Livmoren er over skambeinet :)

moccamint

Elsker forumet
Hurra! Mannen min er osteopat og kan mye om kropp og anatomi, og kjenner mye på ulike kropper.
Jeg kjente etter livmoren for første gang i dag og syntes jeg kjente en liten kul rett over skambeinet da jeg lå på ryggen. Måtte få mannen til å kjenne etter og han bekreftet at det må være livmoren :)

Er 10+0 og kjempeglad! Betyr det at legen kan høre etter hjertelyd på kontroll på tirsdag?

Oi! Så kult! :D Hva kjenner du etter da? Jeg er 9+0, så kjenner vel ikke enda, men er nysgjerrig på hva jeg skal lete etter! :)

Oi! Så kult! :D Hva kjenner du etter da? Jeg er 9+0, så kjenner vel ikke enda, men er nysgjerrig på hva jeg skal lete etter! :)
Jeg kjente etter en liten kul liksom. Husker jo litt hvordan det kjentes ut sist, så var jo ganske sikker på hva jeg kjente da jeg tilkalte "eksperten". Det er som en slags hard ballongaktig klump over skambeinet. Kjente oppover fra skambeinet og der det slutter gikk det over til å bli en litt mykere klump.

Må ha tisset først, ellers kan det være en full blære du kjenner ;)

Last edited:
Jeg kjenner akkuratt det samme! :) Skal til legen for å få ny sykemelding på tirsdag så tenkte jeg skulle spørre han om å lytte med det samme da :)

Min har vært over skambeinet en uke :O hadde tydelig forstørret livmor i uke 5 allerede. Ikke rart jeg har mage :) moro når det skjer :D

Jeg kjente etter en liten kul liksom. Husker jo litt hvordan det kjentes ut sist, så var jo ganske sikker på hva jeg kjente da jeg tilkalte "eksperten". Det er som en slags hard ballongaktig klump over skambeinet. Kjente oppover fra skambeinet og der det slutter gikk det over til å bli en litt hardere klump.

Må ha tisset først, ellers kan det være en full blære du kjenner ;)
Kan det føles litt ømt når jeg tar der? Er en slags øm klump over skambeinet, så vidt mot venstre. :P

Kan godt hende den har vært der lenge her også, for jeg har jo ikke kjent etter før nå. Kan kjenne den 4-5 cm over liksom.
Ja :) jeg vet det pga legene som har klemt å tatt inni og klemt :p samme her og har faktisk fått en strek der. Gjorde det med datteren min. Hvit strek :p

Hvit strek? Hvordan da? Jeg får den steken fra navelen og ned, men ingen hvit strek her tror jeg...
Den markerer hvor livmoren er :p ja den hadde jeg med datteren min men kom senere :)

Jeg tror ikke min har kommet over skambeinet enda, men er jo bare rett over 9 uker :happy:

Legen min hørte hjertelyd I uke 8 utenpå magen min ^^ og jeg har endel ekstra på magen !

Oi så gøy da :)
Jeg kjenner etter men finner ingenting enda :)
Blodceller som sist, plutselig er den bare der.

Så gøy! Gleder meg til jeg også kan kjenne noe, da går det kanskje litt mer opp for meg ihvertfall ;)

Back
Topp