Livmorbetennelse hos hund (lang)

Mr.Darcy

Gift med forumet
Noen som har opplevd det på sin hund...?

Bikkja vår har hatt en del urinveisinfeksjoner iløpet av de siste årene....eller vi/dylegen har trodd det....og ho har jo blitt bedre av medisiner hver gang....men vi har jo merket at ho har virket roligere...kanskje så langt tilbake som da disse urinveisinfeksjonene startet...men vi har liskom trodd at det har noe med alderen å gjøre...ho er straks 10 år...

Men på torsdag hadde ho bæsja og tissa inne...og jeg ble jo temmelig sint og frustrert  (ja vet at man ikke skal kjefte...men kommer man sliten og trett hjem fra jobb...ja da er det ikke alltid like lett å holde maska) Fredag hadde jeg fri så jeg fikk send ho ut på do et par gagner i løpet av dagen.

Lørdag tissa ho inne igjen mens jeg var i butikken...og etter det var vi ute gjevt og trutt...og på kvelden oppdaget jeg blod i urinen. (samme symptomer som de andre gangene)

NAtt til søndag var jeg oppe hver 2. time og sendte ho ut på do, rimelig sliten idag ja...men idag merket jeg at ho virket slappere...ikke ville ho ha mat heller, og ALLE vet at labrador'er spiser!!! Gikk rart gjorde ho og....og har liggi og pepet en god del idag. Nå i ettermiddag kom sambo hjem fra tur, og vi bestemte at vi skulle dra på dyrlegevakta med ho.....

JAmmen godt vi gjorde det....ho ble lagt inn med en gang. Diagnose: levmorbetennelse. KUR: Oberasjon i morgen for å fjerne livmor og eggstokker[:(][:(][:(][:(][:(][:(]

Dyrlegen trodde at ho har hatt symptomer på dette lenge...men ikke blitt så alvorlig som det ble denne gang...og at vi ville få en helt annen hund tilbake etter operasjonen...en hund med mer energi og fart.....

Ble så lei meg når jeg hørte det.....[:(][:(][:(][:(] Og DEN DÅRLIGE SAMVITTIGHETEN for alle de gangene jeg har blitt frustrert og sint fordi det er møkk og hundehår over alt, og ikke minst at jeg ble så innmari sint på torsdag når ho hadde både tissa og bæsja inne....[&o][&o][&o][&o][:(][:(][:(]

Takk for at du gadd å lese...

Det opplevde min mor og jeg i sin tid da jeg bodde hjemme. Hunden fikk antibiotikakur flere ganger og "alt var bra" helt fram til vi tok henne til en annen dyrlege som i hui og hast fikk operert henne og fjernet over tre liter veske fra buken. Hun hadde vært relativt symptomfri før hun brått ble dårlig...

Håper alt går bra med henne :)

Fikk skikkelig vondt inni meg når jeg leste [&o]

Hunden vår, som var blansing mellom labrador og bernersennen, fikk livmorbetennelse for noen år siden.
Hun ble plutselig veldig slapp og kvinete. Tisset også inne, og det rant ut litt tyktflytende væske fra hun nedentil.

Dette skjedde på en fredags morgen.
Jeg ringte dyrelegen som sa at hun hadde en kraftig livmorbetennelse, men at antibiotika ville fikse det.
Var litt lettet og gledet meg til bedring.
Men morgenen etter våknet jeg til en veldig veldig svak hund.
Nå rant det masse gul væske fra hun. Hun klarte så vidt å holde øynene oppe.

Ringte en helgeåpen dyrelege, og fikk beskjed om å komme med hun fortest mulig.
De sa at det var bra vi kom med en gang, for hun var så og si døende.
Herre min hatt som jeg gråt.
Var helt skrekkelig å se hvor slapp hun var, og nå i tillegg få høre hvor syk hun virkelig var.
Dyrelegen som vi var hos første gangen må da ha sett hvor syk hun var og skjønt at hun måtte opereres med en gang[:@]

Hunden vår ble værende hos dyrelegen i noen dager.
Jammen meg var det godt å hente hun hjem igjen.

Vi var ikke forsikret, så vi måtte ut med litt over 10000 for operasjon og opphold [&:]
Men det var det verdt, da hunden ble helt fin etter operasjonen[:D]

Sender deg en stor klem. Det er så fælt når dyrene våre ikke er bra[:(]. Er utrolig glad jeg har hannhund nå...Da slipper jeg i alle fall å bekymre meg om "underlivsproblemer". (Han har prostatabesvær da,men ingen problemer med det pga.spesialfor og vet.oppfølging. Han er jo en gammel gutt[&o])

min å hadd det e en gang, merka det ganske fort med at det kom utflod. fikk anbefalt operasjon,men valgt å prøv medisin først, siden hu har vært gjennom så my operasjona siste året. å heldigvis funka det med en gang,men må følg med no da, da det har en tendens te å kom igjen.
lykke te med hunden din.

Dakar vovva di[:(]
Håper hun blir frisk å rask igjen kjempe fort.
Å vovva di er såååå glad i deg at du er sikkert tilgitt for at du har vært streng med henne[:D]
Nå vll hun nok bare hjem å kose matmor så fort hun kan[;)]

Har ikke hatt hund med det, men ene katten min hadde det en gang. Fant det ut tidlig, så hun fikk bare penicillin. God bedring til vofsen! Ikke ha dårlig samvittighet. [;)]

Back
Topp