Livmora

mor.t.to

Betatt av forumet
På bv i dag sto de at livmora skal ligge 8-10 cm under navlen. Mi ligg akkurat der navlen slutta.. he ej veldig stor livmor da eller? E 14+0 i dag, og tredje ungen på vei.

mor til to gull, 05 og 12

Er heller d at du har vært gjennom flere svangerskap så dermed vokser den fortere:) Var forklaringen jeg fikk av legen.,Livmora har vært utvidet før så derfor vokser og flytter den seg fortere;)

Eller så har du tre inni der :-D

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Min er mindre enn 8 cm nedenfor tror jeg, og jeg har ingen barn fra før. Virker veldig inviduelt det der altså! :)

Hm, synes det er så rart at de sier det slik. Må da være individuelt! Min navle er ikke særlig langt over skambenet, har veldig kort overkropp, og min livmor ligger oppe med navlen nå tror jeg.. Det kjente vertfall legen og jm på ul.. :p tror den vokser litt forskjellig hos hver enkelt.. Min vokser vertfall fort i begynnelsen og stagnerer. Men kan jo være det er det vanlige, men tenker at noen har jo veldig lange overkropper mens andre korte..! :)

Sent from my iPad using BV Forum

Min ligger helt inntil navlen, der lå den allerede i uke 11, min var uke 14 i uke 9 i følge BV. Bare én liten i magen her og menstermin stemmer for veksten på lille. Kroppsfasongen min som gjør at livmora er presset opp og frem fort :)

Jeg er litt enig med Huldra om at det er rart de sier det sånn. Men den BV appen stemmer nok ikke helt på en prikk på alle.
Feks mener den at først fra uke 16 vil man kunne kjenne liv og da denne lille kilingen. Vi er jo mange som har kjent det før og ogå i forrige svangerskap kjente jeg mer enn bare kiling ca på denne tiden.

Og størrelsen på barnet varierer veldig fra de forskjellige appene.
Feks BV sier at fra 16+0 til 16+6 veier babyen ca 135 gram, har en full lengde på ca 16 cm og crl skal ligge på ca 11,5cm
I'm pregnant (Gravid APP) sier at vekten ligger på mellom 150-200 gram og crl ligger på ca 13,5 cm

Så det er jo store variasjoner. I tillegg har sistnevnte app en vekttabell som viser ca hva man bør gå opp i hvilke perioder og denne viser mye lavere tall enn norske/nordiske apper til tross for større baby etter mål.

Men det er jo morsomt å lese om utviklingen likevel :D

Back
Topp