Livmora over skambenet

Reinbue

Forumet er livet
Jeg er 6 uker på vei, og syns jeg kjenner at det begynner å dukke opp "noe" over skambeinet. Nesten så jeg tenker det er livmora, men dette er jo alt for tidlig? Eller? Kan det være det, eller hva kan det være hvis det ikke er det?
 
Skjønner ikke hvordan dere klarer å kjenne noe der jeg. Syns det er ekkelt å trykke der jeg... Ikke føler jeg at jeg kommer til å kjenne noe noen gang heller :p
 
Jeg trenger ikke å trykke hardt altså, bare holder hånda over rett før der hvor hårene på skambenet starter, og da kjenner jeg at det er en klump, som ikke pleier å være der
 
Jeg er 7+3 og jeg føler jeg har kjent livmoren i en liten uke nå. Det er en hard kant der liksom, kjennes litt ut som en hevelse. Veksler litt mellom å tro på det og tro at det er innbilning :p ( og så får jeg litt noia for at det er tvillinger på gang)
 
Mener jeg har hatt den harde kanten der hele tiden jeg :eek:
 
Jordmot målte sf målet mitt på fredag:) 11cm over halvveis opp til navelen:) nå er det jo mulig jeg er lenger på vei da.. Skal på ul 30desdmber:)

Må si jeg også er litt redd for om det kan være tvillinger:S

Gutt sept 2010 prøver på nr 2:)
Pp3
 
I dag kjenner jeg det ikke :p Men altså, det er jo ikke en hard kant, livmora er jo myk. Men at man kjenner at det er en liten klump, en liten hevelse ja ;) Jeg kjente det helt tydelig i går, ikke i dag. Får se om den kommer tilbake i morgen da :p Skattsommer: Skjønner at du blir redd for tvillinger, halvveis til navelen var jo ganske høyt til å være 7 uker på vei!!
 
Hva mener dere når dere sier "at livmoren kommer over symfysen/skambeinet? Tenker dere da at den først kommer oppover mot navlen..eller fremover? For livmoren er vel alltid over symfysen (i retning navlen), men at den ligger dypt inne der nederst i magen, dypere i magen enn symfysen. Jeg tenker at den selvfølgelig vokser både utover og oppover..men at man først vil kjenne den kanskje midt mellom symfysen og navlen..(når den kommer litt utover) ..å ikke helt nederst ved symfysen..for der ligger jo blærer.. Hmmm.. Ble litt surr d her.. Litt forvirret selv..selv om jeg egentlig forstår anatomien ;) Noen som forsto.. Tenkte kanskje det var lett å blande hvordan den vokser..oppover og utover...hehe..blablabla.. :) Se på bildet så ser dere hva jeg mener.. (Har grublet en del på dette..så jeg prøver nok å overbevise meg selg om at jeg nå har funnet ut av det;)
 

Vedlegg

  • ImageUploadedByBV Forum1387222028.816969.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1387222028.816969.jpg
    146,5 KB · Visninger: 197
I dag kjenner jeg det ikke :p Men altså, det er jo ikke en hard kant, livmora er jo myk. Men at man kjenner at det er en liten klump, en liten hevelse ja ;) Jeg kjente det helt tydelig i går, ikke i dag. Får se om den kommer tilbake i morgen da :p Skattsommer: Skjønner at du blir redd for tvillinger, halvveis til navelen var jo ganske høyt til å være 7 uker på vei!!
Haha ja... nedten så jeg ikke tør å dra på ul den 30!

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app
 
Hva mener dere når dere sier "at livmoren kommer over symfysen/skambeinet? Tenker dere da at den først kommer oppover mot navlen..eller fremover? For livmoren er vel alltid over symfysen (i retning navlen), men at den ligger dypt inne der nederst i magen, dypere i magen enn symfysen. Jeg tenker at den selvfølgelig vokser både utover og oppover..men at man først vil kjenne den kanskje midt mellom symfysen og navlen..(når den kommer litt utover) ..å ikke helt nederst ved symfysen..for der ligger jo blærer.. Hmmm.. Ble litt surr d her.. Litt forvirret selv..selv om jeg egentlig forstår anatomien ;) Noen som forsto.. Tenkte kanskje det var lett å blande hvordan den vokser..oppover og utover...hehe..blablabla.. :) Se på bildet så ser dere hva jeg mener.. (Har grublet en del på dette..så jeg prøver nok å overbevise meg selg om at jeg nå har funnet ut av det;)
Livmoren ligger jo under skambeinet til vanlig... altså under det harde beinet der nede.. forran i skrittet liksom:p etterhvert som de første ukene går stiger den på en måte oppover.. og etterhvert også utover. Symfysemålet.. eller sf målet måles fra skambeinet og opp mot kanten på livmoren om dennhar kommet så lang opp at man kan kjenne den:) fu kommer til å kjenne det sjøl og etterhvert som du blir større:)
Hjalp det noe moisis?:)

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app
 
Takk :) ..føler liksom jeg er litt uenig med at livmoren ligger rett bak skambeinet.. ;) For der ligger jo blærer.. Men at livmoren kommer opp bak/over blære som vist på dette bilde. Ikke meningen å være vanskelig.. :) ..vi er nok sikkert enige..bare jeg som henger meg litt oppi det der at den er litt høyt oppe allerede..bare at den ikke stikker så langt ute. Husker litt fra mine to andre svangerskap..men huske ikke akkurat når jeg begynnte å kjenne den tydelig. Jeg får vente å se... :)
 

Vedlegg

  • ImageUploadedByBV Forum1387228943.081681.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1387228943.081681.jpg
    79,3 KB · Visninger: 137
Jeg skjønner jo hva du mener.. og blæra 8g slikt lugger jo forran.. men til vanlig kan du jo ikke kjenne livmora .. men det kan du når du er gravid:)

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app
 
Kan hende at det er som du sier Moisis. Jeg har aldri tenkt på at livmora allerede ligger over skambenet, bare at den er gjemt "baki der". Det sies jo bare at man kan kjenne livmora over skambenet når man er rundt 12 uker, dette har jeg tolket som at den har ligget under der før den "titter opp", men det trenger jo absolutt ikke være sånn. Kan hende at den da bare stikker fremover fordi den fylles når man kjenner den! :)
 
Back
Topp