Livmor

Sandrapusen

Forelsket i forumet
Greier dere å måle sf å kjenne hvor stor deres egen livmor er? :) Jeg får det ikke til. Tror den er mye større enn den er jeg ;)

Jeg kjenner min, den er ganske stor nå, godt over navlen :)
Målte hos legen å da var den 17 cm i uke 12+5, å det er høyt. Men kommer nok av at det er ikke så lenge siden sist gang vil jeg tro :)
Men om du ligger så skal du jo kjenne den? Du skal kjenne motstand, at du trykker mot den når du ligger :)

aner ikke helt hva jeg skal kjenne etter.. eller jeg vet ikke helt hvor jeg skal måle heller :P men vil tippe den er ganske stor.. dere har jo sett magen :P

Her så er det vanskelig å kjenne når jeg ligger flatt, det er akkurat som at den synker bak. Men hvis jeg sitter litt foroverlent så kjenner jeg kanten på livmoren. Bare noen cm under navelen nå (2.gangs) :)

hvis jeg skal kjenne etter den kanten så er den over navelen..

Rett med navelen nå, viss ikke rett over :)

Hmm... må prøve etterpå... Fikk dere målt på første kontroll? Legen målte til meg, men skrev ikke på målet på arket

Hmm... må prøve etterpå... Fikk dere målt på første kontroll? Legen målte til meg, men skrev ikke på målet på arket

Han målte det i uke 12 hos meg. Var egentlig ikke kontroll, skulle bare forlenge sykemeldingen min. Han var vikarlege så han målte alt som skulle å satt en prikk på helsekorte mitt der målet lå :)

Klarer ikke kjenne kanten jeg, men fikk det ikke til sist heller:-)
Husker jeg var litt redd for å skvise babyen når jeg prøvde.. hehe..

da jeg var 11 uker på torsdag og var hos jordmora , så var den halvveis opp til navelen

Back
Topp