Livmor tappen??

Chisme

Glad i forumet
Åssen er livmortappen på dere gravide nå? Høyt, lavt, lukket, åpen, annet..? Skal teste i mårra men er sååå utålmodig..:p
 
Aner ikke...

Hvordan tester man det? og hvorfor? Har vært gravid to ganger før men har ikke hørt/gjort det noen av gangene.
 
min er høyt oppe, hard og lukket i alle fall.. Er d i d hele tatt noe håp tro?? Eller er d bare sånn d er rett før mens tro..?
 
Lege som sjekket det på meg sist jeg var gravid, men da var jeg på slutten av graviditeten.. Så livmortappen er nok ganske så lukket og høyt nå, ja =)
 
Jeg har drevet å vært litt ''tappetafser''
Men hos meg merket jeg ikke noe forskjell fra EL og fram til IKM (nå)
den er slik som den alltid har vært etter EL. sånn mitt i mellom plassert i skjeden, avflatet med en pitteliten grop inni (har født før)
 


marleen skrev:
Aner ikke...

Hvordan tester man det? og hvorfor? Har vært gravid to ganger før men har ikke hørt/gjort det noen av gangene.



Hihi fant en link nå: http://www.pernille.info/livmortappen.htm Har født før og på slutten hadde en del på terminforumet en liten "sjekk" spesielt fordi ho ene fødte like etterpå og vi lurte på om d var sammenheng...:p Jeg lurer på d fordi jeg ikke vet om jeg er gravid før i mårra når jeg skal teste, så prøver å "sniksjekke" ...;p
 
Jeg sjekket livmortappen gjennom denne perioden, og var litt pga den jeg "skjønte" at jeg var gravid også ;)

4 dpo Høy livmortapp, men åpen og bakovervendt

5 dpo  Høy livmortapp, men åpen og bakovervendt

6 dpo  Høy livmortapp, men åpen og bakovervendt.

7 dpo  Høy livmortapp, men åpen og bakovervendt. 

8 dpo Får ikke tak i livmortappen.

9 dpo Ruglete overflate på livmortappen og den er ikke åpen lengre. 

10 dpo Finner ikke livmortappen. 

11 dpo Tappen er høyt oppe, men kjennes ut som tappen ikke er lukket.

12 dpo Livmortappen langt oppe, når den så vidt og den kjennes åpen ut.

13 dpo Livmortappen er så langt oppe at jeg ikke når den.

14 dpo Livmortappen er så langt oppe at jeg ikke når den.

19 dpo Livmortappen er høyt oppe, mjuk utenpå, men hard inni.

Rett før mensen kommer er min laaaangt nede og veldig åpen, kjennes ut som den skal "ramle" ut ;p Nå kjenner jeg ikke mer for man skal helst ikke gjøre det når man er gravid.

Lykke til, håper det går bra for deg ;)
 


helenus skrev:
Jeg har drevet å vært litt ''tappetafser''
Men hos meg merket jeg ikke noe forskjell fra EL og fram til IKM (nå)
den er slik som den alltid har vært etter EL. sånn mitt i mellom plassert i skjeden, avflatet med en pitteliten grop inni (har født før)



Forskjeller ja! ;) er bittelitt åpen her også, men mer lukket enn vanlig..!
 
Høres jo veldig lovende ut:D Masse lykke til med testingen. Når er IKM?
 
Jeg har ikke sjekket den siden jeg var 10 dpo. Da hadde den vært hard, plassert verken lavt eller høyt og vekslet på å være lukket og halveis lukket de siste dagene. Jeg trodde ikke jeg var gravid, for jeg følte tappen kom lavere og ble mer åpen de siste dagene før jeg testa. Min var ikke sånn som pernille beskriver i det hele tatt i begynnelsen av ett svangerskap, men gravid er jeg.

Tror nok tappen, som både kroppen og svangerskapet er forskjellig fra person til person og fra gang til gang, for da jeg ble gravid sist var den plugget igjen og høyt oppe.
 
Må være mye bedre å ta en test istedenfor å nappe i livmortappen vel! Når man er gravid skal man ikke forske på sånne ting...
 
takk for svar! :) tok test nå, negativ..:( er så langt jeg vet ikke skadelig for gravide å sjekke seg..? Man må bare være reinslig, d står jo som tips for å sjekke etter graviditet at man kan sjekke tappen til og med så...;p men ville nok ikke sjekka noe mer etter man vet man er gravid kanskje..:)
 
Back
Topp