Livmor størrelse

Eldorado

Forumet er livet
Jeg lagde en tråd for ca en måned siden om at livmoren min var rett ved navelen. Nå har den vokst, og er omtrent oppunder ribbeinene mine. Kan da ikke stemme???

hvordan finner man ut av det? kan man føler livmora?

sikker på at du kjenner rett?
isåfall, vært på ultralyd?
viss livmora di er så stor er du enten lenger på vei eller har flere i magen. 
den skal vel fortsatt være under navelen, iallefall det eg leste en dag. (eg er 14+1 i dag)

Ja, jeg er helt hundre prosent sikker. Jeg har fulgt den hele veien, og for en mnd siden så kjente en lege på den også. Han sa ikke stort egentlig, lurte bare på om jeg var sikker på terminen, og jeg sa ja. Da noterte han seg ned den datoen jeg mente var rett.

Jeg har vært på UL i uke 7, og da så jeg bare ett hjerte som dunket.

synes dette hørtes rart ut. er sikkert ikke noe, men ville sjekket det. var hos jordmor i uke 15 og hun målte livmoren min og sa den var veldig høyt oppe. at den tilsvarte uke 20. da var den noen cm over navlen men det ville rette seg opp sa hun. men hvis det var mye, så er jo ditt tilfelle myye?

Sikker på at det ikke er en kant hvor tarmene ligger du kjenner på? De blir jo presset opp, og er mange som kjenner feil sånn......

Syns det hørtes merkelig ut ja, men hvem vet?!!?

Jeg er 2 gangsfødense og trooooor livmoren min er sånn ca midt mellom skambeinet og navlen nå......

Kan nok hende mammamoren. For jeg har ikke så stor livmor som jeg trodde.
Men den rekker godt over navlen, men heldigvis ikke helt oppe til ribbeina.
Greit å kjenne noen som går jm skole :D Hun sier det kan være sånn fordi jeg ikke er veldig høy.. (164 cm), og fordi det ikke er kjempe lenge siden jeg fødte sist gang..
Det kan også hende jeg er en måned lenger på vei da, men det fikk vi se på UL om 2 uker.

Håper ikke jeg er lenger på vei enn jeg tror. Et par uker gjøkke no, men ikke noe særlig mer enn det i såfall. Vil ha januar barn! :)

kjenn på morgenen når du ligger i senga. jeg er i uke 16 nå og har en kul som går opp til navlen, kjenner en hard kant rett bak navlen , men utpå kvelden og hvis jeg sitter så kjennes det ut som det er en kant langt oppunder ribbeina, regner med det er tarmene. 

Jeg har gjort det :) Da er den over navlen! :)

Back
Topp