Livmor slimhinnen

Cowgirl

Forumet er livet
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
♡Novemberhjerter 2025♡
Fortsetter denne å vokse etter el?

Jeg var på ul rett rundt el, da sa hun at slimhinnen min var for tynn, hun var ganske sikker på at mensen kom denne pp'en.

Det samme sa hun da vi prøvde på første. Jeg var hos hun på samme tid, rett rundt el. Hun sa jeg hadde for tynn slimhinne, 5mm, burde være minst 7mm. Jeg ble gravid den pp'en (til termin)

Litt rart hun sier det hvis den fortsetter å vokse eller el. Eller mener hun den ikke kommer til å vokse nok? :confused013

Litt usikker på hvor mye slimhinnen vokser etter el, men ved fertilitetsklinikker er det et ønske at livmorslimhinnen skal være 7mm eller mer ved eggløsning. Ideelt sett 8-10mm rundt eggløsning.

Litt usikker på hvor mye slimhinnen vokser etter el, men ved fertilitetsklinikker er det et ønske at livmorslimhinnen skal være 7mm eller mer ved eggløsning. Ideelt sett 8-10mm rundt eggløsning.
Oi, da skjønner jeg hun sa den var tynn :wideyed:

Håper jeg har en sjangs fordet :smiley-angelic001

Hentet fra Medicus..

"Spørsmålet var altså: «Hvor tykk må livmorslimhinnen være for at embryo skal feste seg?»

Til det kan jeg si følgende. Mange IVF-leger ønsker at livmorslimhinnen skal bli 7 mm eller tykkere før man velger å sette tilbake befruktede og delte egg (embryo), men så langt jeg forstår av literaturen kan det ikke påvises sikker nedsatt sjanse for å bli gravid så lenge slimhinnen er 4 mm eller tykkere."

På sånne charts ser det jo ut som slimhinnen vokser en del etter EL også, men det står lite om hvor mye...
Det jeg fant var en fagartikkel på engelsk da.

"During menstruation- endometrium appears as a thin, echogenic line 1–4 mm in thickness. During the proliferative phase of cycle (day-5–14), the endometrium develops a trilaminar or striated appearance and measures 12–13 mm (10–16 mm) at ovulation. During secretory phase (Days 15–28), the endometrium measures 16–18 mm and is more echogenic" .

5mm er altså ganske tynt.. men det skal GÅ AN å bli gravid på det, såvidt jeg ser.

Hentet fra Medicus..

"Spørsmålet var altså: «Hvor tykk må livmorslimhinnen være for at embryo skal feste seg?»

Til det kan jeg si følgende. Mange IVF-leger ønsker at livmorslimhinnen skal bli 7 mm eller tykkere før man velger å sette tilbake befruktede og delte egg (embryo), men så langt jeg forstår av literaturen kan det ikke påvises sikker nedsatt sjanse for å bli gravid så lenge slimhinnen er 4 mm eller tykkere."

På sånne charts ser det jo ut som slimhinnen vokser en del etter EL også, men det står lite om hvor mye...
Det jeg fant var en fagartikkel på engelsk da.

"During menstruation- endometrium appears as a thin, echogenic line 1–4 mm in thickness. During the proliferative phase of cycle (day-5–14), the endometrium develops a trilaminar or striated appearance and measures 12–13 mm (10–16 mm) at ovulation. During secretory phase (Days 15–28), the endometrium measures 16–18 mm and is more echogenic" .

5mm er altså ganske tynt.. men det skal GÅ AN å bli gravid på det, såvidt jeg ser.
Tuusen takk!! Så god du er på å finne informasjon :Heartred da krysser jeg fingrene for det! Håper den vokste litt etter el, og at jeg er like heldig som sist :love7

Ja skjønte det også slik at den kan vokse etter el og men det er tykkelsen ved el som de går utfra og som sier noe om hvor mye lettere de tror det er for at den skal feste seg.

Back
Topp