Livmor opp i ribbena

villter

Forelsket i forumet
Mailykke 2018
Når jeg sitter og noen ganger står så kjennes det som alt presser seg opp i ribbena. Jeg kjenner stadig de små tottelottene grave seg opp under de nederste bena.
Det er fryktelig ubehagelig! Og vondt til tider.
Jeg forstår ikke at han kan vokse mere nå, hvertfall ikke i lengden. Det er jo 6 uker igjen [emoji51]
Har flere det slik?

Når jeg sitter og noen ganger står så kjennes det som alt presser seg opp i ribbena. Jeg kjenner stadig de små tottelottene grave seg opp under de nederste bena.
Jeg forstår ikke at han kan vokse mere nå, hvertfall ikke i lengden. Det er jo 6 uker igjen [emoji51]
Har flere det slik?

Helt normalt og det kan være ganske så slitsomt... husk at når du har 40 dager igjen til termin er livmoren på sitt aller høyeste - derav tittelen høygravid :-) En liten trøst er at da vil ikke livmora komme enda høyere opp selv om den er rimelig høyt oppe allerede...

Bare å bite tenna sammen og komme seg gjennom siste innspurt! Snart får vi møte babyene våre <3

De vokser jo mest i «bredden» nå fremover, men når de blir lengre så sparker de lenger nede på siden. Jeg er vel 34+4 i dag og har hatt press mot ribbeina i mange uker allerede, lang baby kanskje?
Det blir bedre når de (forhåpentligvis) synker ned i bekkenet!

Har flere det slik?

Jeg har en rumpe som presses opp i høyre ribbenet så jeg gisper noen ganger for det er så ubehagelig[emoji28] Gruer meg til de neste ukene når han bare skal bli enda større. Kjenner også hodet som beveger seg nede ved symfysen, er ikke akkuratt behagelig det heller så jeg vet ikke om jeg gleder meg til hodet synker[emoji23]

Har det også sånn og har hatt det i en stund.. Er bare 31 + 4 og klarer ikke å skjønne at ho skal klare å komme seg lengre opp [emoji87][emoji38]

Samme her! På lørdag er jeg sikker på at hun lå utenpå ribbebeina, men det er vel ikke mulig. hehe.. Måtte dytte henne vekk..

Helt normalt og det kan være ganske så slitsomt... husk at når du har 40 dager igjen til termin er livmoren på sitt aller høyeste - derav tittelen høygravid :-) En liten trøst er at da vil ikke livmora komme enda høyere opp selv om den er rimelig høyt oppe allerede...

Bare å bite tenna sammen og komme seg gjennom siste innspurt! Snart får vi møte babyene våre <3
Ja tenk... snart er de her [emoji173][emoji173]

Back
Topp