livmor og slikt...

lilletrill

Forelsket i forumet
Jeg lurer på en liten ting....

Har det ikke seg sånn at livmoren går opp og som gjør at magen blir større i uke 12?  Er det ca i uke 12, eller er det i uke 12 det skjer?

Jeg føler nemlig at min har gått opp, og jeg er bare 10+2 i dag... (er førstegangs)

Jo det er noe med at livmoren "kommer opp" i uke 12 som dem sier.
Men kan vel kanskje skje før? eller at du er litt lenger på vei.[;)]

Dette står på forklaringen for 11 uker på baby verden:

Livmoren, som begynte å vokse tidlig i svangerskapet, ligger fortsatt nede i bekkenet og presser på urinblæren. Jeg tipper at du må late vannet oftere nå. Noen kan til og med tro at de har en urinveisinfeksjon på gang på grunn av denne trangen til stadig å late vannet.

Dette vil endre seg, for om ca. 1-2 uker kommer livmoren opp av bekkenet, og du kan føle en liten oppfylling over bekkenkanten eller symfysen (på norsk; "skambenet" – et forferdelig ord!).

Og siden jeg bare er 10 uker, må en jo lure litt da....;)

Kanskje du har to da?[;)]
hehe...

Nei helt ærlig så har jeg ikke peil gitt[:)]

jeg har å fått baby mage enda e hadde lit fet på kropen fra før og er andre gnags fødene..men jeg kjener liv mora jobbe ofte å det e ubehageli..kan jo være du er lit oppblåst au..jeg kan ha luft smerter noen dager og da e vet vont nede under magen

Er oppblåst og ja.. men kjenner jo at livmora har beveget seg lengre og lengre opp de siste dager... inni liksom... så mage med oppblåshet har jeg hatt ei stund;)

Jeg er 10+1 i følge ultralyden og jeg kan kjenne det over "skambenet" nå. Jeg skal bare ha en baby:-)

Back
Topp