Livmor mot den ene siden

tingeling1990

Glad i forumet
Hei!
Er 2. Gangs og 11+4 nå (mistenker bittelitt lengre). Fikk en slags kynnerfølelse og kjente på magen når jeg lå på ryggen i sengen denne morgenen. Og da kjenner jeg det strammer seg en skikkelig hard håndfull klump ut mot høyre side av magen, ca 2-3 cm under navlen. Etter et halvminuttstid eller noe så blir det mykt igjen og jeg kjenner kynnerfølelsen gå bort. Kan det virkelig være livmoren jeg kjente? :D var så rart det var mot høyre side og ikke midt på magen, er det normalt? Venstre side var bolledeig :p

Sniker

I mitt første svangerskap var magen ofte helt skeiv når jeg hadde kynnere i starten, har noen syke bilder av det :hilarious: Fikk kynnere rundt uke 16 da.

Jeg hadde også mage som så helt skeiv ut når jeg hadde kynnere forrige svangerskap. Tror det er veldig vanlig:)

Det virker som min livmor ligger mer til høyre også, har lurt litt på det det selv. Forrige svangerskap var magen min «skjev» ovenfra. Men jeg trodde det bare var det at gutten lå mest til høyre side. Men siden jeg legger merke til det nå også så kan det virke som om det er livmora som er sånn. Det er akkurat som den går høyere opp på den siden, og stikker mer ut på den siden. :confused005

Skeiv mage her også. Virker som om høyre side er mer fremtredende. :shy:

Om morgenen kjenner jeg den mest mot venstre, i kveld er det mest mot høyre :p

Her også, men har jo sett det på ultralyd i ett halvt år før vi ble gravide pg ivf - jeg trodde det bare var sånn , og at den beveger seg lenger opp på magen og mer mot venstre etterhvert som den vokser - det har den hvertfall gjort her.
Nå skulle jeg ønske jeg hadde ett apparat hjemme , så jeg kunne inn å se :joyful:

Syns min livmor også beveger seg mye, men nå har jeg dobbelt livmor så vet ikke om det har noe å si. Plutselig kan den stå litt ut på venstre side, så på høyre side. Og om morgningen før jeg tisser syns jeg livmoren går mye høyere opp på magen enn den kjennes ut på kvelden.

Den flytter vel kanskje litt på seg avhengig av hvor full blæra, tarmer og magesekken er? ☺️

Syns min livmor også beveger seg mye, men nå har jeg dobbelt livmor så vet ikke om det har noe å si. Plutselig kan den stå litt ut på venstre side, så på høyre side. Og om morgningen før jeg tisser syns jeg livmoren går mye høyere opp på magen enn den kjennes ut på kvelden.

Den flytter vel kanskje litt på seg avhengig av hvor full blæra, tarmer og magesekken er? ☺️
Ja, full blære presser den opp hos meg også, på morgenen er toppen over navlen☺️ Og etter at jeg har vært på do, er den et par cm under.

Tenker kanskje det der er tarmer (?)
Min babykul har bevega seg litt fra nederest mot øverst og litt fra høyre mot midten. Men aner jo ikke om det er noe jeg innbiller meg da :hilarious: Det er jo veldig naturlig egentlig - som du sier at livmora blir dytta litt rundt på alt ettersom hvor fulle andre ting inni der er. Blir fint å få en jordmortime til snart uansett, så hun kan klemme og peke på livmortappen ;)

Min bytter side hele tiden :) mye plass inni der ennå så er nok helt normalt :)
Kjenner fondus ved navlen nå :)

Back
Topp