Livmor mer til ene siden?

Kmasa

Glad i forumet
Desemberlykke 2018
Har i det siste lagt merke til at det kjennes ut som livmor/babyen ligger fra midten til høyre. Er det noen som vet noe om slikt? Har liksom en hard kul på høyre side, mens jeg er helt myk på venstre.

Sist jeg var gravid opplevde jeg dette etter uke 22 av den grunn at baby flyttet på seg og pågrunn av kynnere. Men er jo bare 12+6 nå så syns det var litt tidlig kanskje?

Kan du ha hjerteformet livmor? Tror ikke nødvendigvis det blir oppdaget med mindre man aktivt sjekker for det...

Har ikke hørt noe om det før, hadde ks sist svangerskap og Inges om sa noe på det da.Men som jeg husker lå kulen på midten da, fram til at babyen ble stor rundt uke 22..

Er det når du må tisse? Blæren dytter livmoren opp, og ofte til siden [emoji4]

Er det når du må tisse? Blæren dytter livmoren opp, og ofte til siden [emoji4]

Kjenner det mer da ja, men ellers kjenner jeg det også.. ringte til jordmora jeg og spurte og hun mente det ikke skulle tyde på noe galt siden de har sett at barnet lå slik det skulle i livmoren i uke 6-7 og så mente hun at det kunne ha sammenheng med Ks for 8 mnd side! Så krysser fingrene for at det stemmer :)

Fikk beskjed i dag om at det rett og slett er hodet jeg kjenner på høyre side, od det så jeg forsåvidt også selv! Var vist litt lengre på vei enn antatt! Ul apparatet til fastlegen viste ul termin 2 mars, men ul apparatet på sykehuset sa 6 så nå gjenstår det bare å se hva som blir satt på oul. Hadde i regna meg fram til termin 17. Mars selv jeg. Så babyen var nok bare større enn jeg var klar over :)

Back
Topp