Livet som gravid - bildetråd

Mammahjerter

Flørter med forumet
En bildetråd om hverdagen som gravid, på godt og vondt!
jeg bidrar med første bidrag, jeg ligger som slakt på sofaen, kvalm og trøtt når jeg egentlig burde vaske huset og ta klesvasken, flere som kjenner seg igjen? :angelic:
 

Vedlegg

  • CAA7BC10-20F2-45E8-9C88-AF7998F476AA.jpeg
    CAA7BC10-20F2-45E8-9C88-AF7998F476AA.jpeg
    33,2 KB · Visninger: 171
Aktivisere puseskattene. Avbildet er Maine Coon’en Norris, og rumpa til Yzantos.

På det mørke bildet har jeg huspus Adora på fanget, og somali puseprinsen Yzantos nedenfor.
 

Vedlegg

  • 435EAD1C-4C5F-4A6C-89A0-392D1448590F.jpeg
    435EAD1C-4C5F-4A6C-89A0-392D1448590F.jpeg
    34,1 KB · Visninger: 73
  • A7CF9228-F3FF-4E95-9666-B86BA630C948.jpeg
    A7CF9228-F3FF-4E95-9666-B86BA630C948.jpeg
    19,6 KB · Visninger: 71
Kjenner meg litt deppa for at jeg kommer til å bli stor med denne babyen. :(
 

Vedlegg

  • IMG_20210220_193421.jpg
    IMG_20210220_193421.jpg
    34,3 KB · Visninger: 291
Kjenner meg litt deppa for at jeg kommer til å bli stor med denne babyen. :(

Jeg ser ca lik ut, bare at jeg er litt mer blubbete. Er så oppblåst (jeg tror seriøst tarmsystemet har HOVNA OPP, jeg får jo knapt til å spise pga plassmangel).
Tredjegangs her. Vet jeg fikk mage på denne tiden forrige gang også. Oppblåst som fy, kan ikke gjemme det ved å trekke inn magen engang.

Edit; i min halvslække pysj.. :p
P_20210220_195943_1.jpg
 
Last edited:
Jeg venter første, og er langt unna idealvekt (spiste nok litt av følelsene etter mamma ble funnet død, for så å møte drømmemannen og spise på meg trivselskilo). Jeg snublet innom en bmi kalkulator og kom frem til at jeg er overvektig :sorry: Så, med startvekt på 77kg fordelt på 165cm er det ikke så gøy å dele magebilde før det faktisk er en babykul.

Men jeg håper på et sunt svangerskap, generelt sett håper jeg på det beste. I skrivende stund ser jeg på Heartland på Mac’en, mens forloveden ser fotball på tv.
 
Sniker fra November siden det kun er meg og en med svak positiv strimmel 9dpo der inne:troll:
Iflg. babyverdenappen har jeg termin 2.nov.

Idag har jeg sjekket trusen hundre ganger og demontert min cb digital som viste 1-2 i går, haha. Har bestemt meg å ikke teste før godt ut i neste uke for å unngå ytterligere bekymring.

Nå er det alkoholfri cider og mgp(huff) på tv.
Sambo drar snart på jobb da han har nattevaktshelg.
 

Vedlegg

  • 45004EDC-A4E2-4621-A54B-01BD8BC0C7EA.jpeg
    45004EDC-A4E2-4621-A54B-01BD8BC0C7EA.jpeg
    25,8 KB · Visninger: 64
Kvalm og ligger rett ut med Esma i sofaen..
20210220_202651.jpg
 
Jeg ser ca lik ut, bare at jeg er litt mer blubbete. Er så oppblåst (jeg tror seriøst tarmsystemet har HOVNA OPP, jeg får jo knapt til å spise pga plassmangel).
Tredjegangs her. Vet jeg fikk mage på denne tiden forrige gang også. Oppblåst som fy, kan ikke gjemme det ved å trekke inn magen engang.

Edit; i min halvslække pysj.. :p
Vis vedlegget 349113

Du ser flott ut da. :love7
 
Jeg venter første, og er langt unna idealvekt (spiste nok litt av følelsene etter mamma ble funnet død, for så å møte drømmemannen og spise på meg trivselskilo). Jeg snublet innom en bmi kalkulator og kom frem til at jeg er overvektig :sorry: Så, med startvekt på 77kg fordelt på 165cm er det ikke så gøy å dele magebilde før det faktisk er en babykul.

Men jeg håper på et sunt svangerskap, generelt sett håper jeg på det beste. I skrivende stund ser jeg på Heartland på Mac’en, mens forloveden ser fotball på tv.

Jeg er også bikket overvektig. Har vært undervektig-normalvektig hele livet. Prøvde gå ned litt, etter alle hormonene nå, men.. bikker ikke normalvekt.
Jeg er 170 høy. Første svangerskap; 54kg (!!), Sluttet på 70kg.
Andre svangerskap; begynte på 70kg :p endte på 85 eller noe, tror jeg..
Tredje svangerskap.. Var 75 kg i desember, gikk ned til 74kg før innsett, og var neeesten ned til 72 kg en uke etter positiv test. Nå er jeg oppe på 74 igjen. ><
Og, selv om det bare er "akkurat overvektig", så mener badevekten min at jeg har ca 38% kroppsfett. Normalvektige har under 30%... ><
Så. Litt å gå på her også; du er ikke alene om å være litt over. Men, bare vi holder oss noenlunde sunne, så får vi ta det igjen med babybæring, amming og gåturer i oktober.. ♥️
Jeg tipper du ser flott ut uansett ♥️
 
Jeg er også bikket overvektig. Har vært undervektig-normalvektig hele livet. Prøvde gå ned litt, etter alle hormonene nå, men.. bikker ikke normalvekt.
Jeg er 170 høy. Første svangerskap; 54kg (!!), Sluttet på 70kg.
Andre svangerskap; begynte på 70kg :p endte på 85 eller noe, tror jeg..
Tredje svangerskap.. Var 75 kg i desember, gikk ned til 74kg før innsett, og var neeesten ned til 72 kg en uke etter positiv test. Nå er jeg oppe på 74 igjen. ><
Og, selv om det bare er "akkurat overvektig", så mener badevekten min at jeg har ca 38% kroppsfett. Normalvektige har under 30%... ><
Så. Litt å gå på her også; du er ikke alene om å være litt over. Men, bare vi holder oss noenlunde sunne, så får vi ta det igjen med babybæring, amming og gåturer i oktober.. ♥️
Jeg tipper du ser flott ut uansett ♥️

169 og 73kg her. Også pr. def akkurat innenfor overvektigkategorien.
Ser på ingen måte overvektig ut og er sunn og frisk og i grei fysisk form:)
Bmi tar ikke høyde for muskelmasse, f.eks.
 
169 og 73kg her. Også pr. def akkurat innenfor overvektigkategorien.
Ser på ingen måte overvektig ut og er sunn og frisk og i grei fysisk form:)
Bmi tar ikke høyde for muskelmasse, f.eks.

Vekten min mener jeg har null muskler og masse fett, så det får så være :p men det er jo bare en veiledning. Jeg står ikke i fare for å trille over riktig enda. Går bra. :)
 
Ligger pal i senga, helt i ro med bøtta ved kanten, som vanlig! Sammen med disse to❤️ Gledes til sambo kommer hjem fra sjøen i starten av mars og kan hjelpe meg litt :)
 

Vedlegg

  • 3D0D6DA4-1BD6-4E64-824C-A81985BED1E0.png
    3D0D6DA4-1BD6-4E64-824C-A81985BED1E0.png
    145,6 KB · Visninger: 91
Vekten min mener jeg har null muskler og masse fett, så det får så være :p men det er jo bare en veiledning. Jeg står ikke i fare for å trille over riktig enda. Går bra. :)

Haha, for en forferdelig vekt:dead:
 
Her lar jeg alt flyte i kveld og koser meg med Maskorama, som er blant mange programmer jeg har gått glipp av siden jeg ble mamma igjen i mai i fjor :hilarious:
Rakk akkurat å gå ned til min idealvekt før jeg ble gravid igjen. Nå blir det vel nye 30kg opp. :D
 

Vedlegg

  • Snapchat-335333807.jpg
    Snapchat-335333807.jpg
    22,7 KB · Visninger: 72
Haha, for en forferdelig vekt:dead:

Den var skikkelig ugrei x)
"Overfat" står det, i store bokstaver. Kunne den ikke ha skrevet "Not THAT fat". :p
Kunne gått fra "a bit light" - "completely normal!" - "Not THAT fat" og "maybe a bit too much?" O:)
 
Melodi gran prix kveld hos svigerinna, alle koser seg med øl, foruten meg som fikk ta en clausthaler :shifty:
Jeg kan forresten tipse om denne til dere gravide, supergod, frisk og samarbeidet med min kvalme (og det er det ikke mye som gjør om dagen :hilarious:)
 

Vedlegg

  • A98631D7-27E4-47F4-82C3-48B6198F0E17.jpeg
    A98631D7-27E4-47F4-82C3-48B6198F0E17.jpeg
    19 KB · Visninger: 64
Den var skikkelig ugrei x)
"Overfat" står det, i store bokstaver. Kunne den ikke ha skrevet "Not THAT fat". :p
Kunne gått fra "a bit light" - "completely normal!" - "Not THAT fat" og "maybe a bit too much?" O:)

Hahaha, ja! Vi burde komponere en ny gravidvekt:downtown
 
Jeg står midt oppi oppussing her hjemme. Begynner å nærme seg gulvlegging, som igjen betyr at vi kan sette opp sofaen vår. Og kjøkkenet. Ikke så veldig lenge til vi får ferdigstilt denne etg, og det skal bli godt. Har holdt på siden tidlig januar, så man har levd med nødløsninger siden da:dead: :hilarious:

upload_2021-2-20_22-26-25.jpeg
 
Back
Topp