• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Liv

10&12

Forelsket i forumet
Synest det er så mange som sier de kjenner spark og sånn,så jeg blir nesten litt nervøs her[&:] Nå de siste dagene har jeg ikkje kjent noen ting, har som oftest kjent at livmoren har strekt seg. Men ikke nå...men har jo lest at det er normalt og ikke kjenne spark før uke 20 eller noe. 
Så jeg begynner jo å tenke på at det kanskje er dødt og alt som er, litt paranoid[;)]
Men hadde vell kanskje begynt å blø og fått skikkelig vondt om det var det eller? er jo 16 uker på vei.

Tror det er helt normalt. Er selv 15 uker og har ikke kjent noen ting enda jeg heller. Legen min sa i går at siden det var første så burde jeg ikke forvente det før uke 20. Er nok ikke noe å bekymre deg over [:D]

Jeg venter nummer 3, og i går kjente jeg et par spark for første gang, med nummer 1 kjente jeg det ikke før ultralyden, og litt før med nummer 2, så alt er nok som det skal hos deg og!! :D 

Jepp, får håpe det da:D takk for svar:)

Alt er nok helt som det skal, VELDIG få førstegangsfødende som kjenner bevegelser så tidlig, og synes det er ganske så unikt her at enkelte førstegangs kjenner det i uke 12 allerede.. [8|] Får meg til å lure litt på troverdigheten her inne....

Det er helt vanlig å gå til uke 18-20 første gang før man kjenner bevegelser, og jeg har enda ikke kjent noe, er 15+4 i dag!

Tror bare du skal ta tida til hjelp, og så PLUTSELIG så kjenner du et lite spark eller slag [:)]

Ja, det er helt normalt å ikke kjenne noe liv før rundt uke 20. Jeg kjente ingenting med første mann før jeg var i uke 20.

Denne gang syns jeg at jeg kjente det veeeeldi tidlig - i uke 13.

I sist svangerskap lå livmora foran babyen og da kjenner man det sener. Nå ligger den bak. Kanskje det, i samsvar med at dette er andre gang, har gjort at jeg kjenner det tidligere. Kjenner det hver dag nå.

Men, ikke tenk på at du ikke har kjent liv. Det aller mest normale er å ikke kjenne noe før etter uke 16 tror jeg [:)]

Jeg kan kjenne bevegelse, men det skjer ikke hver dag! Så tror ikke du skal beskymre deg noe. Kan gå mange dager mellom jeg kjenner noe her, det samme gjelder når livmoren strekker seg. Så lenge du føler deg frisk og ikke det er noe blødninger, så nyt at du er gravid. Så kommer nok sparkene når du minst venter det!  [:D]

Herregud, jeg er ikke i nærheten av å kjenne spark.. Kjenner ikke livmoren en gang jeg..
Men jeg gleder meg veldig til jeg kjenner liv..

Jeg tror jeg kjenner noen små dult innimellom når jeg slapper av.
Men jeg er jo gravid med nr3..Med første kjente jeg det noen dager før ultralyd så i uke 18 som er vel mer normalt...Så det kommer[:D][:D][:D][:D]

Har kjent noe, men om det er liv... Tja, jeg vet sannelig ikke jeg[:)]

Back
Topp