Liv laga?

FirstTimer☺️

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sommerfuglene
Hei,

Trenger litt råd for det er fredag og selvfølgelig bekymret og blir ikke klokere før tirsdag. HCG måling i går da jeg var 4+4 som var på 489. Dette var visst veldig lavt og jeg bør ikke ha forhåpninger. Noen som vet? Bør jeg forberede meg på en SA? Ingen ny måling før mandag med svar tirsdag[emoji17]
 
Jeg hadde 367 når jeg var 4+4
Det tilsvarte svangerskaps uke 5. Trodde det var greit jeg? Hvem sa det var lavt?
Nå blei jeg litt bekymret også, får ringe gyn på mandag
 
Jeg hadde 367 når jeg var 4+4
Det tilsvarte svangerskaps uke 5. Trodde det var greit jeg? Hvem sa det var lavt?
Nå blei jeg litt bekymret også, får ringe gyn på mandag

Uff, ikke meningen å bekymre deg og[emoji17] Var legesekretæren som sa det. Derfor vil de ta en stigning på mandag, men fy søren det er lenge til akkurat nå. Jippi for helg.
 
Denne gjør meg forvirret for hvilken dag skal jeg se på når en er 4+4?[emoji53]
Vet du når du skulle hatt mensen? Eller når du hadde eggløsning? Denne tar utgangs punkt i når du hadde eggløsning, altså dpo. Min syklus er på 28-29 dager, har eggløsning ca 14 dager etter at mensen startet. Så da teller jeg fra eggløsning og utover. Hadde jeg vært 4+4 nå så hadde jeg vært 18 dpo.
 
Denne gjør meg forvirret for hvilken dag skal jeg se på når en er 4+4?[emoji53]

Du er alltid 2+0 når eggløsning er, det er derfor man beregner fra siste mens, fordi man satte en standard på to uker mellom mens og el. (Og derfor opplever mange å få flyttet termin, siden man har el til forskjellig tidspunkt, ikke alltid 14 dager etter mens)

Ergo så er du 18dpo når du er 4+4.
 
Skjønner ingenting.. Jeg er ikke mer enn 3-4 uker i følge Gyn, som BTW ikke så en dritt på ul, og som generelt sett var ganske dårlig, men mine verdier er på 4000 [emoji50]
 
Skjønner ingenting.. Jeg er ikke mer enn 3-4 uker i følge Gyn, som BTW ikke så en dritt på ul, og som generelt sett var ganske dårlig, men mine verdier er på 4000 [emoji50]

Forrige svangerskap hadde jeg 18000 ved 5+4 og 31000 ved 5+6, så det kan godt være høyt. Men, nå er jeg bekymra siden det er lavt og grunnet hva hun på legekontoret sa.
 
Jeg hadde 367 når jeg var 4+4
Det tilsvarte svangerskaps uke 5. Trodde det var greit jeg? Hvem sa det var lavt?
Nå blei jeg litt bekymret også, får ringe gyn på mandag

Hei igjen, ble litt beroliget nå. Gikk gjennom mitt «gamle» forum fra august 2016 (fikk en datter da). Ei venninne sier der at hun hadde 144 da hun var 4+4 og hun fikk en nydelig sønn noen dager før meg. Så, min konklusjon nå (etter x antall timer på Google) er at der fremdeles er mye håp for oss begge og at vi har all grunn til å være positive[emoji2][emoji847]
 
Hei igjen, ble litt beroliget nå. Gikk gjennom mitt «gamle» forum fra august 2016 (fikk en datter da). Ei venninne sier der at hun hadde 144 da hun var 4+4 og hun fikk en nydelig sønn noen dager før meg. Så, min konklusjon nå (etter x antall timer på Google) er at der fremdeles er mye håp for oss begge og at vi har all grunn til å være positive[emoji2][emoji847]
Hcg fordobler seg fort i begynnelsen, og en liten dag feil i forhold til hvor langt man har kommet kan man få mindre/ høyere hcg en hva man selv tror er greit. Er doblingstiden/ stigningen som er viktigst:) Den får ikke jeg sett da det kunn har blitt tatt ei prøve, men har fått 3+ på den ( teite) testen og da må det ha steget noe hvertfall. Ringer for å høre om tul til mandag, er mega nervevrak da jeg har mista 3 ganger på et år, dette er 4 svangerskapet på ett år, tror ikke jeg orker en gang til.
 
Hcg fordobler seg fort i begynnelsen, og en liten dag feil i forhold til hvor langt man har kommet kan man få mindre/ høyere hcg en hva man selv tror er greit. Er doblingstiden/ stigningen som er viktigst:) Den får ikke jeg sett da det kunn har blitt tatt ei prøve, men har fått 3+ på den ( teite) testen og da må det ha steget noe hvertfall. Ringer for å høre om tul til mandag, er mega nervevrak da jeg har mista 3 ganger på et år, dette er 4 svangerskapet på ett år, tror ikke jeg orker en gang til.

Det er jo supert at du det har fått[emoji2] Jeg fikk bare 2-3 i morges, men det skal jo stemme med tanke på at jeg er 4+5 i dag. Tror ikke jeg tar en til, men venter heller på prøve på mandag og resultat på tirsdag. Har egentlig TUL 23. for å sjekke hjertelyd, men får se hvordan det går.
Kan absolutt forstå at du er nervevrak. Første trimester er egentlig helt forferdelig for alt virker så usikkert[emoji53] Vi får krysse fingrene for at spirene holder!
 
Det er jo supert at du det har fått[emoji2] Jeg fikk bare 2-3 i morges, men det skal jo stemme med tanke på at jeg er 4+5 i dag. Tror ikke jeg tar en til, men venter heller på prøve på mandag og resultat på tirsdag. Har egentlig TUL 23. for å sjekke hjertelyd, men får se hvordan det går.
Kan absolutt forstå at du er nervevrak. Første trimester er egentlig helt forferdelig for alt virker så usikkert[emoji53] Vi får krysse fingrene for at spirene holder!
Tror ikke jeg klarer å roe meg før et par uker etter de første tolv ukene. Har egentlig tul 25 januar, men klarer nok ikke vente så lenge. Går til gyn privat, håper hun klarer å skvise meg inn til uka. Fikk 3+ da jeg var 5+5, og 2-3 da jeg var 4+6. føler ikke at alt håp er ute helt ennå men kunne godt hatt litt mer symptomer.
Håper og tror prøven din på mandag viser fin stigning:)
 
Det finnes mange tabeller, oversikter og kalkulatorer på nett. Det beste er å få målt to ganger slik at man kan se på stigning og doblingstid. Tidlig i svangerskapet er gjennomsnittlig doblingstid 48 timer, men kan variere fra 31-72 timer.
Langsommere fra omkring 1200.
 
Back
Topp