Liv i magen..

Venternr5

Blir kjent med forumet
Hvor mye liv i magen kjenner dere og hvpr mange uker på vei?

Her er jeg 20 uker og kjenner svært lite/nesten ingenting. Er jo 5 mann så hadde kanskje forventet å kjenne mer.
Morkaka ligger inn mot ryggen min så alt skulle jo ligge til rett for å kjenne liv..

Er litt bekymra, men har vert på ul og i tillegg hørt hjertelyd via doppler.. Kanskje bare jeg som er hysterisk....
 
Kjenner ikke så mye, først i går jeg kjente bevegelse som jeg er helt sikker på at er baby. Er 17+3 idag, vet ikke hvor morkaka er plassert enda. Sist var den foran, og da kjente jeg fra 19 uker og noen dager på vei mener jeg. Men lite i forhold til hva andre her forteller. :p
 
På OUL fredag var både to jordmødre og lege overrasket over at jeg kjente liv, var da 19+3. Det var tidlig sa alle tre. Jeg kjenner av og til, mer når jeg skal legge meg til å sove. De er jo så små enda,ikke særlig med kraft på dult/ sparka her i gården iallfall. Kommer også ann på åssen ungen ligger, om sparka går inn mot rygg kjenner du jo ikke noe. Lille lå med ryggen til på OUL, så den sprella og var aktiv men jeg kjente ingen ting. Sikkert helt vanlig å kjenne lite enda :)
 
Jeg har kjent det sikkert siden ca uke 17, fra uke 18 har jeg kjent det daglig faktisk. Overrasket over å kjenne det så tidlig da jeg er førstegangs, men på OUL i uke 18 sa jordmor at det var en aktiv gutt så det var ikke rart at jeg kjente liv.
 
Jeg er gravid med tredjemann her, 18+4 i dag og kjenner noen små dult etpar ganger om dagen. Ikke noe bonanza. Tror det er mer unntaket enn regelen at folk kjenner tidlig, er vel mer vanlig å kjenne fra uke 20 tror jeg? Vi var på UL i uke 13, og baby var ekstremt aktiv, legen slet med å gjøre målingene sine fordi h*n aldri lå stille:) Opp i bro til stadighet. Likevel er det først nå jeg begynner å kjenne noe særlig. Tror ikke du trenger å bekymre deg:) Innen en uke eller to tipper jeg det kommer mer. Min første var ganske rolig hele veien gjennom, han. Pappaen klarte knapt å kjenne noe på utsiden av magen noen få ganger:)
 
Kjenner litt liv og har gjort det i et par uker nå (er uke 16+6). Såklart er det ikke like sterkt som da jeg var lenger på vei, men merker godt at det er noe der. Morkaka ligger faktisk foran denne gangen også. Jordmor mente jeg kjente liv nå mer ift tidligere graviditet siden det er 3. svangerskap og at jeg vet hvordan liv kjennes ut!? Har tidligere pleid å bare kjenne liv fra uke 20-21.
 
21+3 kjenner utenpå magen om han sparker rett. Støkker til mange ganger når han sparker bjunte å bli ganske sterke i rundt uke 20 på meg og blir bare sterkere og sterkere:) men vanllig å ikke kjenne liv før senere også altså det er jo ingen fasit:) men skal sies t jeg kjente liv tidlig forrige gang også men jeg får store barn eller første var stor tror denne også blir det ble satt fram 1 uke på ultralyden gjorde det med første også:dummy:j
 
20+1 og kjenner bittesmå dult hver dag nå. Men de er jo ikke så sterke ennå, så ikke veldig rart om du ikke kjenner noe. Pappan kan ikke kjenne noe som helst fra utsiden selv om jeg sier «der!» og «der!» når han holder rett på de stedene hun sparker. Jeg kjenner også bare spark på noen steder og ikke overalt, så er sikkert bedre polstra noen steder foran andre :) Alt er nok i orden, var UL fin og du i tillegg sjekker med doppler så ikke uroe deg.
 
Takk for støttende tilbakemeldinger :) Skal prøve å ikke bekymre meg mer, det er nok velsig individuelt og det er jo tidlig enda... Fåe smøre meg med tolmodighet og vente noen dager/ett par uker :smiley-ashamed008
 
Et 22+0. Har kjent liv i litt over en uke nå. Men bare noen små dult innimellom, mest når jeg legger meg om kvelden. Igår klarte jeg kjenne det med hånda på utsiden for første gang når jeg lå i sengen.
 
Er 18 uker imorgen og kjenner liv. Men baby er jo liten enda så er ikke store greiene! Husk at alle barn er forskjellige selv om det er nummer 5:Heartred Det er nok ikke lenge igjen til baby sparker rundt seg mer tydelig!
 
Med første kjente jeg svakt fra 12+0 og tydelig fra 15+0 enda morkaken lå framme.

Har kjent siden uke 10+0 denne gangen, men mye tydeligere siden 12+0. Nå er jeg 15+6 og har de siste dagene kjent det på utsiden og også sett magen røre på seg der det kommer spark. Har morkaken bak denne gangen :D
 
Jeg er uke 21+2 og kjenner noe noen få ganger om dagen. Har kjent det siden uke 17 kanskje? Har livmoren foran. Godt å høre at det er normalt å ikke kjenne så mye ennå. :) På den "kjenn liv" - siden på nett står det vel at man først skal begynne å registrere i uke 28 så jeg håper det betyr at før det er det vanlig med variasjon før det! :)
 
Uke 18 idag og kjenner som regel litt dult hver dag. Noen stillinger gjør at jeg kjenner mer, men det er jo enda tidlig. Men det er tydeligere denne gang enn med frøkna. Nå kjenner jeg sparkene og ikke sommerfuglene som med frøkna
 
Hugs at dette er veldig individuelt frå svangerskap til svangerskap, sjølv om du har vore gravid før! :Heartred

Jordmor Ragna skriver i denne artikkelen:

"Det er flere faktorer som kan ha betydning for når du kjenner liv for første gang. Som gravid for første gang er det vanlig at det tar litt lenger tid, enn hvis du har født før og vet hva du skal kjenne etter. Jeg pleier å si til mine førstegangs-fødende at de lett kan komme forbi uke 20 før de klarer å kjenne skikkelig med liv, og at det er helt normalt."

Vi satser på at å kjenne liv i magen er rett rundt hjørnet :Heartpink
 
Var på ultralyd idag, og du verden så livlig babyen var! Jeg kjente ingenting, og morkaka er på bakre vegg også. Rart å se så mye spark og bevegelse og kjenne så lite. :hilarious:
 
En liten oppdatering : Dagen etter jeg skrev innlegget har jeg frem til nå kjent liv hver dag, og ikke bare små dult men kjenner at gutten snur seg inni her xsmile9 Det har nok vert mye stress i det siste og jeg har ikke helt funnet roen. Men det var veldog godt å få en bekreftelse på at knøttet har det bra inni der :love7
 
Er 21+3 og kjenner innimellom. Ikke mye, men legen på oul igår så at så mye boltreplass den ungen hadde skaffet var det ikke så rart
 
18 uker i dag og har kjent daglige dult i magen den siste uken :happy:
 
20+1 og kjent små bevegelser de siste ukene. Men morkaken ligger foran så kjenner det veldig svakt. Gleder meg sånn til man kjenner det utenpå magen også så mannen og kommende storesøster også kan kjenne:love7
 
Back
Topp