Liv i magen?

easkirana

Flørter med forumet
Er det andre andregangs gravide som har kjent liv i magen senere med nummer 2, og at det er mindre enn forrige svangerskap?
Er nå blitt 18+2 uker, og har kjent noe, en sjelden gang, men er langt ifra noe jevnt ennå og er ikke hver dag heller [emoji6] sist gang kjente jeg det rundt uke 16/17 og kjente litt hver dag fra da [emoji4]

Jeg hadde en ekstremt aktiv baby i mitt første svangerskap. Kjenner mer og mer liv i magen nå, for hver dag som går. Men det er ikke på langt nær det samme. Det har "boblet" litt her og der. Er nå i uke 18+2 og kjenner en del.
Ikke bekymre deg. Plutselig kommer det. Kan hende babyen din sover godt også.
Mange jeg kjenner sier at det har vært stor forskjell på svangerskap nr 1 og 2. Både den ene og andre veien.
Prøv og drikk kaldt vann eller noe søtt. Da får de ofte fart på seg! :)

Tja. Jeg vet ikke, kanskje jeg husker litt feil også ... Men vet med sikkerhet (har skrevet det ned) at jeg kjente den første lille kilingen i uke 15 i første svangerskap, og ordentlige spark i uke 19. Jeg husker at det var ganske sporadisk i starten, men mener å huske at det gradvis ble sterkere/mer, i hvert fall.
Denne gangen kjente jeg kiling i uke 12, og det var nesten daglig i 1-2 uker, deretter dabbet det veldig av. Jeg har tidvis vært veldig bekymret på grunn av dette (har en MA bak meg), fordi det liksom ikke har virket verken å bli noe mer, eller kraftigere bevegelser. Det lille jeg har kjent har bare vært svak kiling. Er 18+1 i dag, og nå i det siste har jeg heldigvis kjent litt mer tydelig bevegelse, ikke i form av dult/spark, men mer som at noe presser mot livmoren og flytter på seg inni der. Og i dag kjente jeg endelig et ordentlig dult/spark! Er spent på hvordan det blir framover, om denne blir like aktiv som storesøster eller ikke.

Jeg mener jeg kjente litt denne gang i uke 12/13. Men nå kjenner jeg ingenting! Mener å huske fra forrige svangerskap at jeg begynte å kjenne mye bevegelser/boblinger fra uke 16. Er uke 16+4 nå og kjenner daglig etter, men intet så langt.
Mulig livmora ligger annerledes nå?

Gleder meg så til å kjenne spark - drømte om det nå i natt - vidunderlig!

Mistenker selv at morkaken ligger foran denne gangen også (hadde det sist gang også) [emoji4] men finner snart ut av det når jeg skal på OUL :) prøver kjenne etter daglig jeg også, men vært rolig flere dager nå da [emoji52]

Jeg kjente liv rundt uke 19 med førstemann (foranliggende morkake). Nå er jeg 16+0 med nummer to, og kjenner egentlig ingenting. Vært noe som minner om leamus innimellom fra uke 11, men ikkenoe mer.. Gleder meg til å kjenne liv! Det er en så fantastisk følelse

Kjente det sent i første, tror det var rundt uke 18-19, har enda ikke kjent noe, men er ikke mer en uke 17 nå....så bekymrer meg ikke så veldig, enda :p

Uke 15 her :) første gangs ! Ikke alltid det er hver dag, men vis jeg ligger i enkelte stillinger kjenner jeg små dytt og akkurat som leamus helt nederstbi magen :)

Back
Topp