Liv i magen

Drikk litt saft og legg deg ned å kjenn etter. Enkelte dager når det har gått i ett at jeg ikke har kjent noe, men da legger jeg meg ned en stund å kjenner etter så begynner fotballspilleren<3

Er ofte litt i rykk å napp så tidlig, de kan jo bare snu seg å sparke innover ol. Så prøv det som er nevnt over. Jeg legger meg ofte litt på magen, eller på siden av magen. Da er det ei som ikke blir fornøyd :p å sier fra!

Godt tips, det skal jeg prøve :D hun har sparket mye av det tidligere :p
Ellers så er det lov å ringe føden om du blir bekymret :) Har lest flere skrive at det er bedre med en gang for mye enn en for lite. Her er sparkene svaker enn vanlig, så tipper han har vridd litt på seg.

Håper saft og ro gjør susen raskt :)

Nei det er det ikke enda nødvendigvis. Har med leie på babyen å si... meeener det er fra uke 24 du skal kjenne daglig bevegelse. Ville spist/drukket noe søtt og lagt meg i en bestemt stilling som du pleier å kjenne noe på. Gjerne dytte til magen også og se om du får svar .

Kjenner noe svake tegn til liv nå, drukket saft og ligger oppå magen :P stakkars liten, hun har nok bare snudd seg rundt.. Har kjent det SÅ tydelig i 4 uker, blir vel litt mindre tydelig en liten stund nå da :)

Nei det er det ikke enda nødvendigvis. Har med leie på babyen å si... meeener det er fra uke 24 du skal kjenne daglig bevegelse. Ville spist/drukket noe søtt og lagt meg i en bestemt stilling som du pleier å kjenne noe på. Gjerne dytte til magen også og se om du får svar .

Det varierer jo da, hvis man har kjent liv mange ganger om dagen og så blir det helt stille så lenge at man merker det, så er det jo greit å følge med på selv tidligere. :) Oftest en naturlig forklaring som at de har endres stilling, eller bare sover en del, men man følger jo med. :)

Er gode råd som er kommet da, med å drikke noe søtt/spise, og så legge seg litt flatt (blir god plass å røre seg da), og gjerne trykke litt på magen der man pleier å kjenne liv. :) Er jo bare 20+4, men har kjent liv daglig i sånn 3 uker nå. Ser jo et mønster i det, pleier å bli spark under/etter måltid for eksempel, og selvsagt når jeg legger meg for kvelden. :p

Det varierer jo da, hvis man har kjent liv mange ganger om dagen og så blir det helt stille så lenge at man merker det, så er det jo greit å følge med på selv tidligere. :) Oftest en naturlig forklaring som at de har endres stilling, eller bare sover en del, men man følger jo med. :)

Er gode råd som er kommet da, med å drikke noe søtt/spise, og så legge seg litt flatt (blir god plass å røre seg da), og gjerne trykke litt på magen der man pleier å kjenne liv. :) Er jo bare 20+4, men har kjent liv daglig i sånn 3 uker nå. Ser jo et mønster i det, pleier å bli spark under/etter måltid for eksempel, og selvsagt når jeg legger meg for kvelden. :p

Ja, jeg også føler litt på det at jeg har blitt litt kjent med hun i magen på en måte, jeg vet at jeg kommer til å kjenne tydelige spark hver dag, spesielt etter mat, hvis jeg legger meg ned osv :D masse gode tips jeg fikk her:)

Keg og var litt bekymret i går men om kvelden ble det liv her og xD

Jeg har hatt det samme ! Tydelige bevegelser og spark daglig i 2 uker og så har det nesten ikke vært noe bevegelse de siste 3 dagene. I går drakk jeg saft og spiste noe søtt og da kjente jeg plutselig bevegelse et helt annet sted enn der sparka vanligvis er, flere ganger! Babyen har flyttet seg lenger opp i magen og i og med at jeg har morkaka foran så var der vanskeligere å kjenne enn da babyen lå og sparka langt nede! Fant hjertelyden med doppler 1 cm under navelen og til venstre :o vanligvis finner jeg den nede ved trusekanten og til høyre :p Så det var gøy :D

Kjenner følelsen. Jeg gikk fra å kjenne null liv til å kjenne masse spark daglig. Så plutselig hadde jeg i helgen 2 dager helt uten bevegelse, hjalp ikke å drikke kald cola eller noe, så ble litt stresset i hodet. Men siden de ikke gjør noe så tidlig, er bare 20 uker, så var de tikke noe vits å reise til legen. Men heldgivis,d en 3. dagen på kvelden kom det masse bevegelser og sitter nå på jobb og skriver og kjenner liv samtidig. Så er nok bare måten babyen ligger på innimellom tror jeg. Står forøvrig i babyboka at etter 22+0 skal man ringe føden dersom man ikke kjenner liv, eller kjenner unormalt lite liv, etter at man har drukket noe kaldt eller søtt. Hvis man da ikke kjenner 4 bevegelser på en time, skal man ringe. Før 22+0 skal man ringe fastlege/legevakt. Så er helt normalt å i begynnelsen og kjenne mindre bevegelser enkelte dager.

Back
Topp