Liv i magen

silke

Gift med forumet
Hei.
Er det noen som vet hvor mye bevegelse som er vanlig i slutten av svangerskapet? Jeg har nesten ingen bevegelse på formiddagen, mer om kveld og natt. I dag har jeg mest ikke kjent noe liv.... Begynner å bli små hysterisk..[&:]

Det er veldig forskjell fra barn til barn. Min er aktiv døgnet rundt, andre er rolige på dagen og full fart på kvelden. Men du mp kjenne etter hvordan din pleier å være. Hvis du synes den er for rolig skal du drikke veldig søt saft og legge deg ned og slappe av. De pleier som regel å våkne av sukkeret, men det kan gå bortimot en time før du merker noe. Blir du for bekymret skal du ringe legen. Det er sikkert bare babyen som hviler litt, begynner jo å bli trangt der inne også.

Har ikke saft. Hjelper det med Cola?

Det viktigste er vel sukkeret, og cola er det jo nok i. Prøv det eller lag en ordentlig søt kopp te.

Dytt litt på magen, drikk søtt og kaldt. Det skulle hjelpe sa jordmor da jeg ringte hu fordi babyen var såååå rolig.... Min var nok bare litt lat en periode trur jeg, for var til sjekk og ultralyd, og alt var bra! Etter noen dager begynte han som før[:)]
Merker at babyen min er veldig rolig de dagene jeg gjør noe hele tiden, da hjelper det ikke alltid å sitte i ro og kjenne etter liv. Mine rolige dager er mye bedre derimot, da spreller'n mye mer...

Men som sagt - ring heller en gang for mye! Jeg har bare gode erfaringer med det, vært kjempehyggelige på sykehuset jeg hører til[:)] Er ikke noen bra å gå og engste seg heller[&:]

Når jeg er på kontroll på sykehuset, tar de alltid ctg på meg. Da får jeg en kopp full med isbiter og vann. Blir alltid fart i magen når jeg sutter på isbiter. Det er for de som vil unngå sukker da.

Jeg drikker mye isvann på dagen, så her er det mye liv, men han er blitt mye mer forsiktig og rolig i bevegelsene nå en hva han var tidligere, jeg må kjenne godt etter for og kjenne bevegelser.

Cola pleier å virke på min lille iallefall, ja..

Er ikke viktig å kjenne liv hele døgnet, men viktig å kjenne hver dag (etter at en har begynt å kjenne regelmessig liv)

Tipper babyen din har det fint, jeg, silke - hviler nok bare ut etter det heidundrande julebordet du var på i gårkveld[;)]

Takk for gode råd. Cola var virkenings fult[:)] Fikk noen gode spark mot ribbene....[&:]

Back
Topp