liv i magen - uke 16

mellow

Glad i forumet
Mailykke <3
Novemberlykke 2018
Jeg er i den 16.uka nå. Nå har jeg kjent liv i 4 dager. Det jeg kjenner nå, er det samme jeg kjente en dag i uke 13-14.

Merker det begynner å bli størrelse på magen også. Jeg er førstegangs, men har hatt mange aborter på rad, og jordmor sier at det gjør at livmor ikke har rukket å trekke seg tilbake før jeg ble gravid igjen, og det kan gjøre at magen min vokser fortere enn vanlig førstegangsgravide. Dette er selvfølgelig noe som er individuelt også.
Men, i sta holdt jeg på magen min og når jeg kjente dunket, følte jeg det på utsiden også.

Er dette unormalt tidlig til å være førstegangs? Hørt at man vanligvis ikke kjenner liv i det hele tatt før type uke 20 osv..

Jeg kjente ikke noe før uke 20 med min første, mn dette er jo å veeldig induviduelt :) da hadde jeg morkaka bak. Nå har jeg morkaka forran, er 17+2 å troor jeg kjente noe igår. Er ikke sikkert, mulig det bare var ønsketenkning også ;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Det er så forskjellig fra person til person. Noen ganger kan troen på at det er liv gjøre at man tror det selv om det ikke er det. Bobler og tarmene kan lure oss. Men når det er sagt, syns jeg selv det er rart å kjenne bevegelse nå. Er i uke 15 og kjenner til tider små dult:-)

Jeg kjenner tydelige spark i magen og er 18 uker nå, når jeg holder hånden på magen er jeg også sikker på at det kjennes utvendig. Men jeg fikk min mor til å kjenne, hun kjente ingenting... Så er det sikkert du kjenner det utenpå, at det ikke bare er at du kjenner det i magen og derfor også føler du kjenner det i hånden? Sånn er det iallefall for meg da :)

Back
Topp