liv i magen før fødselen

Kinereiten

Flørter med forumet
hvordan er det med liv i magen dagene før fødselen?? Er det sånn som før, mer eller mindre?? :) 
 
Jeg vet ikke selv, men har lest ett sted at det ikke skal være noe forskjell. Før sa man jo at tegn på at fødselen snart satte i gang var hvis babyen roet seg veldig mye ned, for den forberedte seg liksom, men så har dem vist funnet ut at det ikke stemmer likevel.. Ikke vet jeg, men jeg følger nå med på bevegelsne, så hvis fødselen starter en av de nærmeste dagene, så kan jeg komme innom igjen å si i fra om det var endringer like før :)
 
supert :)
Det har vert så innmari mye bevegelse i magen i går og i dag.. Har aldri vert sånn :P Men så lenge det går den veien så er det jo ingen grunn til bekymring :)
 
Her håper jeg omvendt jeg da,for hun har vært veldig aktiv siste to ukene..i forhold til tidligere,enkelte dager må jeg jo kjenne skikkelig godt etter om det er noe bevegelse i det hele tatt.Satser på hun er like rolig når hun kommer ut ;)
 
Her er det liv hele dagen.. Til tider litt slitsomt uten pauser :p hehe.. så jeg håper at det blir et sovedyr når han kommer ut siden han ikke sover så mye i magen ;)

Men når man er i fødsel, kjenner man spark og bevegelser fra babyen da?
 
jeg spurte en venninne om akkurat dette.. Hun sa at hun kjente at den på en måte sparket fra/sprellet/presset øverst i magen.. :P Men at dette ikkje kjennes så godt etter hvert som smertene overtar.. 
 
Gutten i magen min har vært voldsomt aktiv hele tiden, og enda mer på slutten nå faktisk. (hadde termin 29.2....) Men i går kjente jeg nesten ikke noe liv, ble blitt bekymret, så jeg ringte føden for å høre med de. De ville jeg skulle komme inn for en sjekk i tilfelle, selv om jeg hadde kjent noe liv, ettersom bevegelsesmønsteret var så veldig endret. Jeg fikk på to sensorer på magen, en so målte hjertelyden til babyen, og en som målte min. Jeg fikk en knakk i hånden som jeg sulle trykke på hvis jeg kjente liv. De sa at hjertelyden var helt normal  og fin, til tross for at jeg ikke kjente like mye liv som før. Fikk også snakke med en lege som sa det var helt normalt at de kunne bevege seg mindre på slutten. Han tok UL på meg, og kunne se at hodet lå godt nedi bekkenet, og siden han på en måte satt litt fast, og det er mindre plass for han der inne, kunne det også gjøre at han bevegde seg mindre. En jordmor jeg snakket med sa at de kunne reagere på kynnere, murring og sånn også. Jeg er veldig glad for at jeeg ringte, og for at jeg fikk en sjekk, og er veldig beroliget nå! :) Håper bare han vil ut snart!! Er ganske lei... Vil jo så gjerne få møtt han nå også... :) :) Hvis dere lurer på noe, ville jeg ha ringt en jordmor eller til fødeavd. Bedre å ringe en gang for mye, enn en gang for lite..... ;)
 
Back
Topp