Liv/bevegelser

Mamma mø

Flørter med forumet
Marsboerne2017
Jeg har de siste dagene reagert på mindre liv i magen enn normalt.
Synes babyen ikke beveger seg like mye ut over dagen, og når den er aktiv(ettermiddag/kveld) er det ikke i like lange perioder som vanlig!

Noen andre med samme erfaring?
Det er vell trangere og mindre plass?!
Noen som evt har tatt kontakt med føden etter slike opplevelser?

Jeg synes å bevegelsene har dabbet litt av, men jeg kjenner liv hver dag.

Er du usikker ville jeg ha ringt føden :)

Det er samme her også. Blir litt bekymret innimellom. Plutselig mye mindre bevegelse den siste uken. Er 40+0 idag. Må dytte skikkelig i magen for å få "svar". Tidligere har hun romstert hele kvelden. Skal til jordmoren nå kl 11 så skal nevne det for henne:)

Her og er det litt mindre liv. Har mye kynne, og tror babyen beveger seg når eg har det. Men jeg kjenner bevegelser hver dag!:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg kjenner også hver dag, men mindre. Merker likevel at noen ganger er det bevegelser jeg ikke kjenner i magen som jeg ser med øynene/kjenner med hånda. Skal på kontroll idag så skal spørre da. Hvis man bekymrer seg så synes jeg man skal ringe føden med en gang, ikke gå og vær redd!!

Om man er usikker - må man ringe ! Er ikke verre enn at man får komme inn å sitte i 30 min med måling rundt magen ;) bedre det enn å gå og være usikker.

Her er det og lite bevegelser, men liv hver dag. Var hos legen nå og det apperatet til å lytte på bebisen virket ikke. Så hun dyttet på han slik at hun skulle få se at det var liv der, men tror du bebisen rørt på seg. Neida, hun holdt på med detta kjempe lenge før hun fikk et lite "slutt å plag meg" spark.

Her har det også dabbet av. Jeg kjenner jo at han romsterer inni der, men det er ikke de harde sparka og boksetaka som var tidligere. Mer en følelse av at han flytter på seg. Ellers er det litt opp og ned. Det hender han har skikkelig sparkeperioder, men ikke like ofte som før :)

Om ni inte känner bevegelser lika ofta är det bra att undersöka om allt är bra med den lilla. Normalt att bevegelsene är annorlunda, men de ska vara lika ofta. Bättre att vara på en UL for mye än en for lite. Ibland kan man rädda barn tack vare att man ser saker som är fel i tid. Navelsträngen som har fått en knut eller att moderkakan slutar fungera. Det är säkert lugnt med era barn, men märker ni färre bevegelser så kolla upp det!

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Her dabbet det også av.. Kjente max 2-3 bevegelser om dagen, pluss hikking..
Hadde for lite fostervann, så jeg ligger på sykehuset og er satt i gang! :)

Her varierer bevegelsene veldig mye, både fra tidspunkt på dagen, varighet og intensitet. Tar det med ro så lenge jeg kjenner liv hver dag og det ikke går veldig lang tid hvor det er heeeelt stille.

Skal kjenne godt etter resten av dagen, og så vurderer jeg å ringe føden litt senere! Takk for mange tips pg råd :)
Føler man blir paranoid når man er 38+5 ;)

Detta står på Babyverden.

"Tell sparkene. Har du hørt at babyen blir roligere nærmere termin? Det er ikke riktig. Babyen skal fortsatt være like livlig som ellers. Bevegelsene endrer kanskje litt karakter etter hvert som det blir trangere plass, men skal altså være like hyppige. Det finnes ikke noe fasitsvar på hvor mange spark du skal kjenne, for alle barn er forskjellige. Det er du som kjenner din baby best. Når pleier h*n å bevege seg? Hvordan kjennes det ut? Synes du det er lenge siden sist du kjente spark, kan du dytte forsiktig mot magen for å hilse på. Du kan drikke eller spise noe søtt, eller legge deg ned på sofaen og kjenne etter. Synes du det er for lite liv, eller er bekymret, skal du ikke nøle med å ringe fødeavdelingen. Terskelen skal være lav for at du kan komme inn og få sjekket at babyen har det fint. Stol på magefølelsen din. Det er alltid bedre å ta en telefon for mye."

Klart man blir paranoid. Naturlig skyddsinstinkt! :) Och man vill ju inte att något ska ske med den efterlängtade lilla.

Back
Topp