Litte/ingen bevegelse

LuLu85

Forelsket i forumet
Hei jenter
Denne uken har Jeg kjent veldig lite bevegelse fra lille i magen. Særlig i går og i dag har jeg ikke kjent noe bevegelse. Jeg har morkaken foran så det kan årsaken men likevel. Jeg ringte jordmor men det var ingen jordmor på plass i dag. Tør ikke ringe fødeavdelingen for sist ble jeg veldig dårlig behandlet og følte meg totalt psyko.

Uansett. Jeg er 27+6 uke på vei. Noen andre som ikke føler liv hverdag?

Jeg kjenner en del, men hender at jeg ikke kjenner noe. Var hos jordmor idag og hun sa at jeg var kommet såpass langt at dersom jeg ikke kjenner noe på ett døgn så må jeg ringe føden. Jeg er 27+1 idag. Har også morkake forann.

Jeg har også kjent ekstremt lite de siste dagene forhold til det jeg er vandt med, men jeg kjenner litt da heldigvis! Jeg ville tatt kontakt med føden

Ring føden du.. Ikke tenk på de sure næpene som kan være der...:confused:!lykket til;)
Her kan d være rolige dager, men ikke en hel dag uten bevegelse... Hadde morkaka foran sist, men kjenner du ikke noe skal du ta kontakt eller om mønstret endrer seg

Jeg kjenner en del, men hender at jeg ikke kjenner noe. Var hos jordmor idag og hun sa at jeg var kommet såpass langt at dersom jeg ikke kjenner noe på ett døgn så må jeg ringe føden. Jeg er 27+1 idag. Har også morkake forann.
Enig med Håp2016. Dette sa jordmor til meg også så ring føden siden du ikke fikk tak i jordmor. Går nok bra skal du se:) Jeg har også morkake foran og kjenner mye hver dag.

Ta kontakt med føden! Bedre med en sjekk for mye enn for lite. Håper alt er bra med den lille!!

Hei jenter
Denne uken har Jeg kjent veldig lite bevegelse fra lille i magen. Særlig i går og i dag har jeg ikke kjent noe bevegelse. Jeg har morkaken foran så det kan årsaken men likevel. Jeg ringte jordmor men det var ingen jordmor på plass i dag. Tør ikke ringe fødeavdelingen for sist ble jeg veldig dårlig behandlet og følte meg totalt psyko.

Uansett. Jeg er 27+6 uke på vei. Noen andre som ikke føler liv hverdag?

Enig med den andre her, kjære du. Ring føden! Stikk nesen i været, rett deg opp i ryggen og ikke LA NOEN tråkke på deg! Det kan GODT hende at alt er i orden, og helst er det vel akkurat det, men TENK om det ikke er det! Jeg ville bare svelget unna fornærmelser hvis jeg var deg, for det KAN jo hende at ikke alt er i orden og dette gjør du for lille gullet ditt og deg. Man SKAL jo ta kontakt dersom det er lite liv. Og SELVFØLGELIG er det jo ikke like lett å vurdere for deg som har morkaken foran ( sånn med tanke på om du blir kritisert for å ringe føden). Du skal bare presse de skikkelig :smiley-angry016om de er kjipe i telefonen med deg, spørre dem om denne personen som evt forsøker ta avgjørelse om at du ikke trenger komme til en sjekk virkelig tør å ta sjansen på at det ikke er noe galt når du faktisk har kjent så lite liv. Si at du vil ha det loggført og at du vil ha navnet på den du snakker med og ansvarshavende.

Håper med hele meg at du gjør det. Og en stor trøsteklem :Heartred. Det er ikke noe gøy å ha det sånn. Skjønner GODT at du er bekymret!

Du er kommer såpass langt at du skal kjenne liv hver dag. Ville ringt føden

Takk for alle råd alle sammen!

Enig med den andre her, kjære du. Ring føden! Stikk nesen i været, rett deg opp i ryggen og ikke LA NOEN tråkke på deg! Det kan GODT hende at alt er i orden, og helst er det vel akkurat det, men TENK om det ikke er det! Jeg ville bare svelget unna fornærmelser hvis jeg var deg, for det KAN jo hende at ikke alt er i orden og dette gjør du for lille gullet ditt og deg. Man SKAL jo ta kontakt dersom det er lite liv. Og SELVFØLGELIG er det jo ikke like lett å vurdere for deg som har morkaken foran ( sånn med tanke på om du blir kritisert for å ringe føden). Du skal bare presse de skikkelig :smiley-angry016om de er kjipe i telefonen med deg, spørre dem om denne personen som evt forsøker ta avgjørelse om at du ikke trenger komme til en sjekk virkelig tør å ta sjansen på at det ikke er noe galt når du faktisk har kjent så lite liv. Si at du vil ha det loggført og at du vil ha navnet på den du snakker med og ansvarshavende.

Håper med hele meg at du gjør det. Og en stor trøsteklem :Heartred. Det er ikke noe gøy å ha det sånn. Skjønner GODT at du er bekymret!

Takk for gode ord gode deg. Jeg kjente en bite liten spark istad. Bør jeg fortsatt ringe?

Sa akkurat til samboeren min at det har vært lite bevegelse i noen dager nå. At jeg hadde begynt å bekymre meg litt, særlig fra tvilling 2.. Men at de tar igjen for det nå.. Tror de spiller fotball inni der.. :D
Jeg synes du kan ringe føden om du er bekymret.. De kan ikke bestemme hva du føler.. Bedre å sjekke en gang for mye enn for lite..

Takk for alle råd alle sammen!

Takk for gode ord gode deg. Jeg kjente en bite liten spark istad. Bør jeg fortsatt ringe?

Ja, jeg syns det når du har kjent så lite liv såpass lenge. Særlig hvis du mener du har hatt litt mer jevnere livstegn tidligere. Jeg mener at på denne tiden så skal bevegelse være regelmessig ( er ikke det riktig dere andre? ). Jeg skjønner at du gruer deg, men ikke bry deg om de som har oppført seg på en måte du fant støtende. Du har min, og mange andre her inne sin fulle støtte.

Forresten vil jeg bare nevne ( nå kjenner jeg jo ikke deg så ikke sikkert du hadde tenkt gjøre det altså, så bare nevner det i samme slengen); Husk å ikke bagatellisere det, var klar på at du er bekymret, og det bitte lille sparket trenger du ikke nevne bort sett fra om de spør om du ikke har kjent noe som helst liv. Poenget her er jo at du ikke har kjent særlig liv over lengre tid og er ganske så bekymret. Det er det de trenger å høre, tenker jeg.

Last edited:
Ja, jeg syns det når du har kjent så lite liv såpass lenge. Særlig hvis du mener du har hatt litt mer jevnere livstegn tidligere. Jeg mener at på denne tiden så skal bevegelse være regelmessig ( er ikke det riktig dere andre? ). Jeg skjønner at du gruer deg, men ikke bry deg om de som har oppført seg på en måte du fant støtende. Du har min, og mange andre her inne sin fulle støtte.
Enig i det, bevegelsene skal vel begynne å få et mønster etterhvert. Noen har vel mest bevegelser på kvelden for eksempel, men du bør ringe hvis du føler "mønsteret" endrer seg mye. Kjipt at du har hatt en dårlig opplevelse på føden tidligere. Håper det var en jordmor med en dårlig dag på jobb. Har vært innom føde-obs selv denne runden (for noe helt annet) og ble veldig godt mottatt, så det er heldigvis ikke alle jordmødre der ute som gir den gravide en dårlig følelse. Tror og håper de kjipe er unntakene som dessverre finnes de fleste steder..

Idag har bebis hatt en ekstremt rolig dag til han å være. Spent på kvelden og morgendagen.

Fikk beskjed av jordmor at jeg ikke skal nøle med å kontakte føden om jeg synes det er forandringer i bevegelsesmønsteret til babyen, og det ikke hjelper med de vanlige triksene. (Drikk kald saft eller brus med sukker, legg deg på ryggen og slapp helt av. En varm dusj kan også hjelpe)
Det er vi som kjenner på dette hver dag, og vet hva som er normalen. Alt er sikkert bare bra med den lille, men det er vondt og unødvendig å bekymre seg :)

Last edited:
Hadde flere sammenhengende dager forrige uke hvor jeg nesten ikke kjente liv (uke 26). Har også morkake foran. Men kjente små dult når jeg la meg ned og kjente etter... heldigvis ble sparkene sterkere igjen for et par dager siden. Poenget er at det kommer i perioder, men hvis du ikke har kjent tegn til liv i det hele tatt ville jeg ringt føden. Ikke bry deg om hva de måtte mene om det, det er jobben vår å bekymre oss og å ta vare på den lille ♡

Takk for søte og gode ord alle sammen. Jeg har kjent litt mer bevegelse ut over kvelden men fortsatt ikke noe sterke spark. Jeg tør rett og slett ikkeringe føden enda men ringer garantert føden imorgen om det fortsetter som i dag.

<3

Back
Topp