Litt utenom tema..

baby 79

Betatt av forumet
Har bare en litt trist dag i dag...
Når søstrene mine gikk gravid kjøpte mamma og pappa alt til de, vogn, stellekommode osv. Lillesøstra mi brukte ikke en krone på utstyr bleier etc. før ungen var 4 mnd.

Jeg og kjæresten min har brukt hele svangerskapet til å kjøpe oss det vi trenger av utstyr,,, vogn osv. osv.

Det eneste vi hører er kritikk; altfor dyr vogn, altfor ditt og altfor datt...både fra søstrene mine og mamma..
Skulle ønske de var mer positive og glad for at vi klarer oss selv og tar ansvar!

Nå er jeg høygravid i 8 mnd. og sitter her uten bil for tiden ( verksted ) og jeg har gått 7 km. tilsammen for å handle mat osv. mens typen er på jobb...i et snøvær uten like + bekkenløsning..

Mamma orket ikke kjøre meg.. men hadde det vært søstrene mine har hun stilt opp på min.
Jeg føler meg så urettferdig behandlet...når jeg bulka bilen, måtte jeg ta på meg ekstravakter for å betale skaden på 4000,- men da søstra mi gjorde det samme..tok hun det på forsikringen..

Jeg er kjempe-kjempe glad i familien min..men jeg trenger også omsorg og støtte.. jeg har bare grått i hele dag, nytter ikke å ta det opp heller, da får jeg høre at jeg er negativ og utakknemlig, stormannsgal...osv.

Vet dette er litt utenom, og vil ikke ødlegge dagen til andre med mine triste tanker...Men det er godt å få lufta litt på tankene..

Klemmer fra meg..

Vet dette er litt utenom, og vil ikke ødlegge dagen til andre med mine triste tanker...Men det er godt å få lufta litt på tankene..

Luft alt du vil du.... skjønner at det ikke er godt[:(] Har du prøvd å snakke med mammen din om det?

Er det ikkje flott at me kan "lufte ut" her..så slepp me å sitje å tenke på det aleine!

Eg syns det høyres fryktelig urettferdig ut!! Håper det kjem seg snart!! Burde jo støtte opp om deg og!!!

*trøste-klem*

Hmmm...forskjellsbehandling er det VÆRSTE jeg vet! Hadde jeg vært deg, hadde jeg blitt flyforbanna, og også kjempelei meg. Men jeg hadde også tatt det opp. Kanskje hun forstår. Ikke ta sorgene på forskudd, men prøv å snakk med henne! Mulig hun innser at hun har behandlet dere forskjellig, og ber om unnskyldning! Lykke til.

jeg er vel kanskje stormannsgal i deres øyne fordi vi kjøpte ei dyr vogn, og ikke kjøpte brukt..og at vi har handlet inn fine ting til babyen og pusset opp barnerom osv. mens ene søstra mi hadde ikke sted å bo når hun fikk baby( slutt med kjæresten) osv.osv.

Vi har hatt mye tid til å glede oss, og for søstrene mine var det mer kaotisk og stress i livet deres akkurat da..så jeg skjønner at de har fått mer omsorg og hjelp..

Men jeg er også ei helt vanlig jente med normal inntekt, og har mnd. jeg sliter økonomisk jeg også..
bare det å vaske ned til jul og til baby kommer...

Mamma sa at jeg ikke trenger å fortelle de alt jeg gjør og foretar meg av forberedelser til babyen kommer...og hva jeg kjøper av utstyr, ting og tang osv. og at det ikke bryr de.. og det såret meg..

Det er jo litt av gleden da, og kunne dele positive gleder med familien og de nermeste..ikke bare det som er negativt ..virker som de er misunnelig eller noe...

Når jeg kjøper en kjempefin stellekommode som jeg er superglad for, vil jeg jo gjærne fortelle det til noen...og dele gleden..

Og utakknemlig; og da ramset hun opp alt hun har gjort for meg,, jeg er jo selfølgelig takknemlig for alt det andre gjør for meg, men det er bare en dråpe i havet i forhold til søstrene mine..

vet du hva.. jeg ville skrevet ett langt brev til moren din jeg.. og fortalt henne hvordan du føler det... dette her er ikke rettferdig, hvorfor skal du bli behandlet dårligere enn de andre???
Nei, jeg tror nok ikke moren din tenker over det selv og fler kanskje at du er flink til å ta vare på deg selv og at du er ei sterk jente. Skriv ett brev til henne så hun får vite hvordan du føler det.. vil tro at alt blir bedre da...

Tusen takk alle sammen..snufs-snufs..bare gråter i dag!
Det å handle inn ting til babyen under graviditeten er jo en del av gleden da..

Søstra mi handlet ikke inn en ting... fikk alt på gullfat når babyen kom av mamma og pappa..

Slik vil ikke jeg ha det..Jeg vil selv bestemme hvilken vogn osv. jeg skal ha..Godt å vite at jeg klarer meg selv, og ikke er avhengig av andre..Nå er jeg snart mamma selv..og vil være voksen også.

Mamma er nok veldig glad i meg, men jeg tenker på lille babyen i magen min som jeg er glad i allerede..jeg vil strekke meg så langt jeg overhodet kan for at han skal ha det godt og ha det trygt hele livet..
Det er jo barnet mitt..om jeg får flere barn er jo alle gull- verdt!!!

Når jeg snakker med henne, bare snakker hun ting bort og skylder på alle andre.. hun kan bare ikke si unskyld og innrømme at hun har feilet..

Nå skal jeg selv bli mamma, og tenker også mye på morsrollen..og min egen mor..
Det forsterker bare alt!

Huff.. Det gjør meg trist å høre at du gråter.. Skulle ønske jeg kunne si eller gjøre noe for å få deg i bedre humør.. *trøsteklemme*

jeg og har det på samme måte som deg..men her gjelder det faren min..etter at han fikk seg ny dame, og de fikk seg unger sammen, kom jeg og broren min i andre rekke... han ringer maks 2 ganger i året.. ellers så er det jeg som må ta kontakt.. men det tolmodigheta er det slutt på...så nå får han ringe selv, og ta kontakt selv.. og hvis ikke jeg ringer..så sier han; " nå er det lenge siden du har ringt", grr... det er irriteende..hvorfor kan ikke han ta opp tlf, og ringe selv da? før, når vi bodde i tønsberg, bodde han 5 min å gå fra oss.. i løpet av 1 år, var han å besøkte oss 2 ganger.. og den ene gangen var da gutt unge blei født...[:(]..synd ting skal bli sånn, men dessverre har jeg lært meg å leve med det, og nå får han la det dure å gå selv..

Først vil jeg starte med at jeg synes denne siden er litt til å få tømt tankene og få litt trøst av oss andre.
Så jeg synes det er bra du får det ut og snakket litt om det [:D] En dag kan det vær meg som vil ha litt ¨trøst¨

Dette med moren din er ikke lett men kan panterinnen skrev at du er den sterke og de ser du klarer deg så mye bedre, men kunne ha sakkt at du kunne kommet hvis det er noe eller du trengte hjelp til.
Hjemme hos oss er det helt motsatt. Har ei søster som er 7,5 år yngre en meg men får hun noe stor så får vi med en gang. Hun fikk en gang noen tusen til å gå kjøpe klær og da fikk vi carport. Har prøvd å si til mamma at dere er litt forskjell på oss siden vi kjener penger og det gjør ikke hun (da gikk hun på skole) men var ikke snakk om forskjell.
Prøv å snakk med de, trenger ikke å si du skal ha lika mye hjelp men ikke gi deg kretikk når du er så flink å klarer deg selv. Det kan kansje vær mer sårende en all hjelpen [&o]
Masse lykke til
Stor trøste klem til deg [;)]

Back
Topp