Litt usikker

Hønemamma

Forelsket i forumet
Rett etter jeg ble gravid,fikk jeg beskjed at jeg hadde dannet anti stoff i blodet.Dette gjør til at jeg må ta blodprøver hver 4.uke,for og se om det stiger.Dette kan visst være farlig for ungen,så derfor må det følges opp med blodprøver.Dersom dette stiger mye må jeg legges inn på sykehuset,og kansje de setter igang fødselen før.Da jeg ringte for svar i går,viste det seg at det var litt stigning.Lurte derfor på om det er noen her som har,eller har hatt samme problem noen gang?Skulle gjerne visst mer om hva dette er.Blir så redd for babyen i magen.I tilegg har jeg sykehus skrekk,så bare tanken på langt sykehus opphold fra mine to søte døttre er helt forferdelig.Men skjønner jo at jeg må,for babyen sin skyld.

Kan dessverre ikke hjelpe deg. Huff, skjønner hvis du er engstelig. Men det er bra du får så god oppfølging! Håper alt ordner seg.
Trøsteklem. .

Oppgaven til antistoffene er å motvirke stoff som er ukjente for kroppen. Antistoffer dannes blant annet når vi er rammet av en infeksjon eller når vi blir vaksinert mot et bestemt virus eller bakterie. Antistoffer kan imidlertid bli dannet mot stort sett alle former for ukjente stoff, og finnes med andre ord i mange mange varianter.

Jeg selv har f.eks, i forbindelse med en revmatisk kronisk sykdom, et antistoff som kan føre til hjerteblokk-feil hos fosteret, men dette oppstår veldig skjeldent.

Det er helt umulig å gi deg noe svar på hva dette innebærer for deg, men jeg er sikker på at en lege kan gi deg utfyllende informasjon, og derfor er det er viktig å spørre og grave!

Stå på - aller helst vil ting gå veldig,veldig bra!![;)] 

Håper det ikke er så mye at det er farlig da! Lykke til[;)]

Vet ikke noe om det, men jeg vill ha spurt og gravd hos legen - si du vil ha nøyaktig info og du vil vite hvordan det i ytterste konsekvens kan påvirke fosteret. Og så ville jeg stort sett ha fulgt legens anbefaling på hvordan det bør behandles/følges opp (er det noe du reagerer på, spør på føden, virker ofte som de har besdre peiling enn legene...) - så er jeg sikker på at alt går bra til slutt!

sender deg en kjempe trøsteklem

beklager, vet ingen ting om dette... men så lenge de har deg under oppsikt og du går til kontroller så går det nok bra skal du se!!

Vet desverre ikke noe om dette, men ønsker deg lykke til[:)] [:)]

Du er ikke tilfeldigvis Rherus negativ? Vet i hvert fall at en av grunnene til at de følger så nøye med når folk er det er at det er stor sjanse for at mor danner antistoffer mot barnet (hvis barnet er Rh+). De har jo ganske god kontroll på sånt nå til dags, så jeg tror ikke du bør bekymre deg - men for all del, spør og grav hos legen!

Jeg har spurt både lege og jordmor,og de har forklart så godt de kan.Føler meg liksom litt usikker alikevell.Tusen takk for alle svar[:D]
Skal spørre jordmor litt mer på Torsdag når jeg skal til ho

Ja,jeg er rehsus-,så det er grunnen.Har desverre ikke den boka,men får vel sjekke om jeg finner ut noe på internett.Tusen takk for gode råd[:)]

SVIGERINNA MI HADDE DET! farlegt og farlegt fru blom..i verste fall så må babyen ha blodoverføring etter det er forstod..du kan verte satt i gang før termin ja,..men det er ikkje snakk om så mye før,14 dager før vart svigerinna mi. alt gikk bra der!
ho vart sendt til eit større sjukehus enn det ho normalt sestt skulle ha vert på da!!..ta det opp neste gang du er på kontroll!!!
går nok bra!

Kan nok godt hende jeg bekymrer meg unødvendig.Fikk beskjed at det ikke var farlig for meg,men det kunne være det for babyen.Derfor ble jeg nok kansje unødvendig bekymret.Mistet en unge i 15 svangerskapsuke i fjord,og det har gjort meg veldig mye mer bekymret og redd.Det var en forferdelig tid,jeg håper aldri jeg må oppleve igjen,så kansje jeg overreagerer.Godt og høre at det gikk bra i allefall.

Back
Topp