Litt urolig

*Snoopy*

Forumet er livet
Nå spiser jo lillemor 2 grøtmåltider + 1 middagsmåltid.Til grøten spiser hun vann og middagen får hun ofte fruktdrikk..E jo ikke mye vann eg får i henne men eg tenker ca 60-80 ml vann..Men så drikker hun jo så lite MME og,ca 400 ml om dagen.Pleier og ha vann fremme og tilbyr henne ofte å så lenge hun får styre det selv forsvinner det noen ml inn da [;)]
Men hvor mye væske må hun ha?

Drikker ho 60-80 ml vann ved hvert måltid?
Aksel får iallefall i seg mindre veske i løpet av en dag.
Han liker ikkje så godt mme lenger. Helst vil han ha skive eller middag. Men i de fruktpure`ene så er det masse vann iallefall.
Og i pære, vannmelon og sånn. Så eg gir han litt greier som inneholder mye vann og eg.

Her drikker han ca 50 ml vann og ca 250 ml mme i døgnet.
Bleiene er iallefall våte, skal snakke med HS om det når vi skal på kontroll.

Drikker ca 300-400ml mme her, og nesten ikke noe vann. (Tilbyr ofte, men det meste renner ut igjen[8D])
Men er mye vann i all maten de får og da, og bleiene er våte og jenta fornøyd.
Akkurat nå sitter hun og smatter i seg pære fra babyfeederen, og får nok i seg litt væske der og[;)]
Så jeg bekymrer meg ikke[:)]

trur hun får i seg sånn passe med væske. d er jo ikke store som skal fylles opp[:D] her drekkes det vann til frokost, lunsj og middag og kvelds grøt og mme. gir vann i mellom måltidene. så trur nok hun får i seg nok væske.

Jeg tenker litt sånn som det de andre over her har skrevet. Han får ikke så mye vann i seg fra flasken, men han spiser jo grøt som er laget på vann, det er vann i frukten og i maten. Og så lenge allmenntilstanden er bra og bleiene er våte(man skal ikke stole 100% på våte bleier da), så tenker jeg at han får nok i seg!

ORIGINAL: eplemos

Drikker ho 60-80 ml vann ved hvert måltid?
Aksel får iallefall i seg mindre veske i løpet av en dag.
Han liker ikkje så godt mme lenger. Helst vil han ha skive eller middag. Men i de fruktpure`ene så er det masse vann iallefall.
Og i pære, vannmelon og sånn. Så eg gir han litt greier som inneholder mye vann og eg.

Her drikker han ca 50 ml vann og ca 250 ml mme i døgnet.
Bleiene er iallefall våte, skal snakke med HS om det når vi skal på kontroll.

Nei tilsammens hele dagen..Men har nok drukket ca 100 ml til nå idag..+ 70 ml fruktdrikk..Legger og merke til at når hun drikker en del MME så gulper hun mye mer..Igår drakk hun lite MME men gulpa ikke en eneste gang.Å hun bæsjer jo 2-3 ganger dagen og er i full fart her å smiler å virker happy da [;)]

Hun liker mye mer maten vi tilbyr henne,men dette kan jo ha noe med at hun brakk seg å spydde av den althera melka hun fikk [8|]

Thea ligger på 300-400 ml MME,ca 50-100 ml vann/fruktdrikk..Spiser ikke kjempemye fruktpure'er lengre men hun får jo pære i babyfeederen..Bleiene er jo våte men ikke så mye som når hun kun fekk 1-2 måltider med fast føde + MME..Men det er jo stor forskjell på 300 ml og 800 ml og da så..Da skal eg ta d som god fisk da?

Back
Topp