litt undring

Bkno2361932

bollemamma
Må bare lufte litt tanker siste menstrasjonsdag var 28/12 i følge bv så har jeg termin 7 oktober men når legen reknet det ut mente han at termin var 2 oktober , det er jo en uke i forskjell nesten er jeg da 12 el 11 uker på vei? No har plutselig symptomene mine forsvunnet (ekstremt kvalme) da blir jeg værtfall bekymret !! Var på ul i uke 5 pga blødning da mente dei at jeg hadde mistet en men såg hjerte på en hørte og hjerte lyden hos legen i uke 10/11 med doppler veit ikke heilt hvorfor jeg er så bekymret...

Jeg hadde første mensdag i siste menstruasjon 26 desember, altså to dager før deg å jeg har fått termin 2 oktober :-P aner ikke hvordan de regner og teller disse legene, men i følge mine egne utregninger så skal det stemme. Noen dager fra eller til spiller vel mindre rolle i det lange løp. :-) mine symptomer beg også å forsvinne, tolv fullgåtte i morgen. Jeg var på ul i uke ti med blødning å da fikk jeg vite at jeg nok hadde mistet en jeg også :-P

Grunnen til forskjell mellom di og legen si utrekning e nok dagen dåka tar utgangspunkt i.

Ein ska rekna frå FØRSTE mensdag i SISTE mensperiode.
Du hadde rekna med siste mensdag i siste mensperiode ;) så eg v tru legen si utrekning e rett :)

Nei jeg har tatt første mens dag hm dette er 4 mann har alltid tatt rett på dei andre ja ja jeg går alltid overtid så er heilt greit med termin litt før:)

Eg berre varte utifrå da du skreiv i første innlegg, berre ta ein tittpå førsta linjo ;)
Mene jo merkelig med så stort gap om dåka tok utgangspunkt i samme dato?
Kor lang syklus har du?

Kan det være fordi du ikke har en 28 dagers syklus evt? :)

Jeg hadde siste mens 26/12 og har fått 4 som termin. Vet legene i norge bruker ulike måter å regne termin på, men her var det litt for store forskjeller. Hvor lang syklus har dere? Terminen blir endret litt i forhold til syklus og

Dersom du har 28 dagers syklus, og en regner et svangerskap til 40+3, så har du termin 7. oktober og er 11+4 nå.

Jeg hadde første dag i siste mens 1. Januar. Termin 7. Oktober og skikkelig føkka sykluser :P men har vært på ultralyd og fått denne terminen, så den stemmer nok :)

-Taster fra appen-

Last edited:
Jeg har ikke hatt noe syklus, så jeg har fått termin etter CRL måling på UL. Men jeg hadde fulgt legen sin utregning:-)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har første dag i siste mens den 28, har fått menstermin 6 oktober. Men ungen kommer når den kommer. Det har vel noe å si for når tid permisjonen starter.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

eg har også siste mens 28.12 og fikk termindato 6. oktober av legen.. Skal på ul på mandag og da reiner eg med den blir forrandra

Back
Topp