litt tidlig men.. når tar man nyfødtbilder?

tahiti

Glad i forumet
Desemberskattene 2014
Tenker sånn typisk hos fotograf!

rett etter fødsel eller når ungen er ca 2 måneder?

Tenker du gå til fotograf å få bilder? :)

Har sååå lyst på julebilder av lillebror og storebror til julekortene!
 
Hos fotografen jeg skal til eller babyen da :p , sto det at det ofte ble best bilder 2-3 uker etter fødsel :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi tok 2 uker etter fødsel forrige. Tenker ca det samme nå :)
 
Vi skal ta, litt usikker på hvor lang tid etter fødsel men blir nok ikke lengre enn to uker etter tenker jeg :)


❤️Venter en gutt i desember ❤️
 
Henger meg på med et spørsmål, må man ikke som oftest booke time tidlig hos fotografer på grunn av stor pågang? Hvordan gjør man det med tanke på at man absolutt ikke aner når lille bestemmer seg for å møte verden :p


<3 29.12.14 <3
 
Jeg fikk ikke tatt noen serie av nyfødtbilder med første og det ønsker jeg at jeg hadde gjort.

Denne gangen håper jeg at vi kan få til en shoot her hjemme.
Begge mine foreldre er habile hobbyfotografer og jeg har noen gode ideer for hva jeg vil ha :)
 
Var litt for kjapp å trykke send der.
Vi blir å ta bilder mellom 1 og 2 mnd. Litt avhengig av når babyen løfter hodet etc :)
 
Jeg har hørt at det er best å ta tidlig, når de er rundt 10-12 dager. Dette pga at mange babyer får jo disse klumpene, melkeutslettet, eller milier(?) som jeg tror det kalles, i ansiktet når de nærmer seg 1-2 måneder, og at det derfor er "finest" å ta bildene før det. Men det må jo være opp til vær enkelt :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Håper å kunne ta bilder før lille er to uker, for å få bilder som se typisk nyfødt. :) Men vet jo ikke om noen er legide for oppdrag da, og ikke så lett å bestille time før fødsel heller. :)
 
Fotografen jeg og mannen ønsker å bruke (les:virkelig ønsker) har kun ledig 02.12. Termin er 02.12. (Men kommer antageligvis før men d kan man jo egentlig ikke vite, hehe) Etter det tar hun ferie i 2 måneder! Sukk... hadde dere bestillt å heller avbestillt når det nermet seg, eller bare latt det være?
 
Fotografen jeg og mannen ønsker å bruke (les:virkelig ønsker) har kun ledig 02.12. Termin er 02.12. (Men kommer antageligvis før men d kan man jo egentlig ikke vite, hehe) Etter det tar hun ferie i 2 måneder! Sukk... hadde dere bestillt å heller avbestillt når det nermet seg, eller bare latt det være?

Ville bestilt også avbestilt :)
 
Vi tok når første var 11 dager. Ble flotte bilder! De sier det er bra å ta så tidlig som mulig, mens de fortsatt sover mye og tungt. Helt innen 2 uker.
 
De som tar bilder av nyfødte og har det som sitt "spesialfelt" anbefaler at de fotograferes innen de 10 første dagene, for å få med det spesielle "nyfødtpreget". Vi tok når gutten var 6 dager gammel, fotografen kom hjem til oss og brukte 4 timer her. Fantastiske bilder :D Har bestilt henne i desember også :)

Hvis noen fra Romerike skal ta av sine nyfødte anbefaler jeg fotografene "Nøtteliten fotografi" og Stine Ringen Rogstad (stineshjem.blogspot.no) :)
 
Det ble aldri til at vi tok bilder forrige gang, og det er jeg veldig lei meg for nå, for det er jo såå fint å ha! Men vi skal til fotograf med begge våre når lillebror er født. Både ta nyfødtbilder, bilder av storesøster, de sammen og alle oss 4. Blir nok sikkert når lillebror er sånn 10-14 dager, vil jeg tro. Bor på en veldig liten plass, så det er ikke noe ventetid hos fotografen, heldigvis! :D

Hadde hatt såå lyst til å få til julekort med begge ungene i år, men med termin 19.desember er det jo litt risikabelt å vente med å ta bilder. Får heller ta bilder klart av storesøster og bare ha de liggende klare på fotoknudsen, og så bare legge til bilder av lillebror hvis han kommer før jul! :)
 
Fotografen jeg og mannen ønsker å bruke (les:virkelig ønsker) har kun ledig 02.12. Termin er 02.12. (Men kommer antageligvis før men d kan man jo egentlig ikke vite, hehe) Etter det tar hun ferie i 2 måneder! Sukk... hadde dere bestillt å heller avbestillt når det nermet seg, eller bare latt det være?
Hadde nok bestilt, for så å avbestille hvis dere ikke rekker det! :)
 
Sniiiker fra oktober :-D
Fotografen vår sier at grensen er på 2 uker. Helst innen 10 dager. Pga at man skal få de til å sove osv.. han hadde mange grunner jeg ikke husker nå. Men har bestilt time ut fra termin :)
 
Kommer til å fotografere første uka mest sannsynlig. Ei god venninne som fotogragerer som hobby så tenker vi får komt til henne :)


Jente 2010 & 2012 <3
Overraskelse i des/jan :)
 
Takker for svar:) det er bestillt så får jeg heller avbestille dersom det blir for tidlig :)
 
Fotografen jeg og mannen ønsker å bruke (les:virkelig ønsker) har kun ledig 02.12. Termin er 02.12. (Men kommer antageligvis før men d kan man jo egentlig ikke vite, hehe) Etter det tar hun ferie i 2 måneder! Sukk... hadde dere bestillt å heller avbestillt når det nermet seg, eller bare latt det være?

Jeg ville snakket med fotografen og forklart situasjonen. Deretter ville jeg evt i samråd med fotografen bestilt, også evt avbestilt. Kjipt for fotografen og booke en time til dere, som ikke blir brukt, og han ikke får beskjed om før nesten rett før, om at den må avbestilles. Så jeg ville hatt en avtale om dette med fotografen på forhånd :D
 
Back
Topp