litt tidlig å tenke på.... Men faddere

Hjerteknuseren

Betatt av forumet
Flere som har tenkt tanken?
Jeg lurer på om jeg skal kjøre på med de samme fadderne jeg har til storebror...

Og jeg håper vi får en lukket og privat dåp som vi hadde i kirken forrige gang... eller om vi må døpe i en vanlig gudstjeneste o_O

Mange tanker som ligger foran meg.... for jeg har virkelig troa på at denne lille spiren klamrer seg fast til termin og alt går bra! :D

Godt med positive tanker. :) Har selv vært innom tanken, og har vel egentlig sett for meg hvem det blir. ;)

Ja her har vi to vennepar og min søster med samboer. Og jeg tenker det er jo lettest med de samme fadderne på neste mann også ;)
Om de vil selv da selvsagt :happy:

Syntes det er vanskelig.. Har flere alternativer, men er redd noen kan bli skuffet og "forventer" at de skal bli faddere til nestemann. Første var grei, da fikk bestevenninna mi, og bestevennen til kjæresten min bli faddere. Nå har vi flere vennepar som er aktuelle. Et av de er ei veldig god venninne, som sydde en helt nydelig dåpskjole til lille, som vi alltid bor hos når vi er innom byen hun og kjæresten bor i. De er alltid så utrolig gjestfrie. Problemet er at hun har kun hatt kjæresten sin i snart to år, og jeg føler det blir litt rart å skulle ha han som fadder, siden jeg ikke kjenner han så godt.. Ellers så har jeg og kjæresten min et vennepar som vi begge kommer kjempegodt overens med. Vi har reist på flere ferier sammen, og de er veldig glad i og flinke med sønnen vår. Har alltid med presanger og stiller opp som barnevakt. Problemet med dem er at vi kommer garantert til å bo langt unna dem i framtiden, og det kan allerede være litt vanskelig å holde kontakten med dem, selv nå, som vi bor like ved hverandre... Ellers har jeg en kompis som tok seg bryet å kjøre mer enn tre timer hver vei for å komme i dåpen til sønnen vår, enda vi hadde glemt å invitere han. Han fikk vel to dagers varsel. Huff, har så dårlig samvittighet for det. Møtte opp i findressen, og var alt for generøs.. Han er helt fantastisk snill, og vi har vært gode venner lenge. Stilte opp på dagen med å smi ny nøkkel, og lot meg bo gratis i leiligheten sin en månede da det ble slutt med eksen. Verdens beste fyr. Kjæresten min liker han også veldig godt. Så ja, vi har absolutt tenkt på det. Lurer på om det kanskje blir kompisen min, og venninna som sydde dåpskjolen. Tror dere kjæresten hennes kan bli fornærmet hvis ikke han får bli gudfar? Vet liksom ikke helt hva som er normalt :)

Hvor mange faddere er det vanlig å ha? :) jeg har mange som jeg ønsker å ha, dette blir første barnet:)
Men nå tenker vi på den eldste søsteren min og ett vennepar :) :)

Vi har 6 søsken til sammen så vil ikke ha så mange, vurderer egentlig å bare ha det venneparet, men jeg var fadder for den minste sønnen til søsteren min og hun sier at da skal hun være fadder for min første, så redd at det blir litt leven der om hun ikke får lov. Men hun har jo 5 barn og jeg ble ikke fadder før hun fikk den siste, så var jo ikke hennes førstevalg. Vi må jo bestemme selv :-)

Synes liksom det blir litt dumt å bare velge noen søsken, men det er jo vanlig

Broren min, og 2 venner var fadder sist. Tror det blir 3 denne gangen også

Back
Topp