Litt stressa og trenger hjelp!:) Angående maling

Silje1982

Forumet er livet
Ja, nå trenger jeg virkelig hjelp av dere søte snupper[:)] Vi valgte malingen som dama i butikken anbefalte og hun hadde god peiling på maling virket det som[:)] Litt drit at når jeg googlet malingen nå så var det en tråd der om hvor dårlig den malingen er[&:] Men håper at det er forskjellige meninger om det[8D]

Uansett, nå kommer jeg til poenget[:)] Jeg prøvde å google malingen som heter infra for den skal bli brukt mye i huset. Jeg er jo veldig usikker på om det er maling jeg kan være i. Jeg prøvde å lese på spannet og der står det noe om at vi ikke skal innånde malingen eller hva det nå sto[8D] Tror planen er at malerne er og maler på ettermiddagene og kveldene og så var planen min og være der på dagtid og rydde inn i skaper. Men kan jeg ikke være der i malingslukten? Trenger sårt hjelp! Og jeg prøvde også å google butinox, men fant ikke utav det på den heller. Noen som vet? Kan dele erfaringer?

Håper på hjelp jenter[:)]

Hva slags maling er dette da? Oljemaling eller vannbasert?

Jeg aner faktisk ikke, men ville vel trodd at det går greit om du lufter godt når du er der? Du står jo ikke midt oppi når de maler heller...

Englefjes: Jeg mener det er vannbasert maling[:)] Som jeg forsto på hu dama så var oljebasert maling på vei ut[8|]

Turteldue: Det så ut som at jeg kunne finne utav litt mer på de sidene, men jeg fikk dem ikke frem[8D] Idiotiske pc[&:]

Så dere mener at jeg kan være der på dagtid når de ikke er der og maler? At det er ingen fare for den lille i magen?[:)]

ORIGINAL: Silje1982

Englefjes: Jeg mener det er vannbasert maling[:)] Som jeg forsto på hu dama så var oljebasert maling på vei ut[8|]

Turteldue: Det så ut som at jeg kunne finne utav litt mer på de sidene, men jeg fikk dem ikke frem[8D] Idiotiske pc[&:]

Så dere mener at jeg kan være der på dagtid når de ikke er der og maler? At det er ingen fare for den lille i magen?[:)]

sørg for at du får maling som inneholder lite løsmidler så skal det gå fint[;)]

Håper denne kan hjelpe litt; ?

http://www.lommelegen.no/373309/oppussing-i-svangerskapet

spurte jm om nøyaktig dette i dag...
fikk beskjed om at det var bare å starte...
så lenge jeg ikke brukte maling som inneholdt mye løsmidler så var det helt greit...

Så lenge du ikke står oppi malinga å sniffer hadde jeg tatt det for god fisk at det gikk greit å være i det samme huset. Du kan jo bare lukke døra om det går, eller ha oppe et vindu så du får freschk luft :-)
Er vel måte på til hvor skadelig dagens maling er på avstand...
Jeg hadde ihvertfall gjort det, med andre ord ;)

ORIGINAL: lille_bixit

Håper denne kan hjelpe litt; ?

http://www.lommelegen.no/373309/oppussing-i-svangerskapet

Her var det et veldig godt svar :-)
Og veldig viktig, vi malte barnerommet 2 mnd før!

Vannbassert skal gå bra, men ikke oljebassert [:)]

ORIGINAL: Sienna3

Vannbassert skal gå bra, men ikke oljebassert [:)]

ville nok også satt opp et vindu eller noe for å ha god luft der inne[:)]

Vann basert er ingen fare (hvis du skal rengjøre pensel i vann, er malingen vannbasert....)
Oljebasert (rengjøring av pensel i whitesprit): du skal ikke oppholde deg i rom med dennen malingen i før den er luftet ut etter ca 8 uker, så sørg for god gejnnomlufting.

Du kan male mindre ting med olje selv, men sørg for god utlufting og ta det steg for steg...

Jeg vil anbefale deg vannbasert maling uansett...

Oljemaling er på vei ut av markedet.. det er helt riktig.

LYKKE TIL [:)][:)]

Takk for mange svar og linker jenter[:)][:)] Dere er til så utrolig god hjelp[:)] Som jeg skjønner på min kjære så skal malingen være vannbasert for jeg tror som sagt ikke at det selges så mye av oljemaling lengre. Jeg leste også det innlegget fra lommelegen og ble litt forvirret. Det står i utgangspunktet at det skal gå fint, men så er det jo det med at alle rom i huset skal males. Kan det da gjøre slik at det ikke er bra at jeg sitter oppi det? Og de skal sparkle veggene og sånn før de maler for det er en del sår og skader i gipsen. Kan jeg være i det? Jeg er så utålmodig på å komme i gang samtidig så har jeg ikke lyst til å ta noen sjanser på å utsette babyen min for noe[&:]

Ååååå.. Jeg har jo denne voldsomme lysten til å lukte på maling o.l, såkalte pica. Hjalp ikke å lese om maling heller akkurat! NAM!!! Men må jo bare holde meg unna.. [8D][&:]

ORIGINAL: nelledg85

Ååååå.. Jeg har jo denne voldsomme lysten til å lukte på maling o.l, såkalte pica. Hjalp ikke å lese om maling heller akkurat! NAM!!! Men må jo bare holde meg unna.. [8D][&:]

Heheheheh... en sniffer med andre ord[:D][:D][:D] Men hva mener du? Bør jeg egentlig holde meg borte?

ORIGINAL: Silje1982

ORIGINAL: nelledg85

Heheheheh... en sniffer med andre ord[:D][:D][:D] Men hva mener du? Bør jeg egentlig holde meg borte?

Nei, mente at jeg ikke kan drive å lukte på disse tingene, selvom jeg har såååååå lyst!! Hehe..

Jordmora sa til meg at man fort kjenner selv når man burde komme seg litt unna malinga - kroppen vår reagerer ved at det blir ubehagelig for oss å være der... Så kjenner du ubehag er det viktig at du tar det på alvor og lufter deg[;)]

Ja, som jeg skjønner så ville de fleste gjort ting i huset for det skal ikke være noe særlig farlig. Men jeg er så redd og bekymret[&:] Jeg er så redd for at det skal skje noe eller at jeg ikke burde være der eller at jeg ikke har sjekket malingen opp godt nok[&:] Tusen tanker i hodet og jeg merker jeg bekymrer meg.... Jeg vil jo ikke utsette den lille babyen i magen for noe. Hjerneskade eller andre ting. Er livredd... Så ja, litt forvirret og så har jeg jo ikke lyst å være overhysterisk heller[8D]

Back
Topp