Litt stressa!! Hjelp!!

Lillu

Glad i forumet
Vi var på marken igår og jeg hadde så lyst til å kjøre noe med litt fart i, så det ble tekoppene, men jeg angret med en eneste gang jeg kjente suget i magen!! Altså...jeg har aldri fått beskjed eller lest at man skal unngå det når man er gravid...
Lurer på om noen av dere har hørt at man ikke skal kjøre karuseller mens man er gravid??

Ja, det har jeg hørt.. Men det går nok helt fint skal du se! :) Jeg var på Legoland i sommer, og der stod det på alle karusellene at gravide ikke kunne ta de :/ Men jeg tok en like vell, som var en raftebane, var kun en plass med litt sug i magen, så de gikk fint :) Men var ganske misunnelig på de andre som tok berg og dalbane :p

Jeg har hørt at man ikke skal det ja, eller, at det står advarsel da på alle karuseller om man er i en park, men jeg tror nok det mest er fordi de ikke ønsker å ha noe ansvar OM noen skulle være uheldig å miste etter en karusell.. tror nok ikke det er så farlig å ta seg ei runde, et friskt svangerskap skal faktisk tåle veldig mye. Så det gikk nok heeelt fint!! :)

Jeg tok tømmerrennet i dyreparken i sommer :) Der var det ikke noe advarsel for gravide :) Det skal stå på dersom det kan være skadelig for gravide :) og tror nok ikke koppene er det verste :) Er helt berg og dalbaner man skalholde seg unna pga g-kreftene

Jeg har jo ikke hatt noe smerter eller noe i ettertid...og har kjent spark etter turen, så regner med at alt er fint...
Her stod det ikke noe advarsel på noen av karusellene her... Merkelig at jeg ikke har lest noe om det heller...

Har hørt at gravide ikke skal bruke berg og dalbaner i med mye forandring i g-krefter, men i norge mener jeg alle disse skal være merket.. og i de parker jeg har vært har de vært merket..

Men seriøst jenter...det finnes folk som hopper i fallskjerm langt ut i graviditeten...er ikke det litt utsatt for g-krefter og slag og drag når fallskjermen åpner seg?? Det hadde jo vært helt merkelig hvis en karusell tur skulle være verre enn det...

Høygravide skal vell ikke værtfall..men så lenge du ikke ramlet hardt i bakken eller fikk et skikkelig "støt" tror jeg det har gått helt fint :) Sug i magen er jo ikke farlig :D

Man skal vist holde seg unna ting der man har en brå start/stopp... Sjekka ut dette før jeg dro til liseberg i slutten v aug :) Står som regel på om man ikke burde pga graviditet eller ikke :) Jeg tok alt det ikke var gravid dame med strek over :P

det er farligst i første og tredje trimester! det gikk nok helt fint ;)

Back
Topp