Litt strange spm ang modning down there..

proudmummy

Glad i forumet
Noen som aaaner hvordan det skal kjennes ut helt oppi der når det er modent? Vet det sies at det skal være mykt, men er det mykt der hvor hodet til babyen hviler når den har festet seg? Har noen kjent etter selv? Her er det helt hardt, men om det er hodet jeg kjenner da eller der hvor det skal være mykt...???? Hm....:-( Alt skal man undres over hehe;-)

Vet desverre ikke :P
Men, vet at man ikke bør plukke så mye oppi der pga. infeksjonsfare :)

Jeg vet, jeg vet... Hadde virkelig vondt oppi der i hele går, følte at det buuuulet når jeg gikk (sånn type at babyen ligger laaangt ned og trykker). Ble urolig og følte jeg måtte sjekke ut det jeg kunne.... Dette høres jo virkelig, virkelig rart ut hohohoo:-P jaja, dere får tåle det;-)

:) Har noen dager der det føles som at babyen er på vei til å falle ut ja :)
Men det er helt normalt. Du trenger ikke "bekymre" deg før du evt får smerter, eller det kommer vann eller blod.

Og du bør prøve å ikke stikke fingrene oppi der pga infeksjonsfaren, i tilfelle må du rengjøre hendene godt først. Men det er egentlig ikke noe poeng å prøve selv. Jeg ville heller bedt jordmor eller legen om hjelp, de vet hva de skal se på bedre enn oss :) Og de vil ofte ikke ville gjøre det før du er veldig nære termin. Livmorhalsen skal vel føles som lepper om den er moden, og nesetipp om den er umoden. :)

Stikking, tyngdefølelse og slikt er vanlige modningstegn, og kan komme lenge før fødselen i det hele tatt starter. måneder før... :D Men det er heldigvis ikke lenge igjen nå for de fleste her :)

Du har vært medlem en stund, du har kanskje født før? Eller er det din første? Lykke til uansett :)

Takk for svar:) jorda jeg har en gutt på 3år fra før, men hadde aldri slike typer vondt'er med han.. At det kjentes ut som han skulle falle ut any time, men slik er det vel med andre gangs!?Nå kjennes og føles alt så innmari mye bedre og blir sååå mye og fortere bekymret:( Er ikke lenge igjen for noen av oss her inne nei, guuuuud som vi gleder oss til å se våre skapninger eller hva? ;)

Back
Topp