Litt spm om giftemål

Mitchi

Elsker forumet
Noen her som gifta seg på tinghuset?
Isåfall, hvordan var det?
Vurderer å gjøre det, men er redd for at jeg kanskje sitter igjen med følelsen av at jeg ikke er "gift" da. Dette er sikkert bare en tåpelig tanke, men er så frem og tilbake om dere skjønner...
Og hvordan gjorde dere det etterpå? Hadde dere bryllupsfest?
Hvis vi fortsatt skal gifte oss til neste år, må vi gjøre det på en litt billigere måte enn det vi tenkte kanskje.. Noen som har forslag?
Tenkte at vi kunne gifte oss på tinghuset/kirka og gå å spise middag med familien.. Så reise på ferie med familien dagen etter, og ha fest for venner osv når vi kommer hjem, og når økonomien er litt mer stabil kanskje:) Familie har forresten sagt at de vil betale ferien for oss!!

Jeg har kun vært i et bryllup der det var på tinhuset. Sånn de hadde det ville ikke je ghatt det. Men, du kan få lov til å ha innslag... altså, du kan få noen til å lese opp et dikt, synge en sang etc. Disse hadde det inni et lite rom, satt med ryggen mot oss, dommeren leste talen også var det ferdig. Tok 10 minutter. vi hadde det via HEF, sermonien varte ca 30 min, og vi hadde litt ting underveis. Men, det kostet jo mere penger også da.

Kusina mi giftet seg i statens hus der de bor. vi hadde ikke råd til å reise da, men mamma sa det var kjempe fint. De hadde litt forskjellige ting underveis, sang og dikt. veldig koselig.

Sååå, jeg tror det kan bli kjempe fint om man gjør det lille ekstra[:D]

Jeg kan ikke si noe av egen erfaring, men pappa angret veldig på at de gifta seg i tinghuset. Han sa det var så uromantisk med kø-system utenfor.. var 2-3 par før dem.. han sa det føltes som å stå å vente på NAV[8|]

De gifta seg og hadde middag med barn, foreldre, søsken og forlovere etterpå. I November. Og så hadde de bryllupsfesten i Mai. Så de sparte penger på den måten.. [:)]

Men altså, folk har sikkert heeeelt ulike opplevelser av å gifte seg i tinghuset!

Om det er kirken som har vært stedet for store ting i livet tidligere, konfirmasjon og barnadåp osv., så hadde jeg valg kirken også nå.
Det er jo mulig å gifte seg og "bare" ha kakefest, uformelt grillparty eller kun de nærmeste ute på middag med de nærmeste.
Eller så kan man jo gifte seg i utlandet?

Tror det blir kirken da. Og heller ta med familien ut på middag (dette ville foreldrene våres betale). Også kan vi spare selv til en skikkelig bryllupsfest med venner og resten av familien:)

Dessuten, så lenge dagen blir som dere tenker dere er jo ingenting bedre[:D]
syns ikke det høres galt ut å dra ut å spise middag senere. Vi hadde den samme tanken.
men, vi hadde bryllupsfesten etterpå, men vi skal ha en skikkelig fest med venner og sånn senere, for vi ba ingen utenom familie i bryllupet.

Er veldig glad for at jeg valgte kirken. Føler liksom det er rette giftestemningen[8D] Men aldri prøvd noe annet da. Skulle jeg hatt ett lite bryllup kunne jeg kanskje tenkt meg en tur til utlandet og tatt vielsen der med de nærmeste[:)]

Back
Topp