litt spm om babyer og introdusering av mat

Marthemoms

Elsker forumet
lille på 5 mnd, har en siden hun var litt over 4 mnd fått grøt til kvelds.
hva er da neste måltid og begynne med? frokost? og skal de få melk eller vann til maten?
herlighet jeg har gjort detta før for 4 år siden, mmen det er utrolig hvor mye man glemmer:P

Jeg startet med grøtprøve til lunch jeg, og gikk så på kvelds og så frokost.
Drakk vann til maten og heller fikk flaske etter måltid. Begynte med mer frukt/grønnsaksmos før noe menger grøt egentlig.

Jeg husker hvertfall at vi startet med kveldsgrøt. Så var det morgengrøt.
(her har jeg en på 21mnd. og jeg måtte tenke lenge på dette så glemmer fort ja.. :P)

takk for svar:).. tenker kanskje å begynne med lunsj neste, litt frukt og sånn..
vann fra springen bare? men m vel kutte ut melk til noen av måltidene?

begynte me grøt på kvelden og så gikk eg øvte  t frokost og itte noen mnd ( starta tidlig me grøt på kvelden). fikk mme etter at han hadde spist grøt, fikk fruktmos t lusj og mme etterpå , og t middagsmaten fikk han vann å drikke

Hehe, det er vel ingen fasit på hvilke måltider og hvilken mat man skal gi babyer. Etter de første dagene med grøt har mine barn startet med smaksprøver til alle måltidene samtidig. I begynnelsen kanskje bare en liten bit å sutte på, og så økt mengde etterhvert. Jeg synes det har vært enklest å gi vann til måltidene, og så har de ammet når de vil innimellom.

Back
Topp