Litt spesielt eller hur?

det har jeg aldri hørt før
kanskje hvis det skjer mange ganger eller noe
men kan ikke tenke meg at barneverntjenestene går videre med undersøkelse på sånne meldinger. De har jo relativt knappe resursser i utgangspunktet og hvis det er det eneste som er i meldingen så blir den vel henlagt uten videre undersøkelse vil jeg tro

Ja, men da mener de jo etter stengetid, bhg sin stengetid

Sånn er det i barnehagen jeg jobber i og. Husker ikke hvor lang tid det skal ta før vi ringer barnevernsvakta i hodet.
Regner med det er standard, da vi ikke kan sitte timer etter arbeidsdagens slutt og vente på foreldrene.
Blir de sene kan de ringe, og da kan evetuelt vi ta barnet med oss hjem og foreldrene henter der. (Så slipper personalet å sitte der å vente liksom)

ORIGINAL: Labambie

ALDRI hørt før...

Var en gang et søskenpar i min bhg som ble hentet 30min for sent, og vi fikk ikke tak i foreldrene...
Men hørte aldri noe snakk om barnevernet.. [8|]

ORIGINAL: Labambie

ALDRI hørt før...

uff, denne tråden er et klassisk eksempel på at ei fjær blir til fire høner[:D][:D][:D]

Er det mulig....

Jepp, stemmer..

Barnehagen har ett HMS-system med prosedyrer for alt som kan oppstå i en bhg.

Også prosedyrer når foreldre ikke dukker opp etter stengetid. Får man ikke tak i noen på kontaktlista, ringer man styrer og får klarsignal til å ringe barnevernsvakta som kommer å overtar.

Tror ikke dette skjer så ofte, da man som regel får kontakt med foreldre på tlf..

Forstår det hvis det skjer gjenntatte ganger, og hvis en i tillegg tviler litt på foreldrene...
Men alle kan være utsatt for ulykker, heftelser, misforståelser o.l - så det bør ikke være noe de gjør uannsett akkurat...

Jeg har hørt om det før. At hvis en står igjen med barn som ikke blir hentet- og man ikke får tak i noen av de pårørende (ofte har man nr til også besteforeldre)- så skal man ringe barnevernet ELLER politiet eller lignende for å få assistanse til å løse problemet. Altså at en eller annen offentlig instans skal ta vare på barnet til foreldrene innfinner seg, i stedet for barnehagepersonalet. Personlig vet jeg ikke heelt hva jeg ville gjort (jeg driver barnehage), men jeg ville nok sett det an en god stund mer enn 20minutter før jeg ringte barnevernet :)

Dersom det oppstår en spesiell situasjon der ingen av foreldrene får hentet i tide, så er det jo normalt å si fra til barnehagen underveis? Derfor er det vel slik at når en står igjen med dette barnet- så tyder det kanskje på at noe er alvorlig galt. Ikke vet jeg, men det var bare mine tanker rundt det hele :)

Back
Topp