Litt spent

Julismil

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
FebbisBebbis2021 ❄️
Litt spent på dagens jordmorkontroll. Følges opp ukentlig grunnet mye ødemer og et blodtrykk som svinger mellom bra og forhøyet. Heldigvis ingen protein i urin, men det er i forhold til svangerskapsforgiftning de følger meg tettere opp. Våknet hin dagen med et ansikt som ikke var til å kjenne igjen, superhoven og fæl. Trakk seg fint tilbake, og idag er jeg bare litt hoven. Jordmor har advart mot nettopp det å plutselig få mye vann i ansiktet, så spent på blodtrykk og urin idag. Vurderte å ringe henne når jeg våknet med det ugjenkjennelige ansiktet, men siden det trakk seg bra tilbake og formen er fin, i tillegg til at jeg allikevel skal til kontroll idag valgte jeg å avvente. Noen som har erfaring med svf og hovent ansikt? Evt bare hovent ansikt? :)

Også mååå jeg bare si: så gøy at vi endelig får fødsler her inne! Juli startet jo med et pang, herlig å sjekke fødetråden :hello2

Lykke til på kontroll :) Oppdater oss etterpå :)

Blodtrykket er nå høyere enn noensinne (150/100), i tillegg til mye ødemer.. urinen er heldigvis stadig negativ, så har per definisjon ikke svangerskapsforgiftning. Jordmor har allikevel henvist meg til Føde/Kvinneklinikken med spørsmål om preeklampsi i utvikling, skal dit idag. Ble også beordret til fastlege for å ta leverfunksjonsprøver for å se om den er påvirket, skal dit idag også. Spent på å se om blodtrykket fortsatt er høyt idag, er ikke godt å bli klok på. Er veldig svingende.

I tillegg målte jordmor et stort hopp i Sf-mål, fra 36,5 cm til 40 cm på en uke. Kjenner dette bekymrer meg mest. Hun henviste derfor til vekstkontroll også. Vet jo at sf-mål er subjektive, men er samme jordmor som har foretatt de to siste målingene og hodet har vært festet på begge målinger, så kan ikke være vesla som har snudd så veldig på seg heller.. Hadde håpet på smooth sailing disse siste få ukene...

Blodtrykket er nå høyere enn noensinne (150/100), i tillegg til mye ødemer.. urinen er heldigvis stadig negativ, så har per definisjon ikke svangerskapsforgiftning. Jordmor har allikevel henvist meg til Føde/Kvinneklinikken med spørsmål om preeklampsi i utvikling, skal dit idag. Ble også beordret til fastlege for å ta leverfunksjonsprøver for å se om den er påvirket, skal dit idag også. Spent på å se om blodtrykket fortsatt er høyt idag, er ikke godt å bli klok på. Er veldig svingende.

I tillegg målte jordmor et stort hopp i Sf-mål, fra 36,5 cm til 40 cm på en uke. Kjenner dette bekymrer meg mest. Hun henviste derfor til vekstkontroll også. Vet jo at sf-mål er subjektive, men er samme jordmor som har foretatt de to siste målingene og hodet har vært festet på begge målinger, så kan ikke være vesla som har snudd så veldig på seg heller.. Hadde håpet på smooth sailing disse siste få ukene...
Uff da, ikke noe bra med såpass høyt blodtrykk, håper de tar det på alvor selv om du ikke har proteiner i urinen. Hvor langt på vei er du nå igjen? Kanske ta med fødebagen på kontroll etterpå da, før du vet ordet av det får du ikke dra hjem igjen ;)

Uff da, ikke noe bra med såpass høyt blodtrykk, håper de tar det på alvor selv om du ikke har proteiner i urinen. Hvor langt på vei er du nå igjen? Kanske ta med fødebagen på kontroll etterpå da, før du vet ordet av det får du ikke dra hjem igjen ;)

Er 39+0 idag. Man skal aldri si aldri, men tror jeg sjanser på å la baggen være hjemme :p Var på nippet til innleggelse for en måneds tid siden pga blodtrykket, og da var det ørlite lavere enn det er nå. Så er jo spent på hva som skjer... Men blodtrykket mitt er virkelig ikke til å bli klok på, veksler mellom helt normalt og høyt. Ganske svingende og uforutsigbart. Håper gårsdagens måling var en engangsgreie og at det ser mer normalt ut idag :)

Er 39+0 idag. Man skal aldri si aldri, men tror jeg sjanser på å la baggen være hjemme [emoji14] Var på nippet til innleggelse for en måneds tid siden pga blodtrykket, og da var det ørlite lavere enn det er nå. Så er jo spent på hva som skjer... Men blodtrykket mitt er virkelig ikke til å bli klok på, veksler mellom helt normalt og høyt. Ganske svingende og uforutsigbart. Håper gårsdagens måling var en engangsgreie og at det ser mer normalt ut idag :)
Får håpe det! Er det svingende til hverdags også, eller bare som gravid?

Bra de tar symptomene på alvor og at du får sjekket ut både det ene og andre litt ekstra, det må føles trygt :)

Mange timer på sykehuset og jeg er grundig undersøkt. Baby har det strålende i magen viser både ctg og ul. Blodtrykket var veldig høyt på de første målingene, men etterhvert ble det noe lavere. Følges opp på fredag igjen. Føler meg trygg på at både mor og barn er utredet opp og ned og i mente, og at vi begge har det bra :) Litt obs på blodtrykket enda, men urinen er bra. Fått beskjed om å være obs på symptomer på svf, men har det ikke heldigvis :)

Back
Topp