Litt småredd...

Goldenchild

Glad i forumet
Sommerfuglene <3
Jeg har vært influensasyk i nesten 4 uker nå, og våknet for 2 dager siden med halsbetennelse. Startet på pencillinkur i går, men ikke blitt spesielt bedre enda. Det som bekymrer meg er at jeg ikke har kjent babien i dag...og klarer ikke å huske om jeg gjore det i går heller. Prøvde doppleren, men fant bare slagene fra morkaken...den ligger midt foran. Det har vært dager tidligere der jeg ikke har funnet hjerteslagene, men det er flere uker siden.
Skal heldigvis til jordmor i morgen, men det er i morgen kl.14....føles så lenge til akkurat nå :-/

Last edited:
Selv om vi begynner å komme oss et godt stykke på vei, så er jo babyene små enda. Hvis du i tillegg har morkaka foran, så kan det være grunnen til at du ikke finner hjertelyden. Jeg vil også tro at legen er klar over at du er gravid, og at du derfor har fått penicillin som er trygt å ta når man er gravid.

Jeg tror derfor ikke det er stor grunn til bekymring, tror bare man blir veldig bevisst på om man har kjent bevegelse eller ikke, selv om det kanskje går en dag eller to ellers og hvor man ikke kjenner så mye. Lykke til hos jordmor i morgen!

Hvis du finner hjertelyden til morkake så lever jo den lille ?:) og åssen vet du at det er morkaken ?

Riktig god bedring. Husk at babyen er liten. Kjenner ikke like mye hver dag jeg heller, er nå 18 uker. På torsdag fant ikke jordmor hjerteslagene til babyen i magen min, ble sendt på ul og da var alt i orden :)

Hvis du finner hjertelyden til morkake så lever jo den lille ?:) og åssen vet du at det er morkaken ?
Håper det er slik :) Morkaken har en slags summende rolig puls liksom. Var til ul i uke 13, og da fikk vi se at morkaken lå foran + at vi fikk høre den merkelige pusleringen.

Hm:o nå ble jeg nervøs selv

Hm:eek: nå ble jeg nervøs selv
Det er det som er litt skummelt med internett syns jeg. Når jeg gikk gravid med de andre barna, så fantes ikke forum eller plasser man kunne lese om skrekkhistorier. Det er supert å dele ting med andre i samme situasjon, men det er ikke alltid greit :)

Men jeg har alltid funnet hjertelyden æ, men nå vet jeg jo ikke om det er babyen eller morkake!

En venninne av meg gikk på mye p - kurer når hun var gravid, hun kjente også lite bevegelse i den perioden. Hun fikk beskjed om at dette kunne skje.

Det er en helt klar forskjell på de to lydene. Babien ligger en plass mellom 120-170, mens morkakepulsen er mere lik din egen.
Åja :) babyen sin har rundt 144 de gangene jeg har hørt :)

Nå ble jeg beroliget :) var hos jordmor på mandag og da sparket/slo babyen bort doppler'n til jordmor! Ville være i fred stakkar :p

Back
Topp