Litt småredd :/

frk.vims

Flørter med forumet
Fredag 9 desember tok jeg en test etter at mensen hadde uteblitt i 1 uke, og den var positiv  Både jeg og samboeren min ble kjempe glad, men litt paffe... Det gikk litt fortere enn det vi hadde ventet

Senere den dagen skulle jeg på ul for helt andre grunner, jeg skulle sjekke om jeg hadde gallestein(noe som jeg ikke hadde). Jeg nevnte for legen at jeg hadde tatt en test den morgningen som var positiv og lurte på om han kunne se fosteret så tidlig i svangerskapet. Han sjekket, men han fant absolutt ingenting, ikke en gang væske i livmoren, noe det skulle være når jeg var så mange uker som jeg var... Han konkluderte med at jeg ikke var gravid!!!!! Jeg ble kjempe lei meg og ringte til legen, jeg fikk beskjed om å komme inn i dag med urinprøve... Og testen var positiv, men jeg tror liksom ikke helt på det...

Er det noen som vet når man "skal" kunne se noe på ul?

Skjønner utrolig godt at du ble redd og lei deg...! <3

Det første jeg tenker på er:
Kanskje du er tidligere på vei enn du tror?
Av egen erfaring så var jeg på UL hos gynekologen min da jeg var 3 uker på vei...han så INGENTING (og jeg ble som deg, veldig redd og lei meg), det han var en gravid livmor..altså forstørrede slimhinner...eller hva han nå kalte det. Jeg kom på ny time da jeg var akkurat 5 uker på vei, og da så han fostersekken med et lite anlegg til foster inni.

Jeg tror ikke du trenger å være redd, for jeg ville tatt en graviditetstest til om et par dager for å se om den blir sterkere på teststreken, og så ville jeg bestilt time til gynekolog :)
Var det innvendig eller utvendig UL du tok når du se etter gallesteinen? Man må ha innvendig UL for å evt kunne se noe så tidlig som nå.

Krysser fingrene for deg :):):)

Er ikke helt sikker. Men de pleier å ta ul tidligst uke 6, og da får en som oftest beskjed om å komme tilbake for å sjekke om det er liv og sånn.
Krysser fingrene for at han tar feil! :)

Tror du skal anse deg som gravid om blodprøvene sier det.
Skjønner ikke hvordan en lege kan si sånt, står jo overalt at man ikke bør ta ul før etter uke 7 for det skaper ofte bare bekymring før det, fordi det ikke alltid er noe å se.

En veninne av meg skal utføre en abort nå ;( Men hun ble sendt hjem fra ullevål på onsdag, hun var i uke 6, fordi det var for tidlig å se noe, og de kan ikke utføre abort før de ser om det er inni eller utenfor livmor.

Man ser ikke alltid noe på ul før man er 6-7 uker på vei. :)

Takk for mamge fine svar

Jeg vet ikke 100 % hvor mange uker jeg er på vei, så hvis ikke det er mer enn noen uker så er det vel kanskje ikke så rart...

Han tok utvendig UL, men han var så bestemt på det han sa
Jeg skal til legen 21 des. så kommer nok til å nevne dette for han..

Kan jeg ringe rett til en gynekolog og spørre etter en time, eller må jeg ta det via legen?

Er ikke så morsomt å være gravid de første 3 mnd

Hanne26 skrev:
Takk for mamge fine svar

Jeg vet ikke 100 % hvor mange uker jeg er på vei, så hvis ikke det er mer enn noen uker så er det vel kanskje ikke så rart...

Han tok utvendig UL, men han var så bestemt på det han sa
Jeg skal til legen 21 des. så kommer nok til å nevne dette for han..

Kan jeg ringe rett til en gynekolog og spørre etter en time, eller må jeg ta det via legen?

Er ikke så morsomt å være gravid de første 3 mnd

Han tok utvendig UL? Høres ikke ut som om han har noe peiling jo! Utrolig unødvendig å uroe deg sånn når han ikke engang tar en skikkelig undersøkelse!
Hvis du vil ha time hos gynekolog må du få henvisning fra fastlegen eller ta det på en privat klinikk.

Masse lykke til, dette går nok bra!

Back
Topp