Litt småbekymret.

lalita

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Sovet litt dårlig inatt. Hatt smerter i livmor - spesielt nede ved skambeinet siden igår kveld. De fleste stillinger har vært ukomfortable.
Med smerter mener jeg at det ikke bare er ømt men det er vondt.
Ikke kjempevondt men mer enn det bør være føler jeg.
Hører på doppler at lillemors hjerte slår i full fart - så roer meg litt med det.
Hadde dere bare sett an? Føler nesten at det er ikke vondt NOK om dere skjønner...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Kanskje ta en telefon til jm og høre bare for sikkerhets skyld? Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite :)

Det er jo bare du som kan kjenne på det, og er du bekymret er det bedre å ringe enn å ikke gjøre det!

Ja, men syns det er vanskelig å ringe også. Jeg har vondt ,men ikke overvondt om man skjønner? Blir så rart å formulere det.
Jeg ser an litt til. men er veldig veldig trykkøm over hele magen. Ikke utslag på stix heller.

Begynner å verke i høyre hofte. Vondt å gå, stå og legge seg over på siden. Mulig bekkenløsning?

Det kan godt være, men ta en telefon uansett! Så kan du si at du lurer på om det er bekkenløsning, men at du ikke vet og da blir du litt bekymret. Det skjønner de godt! :) Evnt kan du ringe legevakten om det er lettere enn føden :)

Sovet litt dårlig inatt. Hatt smerter i livmor - spesielt nede ved skambeinet siden igår kveld. De fleste stillinger har vært ukomfortable.
Med smerter mener jeg at det ikke bare er ømt men det er vondt.
Ikke kjempevondt men mer enn det bør være føler jeg.
Hører på doppler at lillemors hjerte slår i full fart - så roer meg litt med det.
Hadde dere bare sett an? Føler nesten at det er ikke vondt NOK om dere skjønner...

Jeg også!! Vondt nede ved skambeinet, vondt å ligge, vondt å sitte, vondt å gå... Ikke ømt, men vondt, men ikke megavondt. Jeg ringte jm, jeg... Anser ikke meg selv som noen hysterisk gravid, men har ikke hørt om den type smerte før og fikk det ikke til å rime med kynnere, slik jeg har fått det beskrevet. Jm sa at det er ganske vanlig å få slike symptomer rundt denne tiden, men oppfordret meg til å ta det veldig med ro noen dager, da det vil være beste behandling om det mot formodning skulle være en truende prematur, - ligge mye på sofaen og ikke være fysisk aktiv. Det hjalp, nå har jeg ikke vondt lenger. Det gikk gradvis over ila tre dager. For all del, det kan sikkert være ulike grunner til slike smerter og ulike jordmødre vil kanskje komme med ulike råd/forklaringer. Fikk bare lyst til å svare på tråden, siden beskrivelsen din matcher min egen 100%. Ring jm om du er bekymret, det er jo oss svangre de er der for :) Håper det gir seg, sytes det var en skremmende opplevelse selv!

Blir stressa av det der da. Huff. Pratet med ei venninne tidligere, hu syns det var veldig likt hennes bekkenløsning før den spredde seg til ryggen.

Har uansett ferie ut neste uke så skal ta det heeelt med ro. Men det erke noe bedre enda igrunn.

Isj, jeg tenkte kynnere, jeg. Likt bekkenløsning, ja... Er ikke så interessert i det?! Jaja. Man må jo bare ta det som kommer. Blæh :p

Blir stressa av det der da. Huff. Pratet med ei venninne tidligere, hu syns det var veldig likt hennes bekkenløsning før den spredde seg til ryggen.

Har uansett ferie ut neste uke så skal ta det heeelt med ro. Men det erke noe bedre enda igrunn.

Sniker litt. Sånn har jeg det også, og for min del er det bekkenløsning i symfysen.. Sov med noe mellom beina om natten, ikke sitt med beina opp under deg i sofaen, ha samlete ben inn og ut av bil, og ikke støvsug eller vask! God bedring! Og om du er bekymret, så ringer du jordmor/legevakt!:)

Back
Topp