Litt skuffet etter legekontroll

*Tessa*

Gift med forumet
Hadde andre kontrollen i går siden jeg var så tidlig første gangen..så alt var jo bra, og det er jeg glad for! MEN jeg hadde sånn håpet å høre hjertelyd.. og så sier legen de ikke hører før kontrollen i uke 24 [emoji51]

Det følte såå lenge å vente helt til oul for å i det heletatt vite at det er noe som lever der inne..

Legen sa det var det tidlig å finne , 12+4

Er som at legene og andre sier det er tidlig/uvanlig å teste positivt på g.tester før 14dpo. Sikker på at samtlige aktive prøvere her inne testa positivt før da [emoji14]

Du kjenner ingen som har en doppler da?

Tror det er litt forskjell på hva legene gjør. Men det er jo en sannsynlighet å ikke finne hjertelyden så tidlig, som igjen vil skape bekymringer for mor, så er nok derfor legen ikke ville sjekke[emoji4]

Du kan jo ta en tidlig ultralyd, så ser du at det er liv? Vi var på TUL da jeg var 12+1, og da fikk vi både se at fosteret sprellet omkring, og vi fikk høre hjertelyden (UL-apparatet kunne fange opp bevegelsene til hjertet og oversette til lyd).

Det er veldig vanlig at lege/ jordmor ikke lytter etter hjertelyd i uke 12. Men hva med å høre om du kan ha første time hos jordmor rundt uke 15? Da er det mange jordmødre som vil lytte etter hjertelyden :)

Jeg skal til jordmor i uke 17 så jeg må vel bare være tolmodig.. haha det er ikke så lett bare! Har dessverre ingen i nærheten med doppler. Hadde en men finner den ikke, så typisk. [emoji4]

Du kan jo ta en tidlig ultralyd, så ser du at det er liv? Vi var på TUL da jeg var 12+1, og da fikk vi både se at fosteret sprellet omkring, og vi fikk høre hjertelyden (UL-apparatet kunne fange opp bevegelsene til hjertet og oversette til lyd).

Signerer denne :) Ja, TUL koster en tusenlapp, men for vår del har det _SÅ_ vært verdt pengene for å få litt ro i sjela :)

Kjøpte egen dopler jeg[emoji4] har hørt hjertelyden fra 12+3

Forrige svangerskap så sa jordmor at hjertelyd kunne være vanskelig å høre tidlig i svangerskapet, men vi hadde en nydelig hjertelyd i uke 11. Så det er kommer nok litt ann på hvor flink legen/jordmor er å lete også ;)

Jeg var hos jordmor i går, fikk høre hjertelyd med dopler:) 13+4- helt magisk lyd[emoji173]️

Det er nettopp derfor jeg tok ul i uke 12, for å sjekke at det faktisk var liv der :) Verdt den tusenlappen. :)

Hadde andre kontrollen i går siden jeg var så tidlig første gangen..så alt var jo bra, og det er jeg glad for! MEN jeg hadde sånn håpet å høre hjertelyd.. og så sier legen de ikke hører før kontrollen i uke 24 [emoji51]

Det følte såå lenge å vente helt til oul for å i det heletatt vite at det er noe som lever der inne..

Legen sa det var det tidlig å finne , 12+4

Sniker fra desember.

Om du skal gå til jordmor i tillegg lytter de gjerne tidligere enn det. Min jordmor lyttet etter hjertelyden i uke 16 :)

Back
Topp