Litt skryt herfra også

Håperinderlig..

Glad i forumet
I dag er 6 uker siden vi skiftet bæsjbleie sist [:D] Og i går slapp lillegutt seg og tok sine første skritt, kunne jo ikke være noe dårligere enn søsteren [8D] Takk gud for videokamera! Det må være det smarteste vi har kjøpt [:)] Nå er det nesten helt klart at det blir tr.heimsflytting til sommeren - bare noen småting som gjenstår å finne ut av. Så gjenstår det om jeg får perm. fra jobben, og ikke minst finner meg en midlertidig jobb. Men alt order seg vel, liker jeg å tro iallefall [:)]

Har han ikke bæsja på 6 uker???? [:D] Neida, han er så flink at [:D] Begynner og bli store nå, disse små [:)]

ORIGINAL: Ladyeve

WOW! Bæsjer han i potte? Det er jo helt vannvittig tidlig. Har ikke startet trening engang jeg, selvom jeg fikk fisher price do i julegave.
Kjempe flink liten gutt du har [:D]

Begge bæsjer mest i do, men av og til på potte. Kommer ann på hvor vi er [:)]

ORIGINAL: Tyttebæra

Har han ikke bæsja på 6 uker???? [:D] Neida, han er så flink at [:D] Begynner og bli store nå, disse små [:)]

Neida, her kjører vi på med heavy obstipasjon [8D] Ja, så store, så altfor fort [:o]

ORIGINAL: Håperinderlig..

ORIGINAL: Tyttebæra

Neida, her kjører vi på med heavy obstipasjon [8D] Ja, så store, så altfor fort [:o]

Muahaha, den likte jeg [:D]

Jonas er også flink og bæsje i do nå. Krester så hardt at trynet blir blått. Hihi [:D]

ORIGINAL: vannmann_81

Wow, på do? Er det mulig, tanken har ikke slått meg en gang.

Her er det ikke noe varsel før det er altfor sent å løpe og sette ungen på do. Og ser ikke for meg den lille gutten oppå den store doen. Hm.

:)

Du kan lese litt om CE her [:)] Synes ikke det er noe verre med toalettring enn med potte, skal jo uansett ende på toalettet til slutt [8D] Når ungene gir klar beskjed om at de vil på do, så ser jeg ingen hensikt å gjøre det "enkelt" (eller vanskeligere) å la det gå i bleien. Bra for dem, og greit for oss [:)] Null stress, og har kommet helt naturlig.

ORIGINAL: lillemam

Her er det ikke noe varsel før det er altfor sent å løpe og sette ungen på do. Og ser ikke for meg den lille gutten oppå den store doen. Hm.

Du kan lese litt om CE her [:)] Synes ikke det er noe verre med toalettring enn med potte, skal jo uansett ende på toalettet til slutt [8D] Når ungene gir klar beskjed om at de vil på do, så ser jeg ingen hensikt å gjøre det "enkelt" (eller vanskeligere) å la det gå i bleien. Bra for dem, og greit for oss [:)] Null stress, og har kommet helt naturlig.

Hvordan gir de beskjed? [8|]

Jonas krester, da vet jeg han vil på do [8D]

Så flink!! [:D]

Var tidlig ute med pottetrening med førstemann, nå har vi akkurat hatt bleieavvenning med henne, så lillegutt får bare bæsje i bleia, litt lei av å LØPE til do med barn under armen[8D]

Flinke de er!
Her gikk det 4 uker uten bæsjebleie da han var 6 mnd, men rundt jul en gang ville han ikke bæsje på do mer. Kunne sette han på do, men 5 min etterpå hadde han bæsjet i bleien istede. Etter dette har det blitt mindre dotrening, men skal begynne igjen når jeg ser litt mer på han at han må på do.

Wow, så flink![:)]

Begge sier ifra ved å lage bestemte lyder [:)]

Begge sier ifra ved å lage bestemte lyder [:)]

Hm. Flott at det fungerer for dere : )

Men dette synes jeg var veldig merkelig, og har ikke tenkt å prøve på det her hjemme.

Er egentlig ikke så merkelig som det høres ut som. Det handler ganske enkelt om å lære ungene å kjenne, og se og lære seg de signalene de allerede har og gir utrykk for. Ikke noe mer hokkus pokkus [:)] Bleier er i all hovedsak et vestlig "fenomen" - og vi er de som har bleiebarn lengst i verden.

Så flinke! [:D]

Jonah bæsjer av og til på doen også. Når jeg ser at han må bæsje (og vi er hjemme) så setter jeg han på doen. Det er jo mye bedre enn å måtte skifte drittbleie! Men jeg gjør det ikke med tanke på bleie-avvenning da, det er bare for å slippe å skifte drittbleie innimellom. [:)]

Back
Topp