litt skeptisk.....

Renate79

Flørter med forumet
Hei. Jeg er bare 5 + 4 dgr på vei, og har denne uroen i kroppen om at " enn hvis jeg mister"? Tørr liksom ikke håpe for mye. Var også på besøk hos ei venninne i sted som fortalte at hun var 12 uker på vei....og selvfølgelig hadde jeg kjempe lyst til å fortelle at jeg er halvparten...Men så kjipern hvis det skulle gå galt. Noen flere som tenker slik? Vet ikke hvorfor egentlig, da alle mine søsken har et flust med friske barn;) og ikkeno tull!! Men ellers er jeg i fin fin form. Sinnsykt vonde pupper, men thats it;)
 
prøv å ikke tenke for mye på d...bare ta en dag i gangen[:D]gled deg over at du har en spire i magen og vil du fortelle det så gjør det, del gleden med andre viss du føler for det....[:D]skulle uhellet være ute da, så har du en vennine du kan snakke med å dele sorgen med...kan være godt å ha....men man kan ikke gå å tenke på det....det går som regel bra, viss ikke så får man fler sjanser[:)].....tenk positive tanker og nyt livet...hehe....noen trøst?
 
Ta det rolig,slapp av,nyt starte nav svangerskapet![;)]
Enkelt å si,litt værre i praksis....
Skjønner tanken din godt jeg.Har selv født to hele of friske barn,men denna gangne er jeg mer bekymra![&:]
Dette bl.a for at jeg fant ut av det ca 1mnd før de andre gangene,og da har det blitt en mnd til før du er på 3mnd'ern...Men det er nok det å la være å bekymre seg!
Detta går nok bra skal du se.Og som Lena skriver,del det med andre om det er det du ønsker.Om ulykka skulle være ute så har du jo da også noe nå dele tanker med.
Uansett,lykke til videre med svangerskapet![:D]
 
Har vert innom tanken selv, men det beste for både meg og barnet er nok å ikke bekymre seg, så jeg er optimist.
Har fortalt det til et par venninner, så jeg har noen å støtte meg på om det ikke skulle gå bra.. men det GÅR BRA!
[:D] Det tror jeg på [:D]
Gjelder å være optimist, har jeg lært, visst hender det at man blir skuffa innimellom,
men det er vel værre å være pessimist hele tida og bare ha det ekkelt..
 
hei jenter.
Takker for masse oppmuntrende svar;) Det tok laaang tid før jeg sovna i går kveld, for tankene bare svirra rundt.....Men som dere sier, jeg bør være optimistisk og ivætfall ha tro på at det skal gå bra. Lurer på om jeg må fortelle det til henne jeg....Koselig å gå gravid sammen også, selvom hun er 6 uker før meg.

Klemmer fra Trøndelagen
 
Jeg føler det samme som deg. verker etter å fortelle det, men holder tilbake. 12 uker har på mange mater blitt "magisk". Tror bare du må føle på hva som er riktig for deg. Det er ingen fasit.

Lykke til
 
Er vanskelig å holde tett, syns jeg.
MÅ liksom fortelle noen om det, for det okkuperer så stor del av min tanke for tiden.[:D]

Får heller ikke sove om nettene.
Har ligget 50% våken de siste 4 nettene.. ikke så bra [8|]
 
føler at disse 12 ukene er så langt fram i tid, og ja...jeg verker etter å fortelle det til noen. Dagene snegler seg liksom avgårde., men er samtidig super ivrig når jeg våkner og tenker at: yes, nå har det gått ennå en dag!!....Sambo`n mener vi bør holde tett, så tørr nesten ikke noe annet. Men føler samtidig at det er godt å dele det med noen, i allefall når man er i samme båt;) Jeg har dere da, og godt er no det!! Ja, jeg får se hvor lenge jeg klarer å holde meg.....;)
 
min lilapie lyver litt ser jeg...er 5 + 6 i dag, men det har vel ikke no å si;)
 
Skal jo ikke å skade å fortelle det til en,om hun holder tett...[;)]
Så gøy og da,at hun bare er 6 uker lenger!
Er jo mulig at ungene kommer noenlunde likt da.Om hun f.eks går to uker over,og du får to uker før-da blir det jo plutselig kanskje bare 2 uker mellom de![:)]
Hadde ei borte i gata her som hadde termin 10 dager etter meg,nå sist...
Tassen min titta ut 3 uker for tidlig,og ho gikk over.Så 10 dager ble til ca 7 uker imellom!
Om du irriterer deg over at "gravidometeret"ditt viser en dag feil,så kan du gå inn å lage en ny-og sette termin en dag frem...
Min viste to dager feil,så jeg la på to dager på termin-og da ble de nriktig![:D]
 
jeg ser du er trønder[:)]....arti[:D]det er jeg å....
 
Jeg har fortalt det til venninna mi, og det viser seg at det bare er 3 uker i mellom oss og det er jo koselig;) Hun lovte og holde tett, og det stoler jeg på.
 
det var arti å høre.....[:)]blir du ikke litt lettere nå liksom?Kjempe koselig at dere er så tette da....det er en styrke!
 
Så koslig at du har delt det med noen da![;)]
Bare nysgjerrig...Er du lenger enn du trodde,eller hun kortere enn hun trodde!?
 
hun som har vært på UL, siden de var usikre når de hadde termin. Og da ble resultatet at hun ikke var så langt på vei som hun trodde. Jeg føler meg fortsatt litt usikker på om dette går veien, men velger å være mye mere positiv enn jeg var sist uke;)
 
Oki...
Ta en dag av gangen,vi får til detta alle sammen![;)]
Har du sjekka "termin-lista"!? Mener jeg har fått på deg der...
 
jepp, jeg er på lista;) Glad jeg kan spørre dere om alt jeg, blir liksom litt lettere da.
 
Jeg og kjæresten klarte ikke å holde tett lenger enn til uke 7... Jeg hadde en SA fire dager etter at alle de nærmeste hadde fått vite det, og det var veldig vondt... Samtidig fikk vi masse oppmuntrende tilbakemeldtinger, støtte og forståelse av alle rundt oss, og det har vært veldig viktig. Så jeg angrer ihvertfall ikke på at vi hadde fortalt det til våre nærmeste - familie og venner. Det er jo en kjempestor ting at du er gravid, og jeg kjenner godt følelsen av å ville fortelle det. Du skal selvfølgelig ikke gjøre det hvis du ikke vil, men man kan finne mye omsorg og glede ved å dele det med noen - også hvis det skulle gå galt. Jeg tror og håper alt går bra med deg - for det gjør det jo som oftest!! Masse lykke til!!! [:)]
 
Min bestevenninne mistet i uke 9, hun fortalte ingen om at hun var gravid.. og plutselig en dag ringte hun og sa at hun mista.. Jeg ble kjempe lei meg på hennes vegne, men også lei meg for at hun ikke har sagt noe om graviditeten til meg.. for jeg fikk liksom ikke blitt med henne gjennom hele prosessen..

Mitt råd er å dele den store gleden med de nermeste, skulle det verste skje, har du hvertfall noen å snakke med..

Men husk; det går bra med de fleste, det er bare at en får høre så mye om de det ikke går bra med..

Klems
 
Back
Topp