LITT SINT OG FRUSTRERT..og lei meg..

x1xiza

Glad i forumet
Eg snakket akkurat med min tante på msn...eg har ikkje møtt ho på over 1 år, og ho kjenner meg ikkje...

Og når eg forteller om korleis eg har det, ang. depresjon og terapi så KJEM MORALPREIKEN, før eg får sagt meir...[:(]
at eg IKKJE burde tenke på å få barn no, at eg måtte få jobb først, og at alt måtte vera stabilt først.. osv osv..at eg måtte lære av ho.. ho har tvillinger, og går no på skole, ho er 33 år...og sa at det fantes MEIR LYKKE I LIVET ENN KUN Å FØDE BARN! at eg kom til å få mangen overraskelser osv..

ER DET MULIG? OVERREAGERER EG ELLER?? [:@]

korleis kan ho sei noke om korleis eg tar mine valg, og veta kva eg føler er viktig i livet?? eg er så godt som frisk, nei eg har ikkje jobb enda, men me klarer oss økonomisk!

FOR OSS ER MEININGA MED LIVET Å FÅ BARN..DET ER DET STØRSTE I LIVET!

me klarer oss godt, og eg veit at me blir kjempe gode foreldre, så klart det blir overraskelser, uansett kor mykje ein snakker og planlegger, så er ingen førsgangs foreldre perfekt før dei starter!!! me må jo få lov å lære! og kjærlighet og trygghet kjem aller først!

Det hørtes ut som om tanta di angra på å få barn først.....[&:]Men alikevel om hun kanskje angra på den avgjørelsen hun tok,så trenger ikke det være feil for dere.Stå på Iza,jeg unner deg virkelig et barn[;)]

TUSEN TAKK!!! ja det hørtes nesten ut som ho angret litt...forstår at det er tøft for ho, ho går på skole i danmark, og mann og barn bor i kristiansand..men dette er jo hennes valg..

men dette er jo hennes valg..

helt enig med den[;)]Samtidig som du tar dine egne valg[;)]Vi har forsjellig prioriteringer her i livet,og det må man bare akseptere[:)]Lykke til,Iza[;)]

Høres nesten ut som tante rød..[8|]

Ikke hør på henne!
Du er gammel nok til å ta selvstendige valg og jeg kjenner deg som en som tar konsekvensene av dine valg!

TUSEN TAKK, DU GODHJERTA ER HEILT FANTASTISK! VART RØRT AT DET DU SKRIVER!
OG TUSEN TAKK ALLE SAMMEN! DERE ER EI UTROLIG STØTTE!

hehe ikkje tante rød nei, men kunne høres sånn ut ja[:D]

Enig med det de andre skriver..
Bare det å bestemme seg for å ville prøve å få barn er veldig stort..
Gjør det som du føler er riktig for deg!!

Klart det er travelt og at en får mange overaskelser som mor... men det får en jo uansett alder og livssituasjon..

Når passer det egentlig å få barn da??? Da er svaret aldri..

Nei,, gjør det du føler er riktig for deg!!
Og at du har gått i terapi er jo dritbra!!
Tenk alle som ikke går i terapi, som egentlig hadde hatt nytte av det..

Alle trenger terapi en eller annen gang i livet av ulik form..

Ønsker deg bare lykke til! Du vil bli ei god mamma ¤¤

dere er no så søte og snille!! [:D] og eg følger dei råda med glede! [:D] eg veit at eg blir ei god mor, og at min mann blir ein super pappa også[:D]

bare stå på du iza, ikke hør på tanta di[;)] det er du som har tatt valget om og bli mor, jobb får du sikkert når den tid kommer[:)] så lykke til med prøvinga [;)]

Slenger meg på her og sier meg hjertens enig med de foregående innleggene!
Du sier jo selv at din tante ikke kjenner deg, hvordan skal hun da kunne vite hva som er best for deg??
Jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver om depresjon og terapi og stabilitet i livet. For min del løste alt seg da jeg ble gravid.
Jeg har riktignok ikke stabilt arbeid enda, men livet mitt generelt er bedre enn det noensinne har vært før, så ingen skal komme her å fortelle meg at det å få et barn vil gjøre situasjonen verre. Det er helt individuelt og du vet best selv hva du vil gjøre. Og bare DU kan gjøre valgene riktig for DEG! Så bare be tanta di ryke å reise!

TAKK!

EG FØLER OGSÅ DET SOM DU RONJA, DEN GLEDEN MED Å FÅ BARN VIL BLI SÅ STOR FOR OSS. [:)]

OG SÅ MÅ EG SEI AT DET ER IKKJE GRUNNEN TIL AT EG VIL HA BARN, FOR EG TROR IKKJE LIVET BLIR LETTERE, DET Å OPPDRA BARN ER INGEN LEIK, MEN BARN GIR MEINING I VÅRT I LIV, DET ER DET STØRSTE ØNSKE SOM NOKEN GANG KAN BLI OPPFYLT[:D][:D][:D]

Hei iza. Unnskyld at jeg sier det..men hvilken tante er det der,hu skal jo heller støtte deg og backe deg opp i di valgene du gjør! Selv hadde verken jeg eller min samboer jobb når vi fikk vite at Linea var på vei,men vi fikk jobb like etter begge to så det ordna seg jo bra for oss økonomisk da. Men uansett skal du bare være glad for det store som skal skje,det er helt ubeskrivelig fantastisk[:D] GLED DEG MED DEN LILLE,MANNEN DIN OG ALT SOM KOMMER!!!!

takk, no har me ikkje blitt gravide enda då, men jobber med saken[:D] dette er ikkje ei tante eg har særlig god kontakt med heller så, men vart veldig frustrert når ho kom med alt det der...vår familie er veldig splittet, som har vert eit problem, men no skal eg, min mann og dei i familien som betyr noke konsentrere oss om det som er viktig, så får dei andre leve sine liv! [:D]

Jeg skjønner godt hva du snakker om..har en delvis splitta familie selv,altså jeg har kontakt med så og si alle..men di andre har litt problemer med enkelte! Men i min svigerfamilie er alt bra!

ja desverre så har mangen familier det sånn idag, min svigerfamilie er også heilt topp, heldigvis[:)]
og eg har min mamma, bestemor, ste-mor og søsken[:)]

Back
Topp