litt sen i utvikling?

januarbarn på vei

Blir kjent med forumet
jenta mi på snart 8 1/2 mng krabber ikke enda.. åler seg som er reser da, men trodde alle kunne krabbe til nå.. ikke kan hun sette seg opp heller. jeg kan sette henne i sittestilling og hun sitter så fint, og kommer seg ned når hun vil det.. men er ikke dette noe de skal kunne til nå??

Neeida..de er så forskjellige så. Min er snart 8mnd og åler seg men har et godt stykke igjen før han setter seg opp! Virker ikke som han er så opptatt av det!

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Min er 8 mnd neste uke. Han beveger seg litt rundt sin egen akse på gulvet. Dytter seg litt bakover. Kan ikke sitte helt uten støtte ennå, og setter seg iallefall ikke opp selv.
Ikke vær bekymret, alle er forskjellig og normalen for ulike ting de kan er veldig vid.

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Samboer fortalte at han ikke krabba før han gikk,så hos enkelte er det normalt.

Jenta mi begynte å åle framover igår,kan ikke krabbe eller sitte ennå. (hun får til krabbeposisjonen men tryner framover :P ) Ble 8 mnd den 4.

Vet om en som er gode 10 måneder som verken krabber eller sitter...Babyer utvikler seg etter eget tempo :)

ok da er hun hvertfall ikke noe spesielt sen :) er det med å skal sammenligne med andre, så blir man så opphengt i hva andre kan..

Her sitter han viss vi setter han opp, og han begynte å krabbe igår :)
men han åler seg mer enda, enn å krabbe da :P Tror han synes det er tungt enda :P
Han ble 8mnd nå på søndag som var..
Men gullene er så forskjellig :)
Fins ikke fasit på når de skal klare alt :) Alle er de forskjellige og spesielle :)

*sniker* Min førstefødte begynte å krabbe da han var 11 mnd, og satt seg opp for første gang like før det :) Gikk da han var 15 mnd, og nå er han 2,5 år og er høyt og lavt :)

♡ Jonathan 14.01.11
♡ Markus 08.06.13

Min er 8 mnd idag og åler seg rask og sitter en liten stund uten støtte. Setter seg ikke opp og krabber absolutt ikke :) Har aldri tenkt tanken om at han er sent ute, jeg nyter heller at han ikke kan det enda ;) Blir fort travelt nok ;)

jenta mi på snart 8 1/2 mng krabber ikke enda.. åler seg som er reser da, men trodde alle kunne krabbe til nå.. ikke kan hun sette seg opp heller. jeg kan sette henne i sittestilling og hun sitter så fint, og kommer seg ned når hun vil det.. men er ikke dette noe de skal kunne til nå??

Min gutt er 8 mnd 16. denne måneden og kan heller ikke krabbe. Han kommer ikke opp i krabbestilling, men kan løfte seg opp med hendene. Han kan ikke sitte aleine, kan sitte i stol f.eks, men blir ikke sittende om eg sette han opp på gulvet. Då tror eg han hadde deist i gulvet =P Han har så vidt begynt å åle seg fremover. Så de er veldig forskjellig i utvikling ja :) Min eldste krabbet ikke før etter han hadde lært å gå =P Så ikke stress :)

Sniker litt....
Gjennomsnittsalder for å krabbe er 10 mnd. Dvs at noen krabber før og andre krabber senere. Tulla mi er relativt tildlig ute. Hun har krabbet en mnds tid og alt kom på en og samme uke. Hun er født 2.januar.
Guttene mine krabbet ikke før de var 10 og 11 mnd gamle

Sniker! Gutten min begynte å krabbe da han var 9 mnd gammel! :)

Her krabber han heller ikke, men snur seg fra mage-rygg og rygg-mage, snur rundt sin egen akse, dytter seg bakover, kan sitte en stund men tipper noen ganger, kan stå om han settes opp... han kommer seg dit han vil så er ikke interessert i å krabbe enda. Han er dog sterkere i kroppen en normalt hos hannes alder (fikk bekjed a barnelege) så er ikke bekymret. Han elsker å stå å hoppe i fange (hopper selv når vi holder han)...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp