Litt satt ut etter kontroll

HvitLin

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Mye har skjedd de siste 4 ukene... Blodtrykket har økt til 140/90 målt liggende til 135/85. Alt fint på urinprøven, men litt høyt Sf-mål. Er litt kvalm og uggen, litt pannehodepine og ødemer. Så hurra liksom. Hun sa at magen min var stinn, så jeg hadde nok en del fostervann... Skal på føden på sjekk og UL mandag kl 13... Føler meg godt ivaretatt heldigvis :)

Mye har skjedd de siste 4 ukene... Blodtrykket har økt til 140/90 målt liggende til 135/85. Alt fint på urinprøven, men litt høyt Sf-mål. Er litt kvalm og uggen, litt pannehodepine og ødemer. Så hurra liksom. Hun sa at magen min var stinn, så jeg hadde nok en del fostervann... Skal på føden på sjekk og UL mandag kl 13... Føler meg godt ivaretatt heldigvis :)
Så kjedelig:( hva mener de er årsaken da? Begynnende SF? Godt du blir fulgt nøye opp!:)

Så kjedelig! Men godt å bli tatt godt vare på!

Jeg ble fortalt jeg skulle være på vakt om jeg fikk vondt i hode (pannen) nå og da straks ringe føden pga økt ødemer og økt blodtrykk (målt 135/80 nå, sist 116/65) med tanke på svskapsforgiftning! Rart hun ikke tenker på det en gang når du har høyere blodtrykk (men vet jo ikke hva som er normalt for deg, jeg ligger jo litt lavt), ødemer og vondt i hodet.. Men når du likevel er inne på ul kan du jo høre med de der også i tilfelle! :)

Godt du blir ivaretatt selv om det nok ikke er det enkelt å gå å tenke på hva som skal skje fremover :) Jeg er selv veldig stinn og føler magen har vokst fort de siste ukene, så venter spent på neste kontroll om seks dager. Heldigvis er det jo vanligvis ingenting å bekymre seg for, men vi gjør jo det uansett ;)

uff da har vi det litt på samme måte (du kan lese eget innlegg jeg skrev idag).. Bra at du blir godt passet på hvertfall :) God klem til deg :)

Huff, jeg håper virkelig du slipper sf!
Mye fostervann er heller ikke så kjekt, da har jo den lille mer plass å turne rundt på, helt fram til termin også? Om hun ikke legger seg med hodet ned snart og de vil prøve og vende tenkte jeg på..?

Uff, håper ikke det er begynnende sf. Rart legen ikke tenkte på det.
Heldigvis ikke lenge til mandag da, og da får du nok noen gode svar :)

Så kjedelig! Men godt å bli tatt godt vare på!

Jeg ble fortalt jeg skulle være på vakt om jeg fikk vondt i hode (pannen) nå og da straks ringe føden pga økt ødemer og økt blodtrykk (målt 135/80 nå, sist 116/65) med tanke på svskapsforgiftning! Rart hun ikke tenker på det en gang når du har høyere blodtrykk (men vet jo ikke hva som er normalt for deg, jeg ligger jo litt lavt), ødemer og vondt i hodet.. Men når du likevel er inne på ul kan du jo høre med de der også i tilfelle! :)

Jo, hun nevnte at terskelen til å ringe føden var minimal. Med en gang jeg følte meg uvel igjen, skulle jeg ringe. Men jeg tror hun tar det litt rolig da jeg til vanlig har 135/85 i blodtrykk utenom graviditeten liksom :) Da behøver det ikke være noe med morkaken :) Vi får passe på begge to :)

Huff, jeg håper virkelig du slipper sf!
Mye fostervann er heller ikke så kjekt, da har jo den lille mer plass å turne rundt på, helt fram til termin også? Om hun ikke legger seg med hodet ned snart og de vil prøve og vende tenkte jeg på..?

ja, dette med fostervannet skremmer meg vel aller mest... uff... orker ikke tenke på det engang! Spent på mandag!

Lykke til! håper alt ser bra ut på UL! Du får slappe av masse i helga :-)

godt du får skikkelig sjekk på mandag da og de følger med på deg. krysser fingrene for at det er bra :-)

Jeg ble SM 100 % nå idag de siste dagene på grunn av høyt blodtrykk... Målt til 140/100 idag... Skummelt høyt kanskje. Fikk bare beskjed om å slappe godt av i helgen, ny time mandag... Håper ikke det er noe farlig på gang...??

Jeg ble SM 100 % nå idag de siste dagene på grunn av høyt blodtrykk... Målt til 140/100 idag... Skummelt høyt kanskje. Fikk bare beskjed om å slappe godt av i helgen, ny time mandag... Håper ikke det er noe farlig på gang...??

Så lenge vi ikke har utslag på proteiner, så tar vi det med ro :)

Back
Topp