Litt sært spørsmål, men...

August12mamma

Flørter med forumet
Har begynt å fått en del utflod er det vel, er fuktig nedentil HELE tiden... Nesten som jeg vurderer truseinlegg. Pluss at det lukter... Er det noe spesielt det kommer av og må gjøres, eller er det bare vanlig i svangerskap ?
 
Samme greie her og lest om det, men normalt er det visst. 
Så lenge det ikke lukter søtt, klør, er tykt o.l. som kan bety sopp.
Må bruke truseinnlegg her nå. 
 
har ikke lukt selv, men kommer mengder her. var vist normalt.
 
Bra det er normalt. Er veeeldig irriterende.. føler meg aldri helt ren, selv etter en dusj :-p
Og liker ikke lukta... Men må vel bare klare å overleve og være "våt" hele tiden *LER* :-p

Jaja, ikke lenge igjen av svangerskapet nå, går nok fort til august nå som det er vår og lyst ute
 
jeg plages av urinlekkasje jeg........

kniper som bare pokker, men hjelper jo ikke.... emoticon
 


Dollface skrev:
jeg plages av urinlekkasje jeg........

kniper som bare pokker, men hjelper jo ikke.... emoticon


Hehe såpass Høres ikke noe morsomt ut iallefall. Har ikke fått det.... ennå da !
høhø
 
Hvis det lukter vondt, er det ikke normalt. Da må du ta deg en tur til lege. Utflod er helt normalt så lenge det er hvit eller gult og ikke lukter.
 
Fant dette på Internett, og har hørt flere gravide snakket om utflod og lukt. Men skal ta det opp med jordmor neste uke uansett og høre etter.

Utflod

Økte østrogennivåer i løpet av graviditeten kan føre til økt utflod. Denne tynne, melkehvite utfloden med en mild lukt er helt normal og kan øke frem til fødselen. Noen ganger er det rikelig av den og den spiller en rolle i å beskytte babyen mot infeksjoner.

43 % av kvinner opplever en økning i utfloden i løpet av svangerskapet* (*spørreundersøkelse for mødre på nettet, 1530 respondenter)

Soppinfeksjoner

Idet svangerskapet går fremover, kan hyppigheten og intensiteten av soppinfeksjoner øke, siden gravide kvinners hormonnivåer kan føre til at soppen vokser ekstra mye. Utflod som lukter vondt eller er farget kan være et tegn på en infeksjon og du bør oppsøke lege hvis du legger merke til dette. Dette er vanligvis lett å behandle, så snakk med en jordmor, gynekolog eller fastlege hvis du lider av dette.

27 % av mødrene opplevde en soppinfeksjon i løpet av graviditeten* (*spørreundersøkelse for mødre på nettet, 1530 respondenter).

 
Helt normalt ja, men ikke særlig morsomt. Har brukt truseinnlegg en stund jeg nå, er lettere å skifte det enn å skifte truse.
Må bare presisere at jeg må skifte truseinnlegget to ganger daglig også da, det hørtes nesten ut som jeg skifta bare truseinnlegg, men kunne bruke trusa i flere dager.. haha!!
 
Bruker truseinnlegg til den store gullmedalje :) Forrige gang opplevde jeg å bli våt gjennom OLABUKSA! :-/
 
Går en del truseinnlegg her også. Så er nok veldig vanlig. :)
 
Back
Topp