litt sånn skeptisk her...

• Trådstarter Trådstarter *nobody*
  • Opprettet Opprettet
N

*nobody*

Guest
har ett søskenbarn som skal komme på besøk til mamma og pappa i mai eller nokka. Hun og ei venninne og de er 16 år og i værste fjortisalderen...
sagt ett par ganga nå at når de kommer så skal de ta med emilie på shopping. Har veldig lyst å kjøpe søte prinsessekjoler osv.. Men jeg er litt skeptisk jeg da til at de skal ta henne med til byen... de klarer det helt sikkert fint, men blir litt skeptisk lell[:-] om dem er klar over hvordan de skal ta vare på emilie i trafikken, hva om hun plutselig blir borte, hva om hun slår seg vrang (tvilsomt om de drar på shopping og hun får all oppmerksomheta, men lell) tenke at 16 åringa klarer å passe en unge hjemme, klarer å trille en tur, men å ta henne med til byen?[&:]
litt skeptisk og kanskje overhysterisk... hva synes dere??
jenta mi er 3 år... får henne ikke til å sitte i vogn/trille...

for en trilletur hadde jeg tilatt det, men ikke til byen over tid. Husk : du som bestemmer [:)]

Tror nok at to jenter på 16 år klarer helt fint å ta vare på ei 3 år gammel jente i by`n et par timer[;)]
Don`t worry, be happy[:D]

Kommer ann på hvor ansvarsfulle de er det[:)] Men det vet nok du bedre enn meg[:)] Noen 16 åringer er helt håpløse mens andre blir tidlig voksne og tar bra ansvar.

ORIGINAL: EgentligLittTøff

Tror nok at to jenter på 16 år klarer helt fint å ta vare på ei 3 år gammel jente i by`n et par timer[;)]

ORIGINAL: Beautiful Nightmare

Kommer ann på hvor ansvarsfulle de er det[:)] Men det vet nok du bedre enn meg[:)] Noen 16 åringer er helt håpløse mens andre blir tidlig voksne og tar bra ansvar.

nei, vet nok ikke det bedre enn deg sjø.... ser henne sjeldent.. de var her i vinterferien og da hadde ho kommet i værste fjortisalderen[8D] stor forskjell fra sist dem var her... så har ikke peiling på kor ansvarsfulle dem er...

ORIGINAL: sha86

Da jeg var 16 bodde jeg på hybel for meg selv, tok fint vare på meg selv, og andre..
hva gjorde du da du var 16? Folk er forskjellige, og du kjenner disse jentene best, men jeg tror ikke jeg hadde hatt noe problem med det..[;)]

kjære vene det er jo bare 2 år til de kan kjøre bil alene i traffikken også skal de ikke kunne trille tur med en unge på 3 år alene i byen...

jaja jeg hadde trygt sendt de i alle fall og kost med med noen timer fri.

jeg var midt i fjortiskrisa[8D] bodde hjemme og festing hver helg... akkurat slik som jeg tror det er med henne...
trur nok at jeg hadde klart å trilla en tur, passa en unge hjemme hos noen(det har jeg gjort en gang på den tida),men om jeg hadde tørt å tatt med en unge til byen vet jeg ikke... det blir fort mye mer ansvar...

ORIGINAL: Annask

kjære vene det er jo bare 2 år til de kan kjøre bil alene i traffikken også skal de ikke kunne trille tur med en unge på 3 år alene i byen...

jaja jeg hadde trygt sendt de i alle fall og kost med med noen timer fri.

hadde hun kunne sittet i vogn så hadde det jo vært en anna sak[;)] men er ikke mulig å få henne oppi ei trille/vogn no...

Hmmm var mye negativt om 16 åringer her. Jeg var ferdig med grunnskolen når jeg var 16 og skulle begynne på videregående. Men bestemte meg for et friår og ble dagmamma. Han var 1 år. Og før det hadde jeg passa unger sidjeg var 8 år. Var barnevaktom natta første gang når jeg var 12.  Nei 16 åringer er altså moden nok til å passe en 3 åring, vært verre med ei på 10. Husk det er mange som flytter på hybel for å gå på skole når de er 16.Det går nok bra vil jrg tru.[:D]

Jeg hadde ikke latt to 16 år gamle jenter shoppe med en 3-åring! De kommer helt sikekrt til å gjøre mye for å kose seg med henne, men barn på 16 år er som oftest temmelig uansvarlige. Og når de er to stykker sammen og de skal kjøpe klær, er det lett for at 3-åringen kan løpe og gjemme seg. Da vil 16-åringer ikke være modne nok til å skjønne hva som bør gjøres. Alle vet hvor fort et lite barn kan stikke seg vekk. Jeg hadde ikke latt så små jenter ta med seg mitt barn til byen! Her hjemme derimot, hadde jeg ikke hatt noe problem med det!

ORIGINAL: Fru Riskorn

Jeg hadde ikke latt to 16 år gamle jenter shoppe med en 3-åring! De kommer helt sikekrt til å gjøre mye for å kose seg med henne, men barn på 16 år er som oftest temmelig uansvarlige. Og når de er to stykker sammen og de skal kjøpe klær, er det lett for at 3-åringen kan løpe og gjemme seg. Da vil 16-åringer ikke være modne nok til å skjønne hva som bør gjøres. Alle vet hvor fort et lite barn kan stikke seg vekk. Jeg hadde ikke latt så små jenter ta med seg mitt barn til byen! Her hjemme derimot, hadde jeg ikke hatt noe problem med det!

akkurat[;)] emilie har alltid holdt seg sammen med meg når vi har vært på butikker, men sist vi var på et kjøpesenter, så sto jeg å såg på klær.. merket at hun begynte å gå en annen plass, så fant ut at jeg skulle teste om hun virkelig gikk og hvor langt.. hun var på god vei inn i undertøysavdelingen mens jeg sto i barneavdelingen... kommet i en periode der hun skal teste ut nye ting, teste ut meg, utforske meir og nå vet jeg at hun er i stand til å gå fra meg...
fortalte såklart at hun ikke måtte gå fra meg osv osv[;)]

Her er eldste 16, og har ikke noe problem med å sende mini på 3 med ho noen plass. [:)]
Men når de reiser til byen eller på kino e.l så har eldste fått beskjed om at det er mini som får være i fokus. Altså så må kles shopping og prøving vente til ho er alene eller med venninner.[:)]

Det kommer jo veldig ann på om de er skikkelig uansvarlige til vanlig eller ikke. Men de 16åringene jeg har kjent har alltid vært ansvarlige, så jeg hadde sent ungene mine avgårde med dem hvertfall..

kan ikke skjønne at det ikke skal gå bra... Hvilken by er det snakk om forresten?

Back
Topp