litt redd

malrodien

Gift med forumet
var på kontroll i dag og ble egentlig litt redd.jordmor målte livmoren og sa at den ikke hadde vokst som forventet og så litt rar ut da hun sa det.. så nå er det ikke lengre en fin stigning på helsekortet mitt.. hun mente at det kansje kunne være at jeg bærer barnett mitt forran meg. så tokk hun fosterlyden og mente den var litt høy.. 150. men sa liksom ikke noe mere rundt det. ellers lå babyen med hodet ned (noe han har gjort i affal 3 uker nå) uroer jeg meg for mye? hun hadde vel sendt meg på noen slags oppfølling om det skulle vært noe farlig?

uff ja disse bekymringene. Vi har kanskje en tendens til å overanalysere alt vi hører vi jenter, kanskje spesielt som gravide. Går utifra at hun ville sendt deg videre hvis det skulle vært noe spes. Hvis det var hjertelyden som var over 150 så er jo ikke det unormalt. Hos meg ligger det på rundt 145-155 hver gang. Tenker at det er bra at hjertet slår så fint jeg. Hvis du er bekymret så kan du jo ringe henne i morgen og spørre hva hun mente med det hun sa, om hun kan spesifisere det litt for deg.

Typisk at man har så mange spm når timen er over.

kan nok hende du overanalyserte toneleie og mimikk når du var der - vi gravide er jo så redd for at noe skal være annet enn "normalt"... jeg tror helt sikkert at jordmor hadde bedt om en time igjen snart, eller sendt deg videre til oppfølging om det var noe å bekymre seg for, men jeg er enig med de andre her - om du bekymrer deg så ring henne i morgen bare for å få sjekket (det er ikke noe poeng å være bekymret - stress er ikke bra for babyen din vet du... [;)]).

hun hadde nokk sendt meg innover på sjekk om det var noe galt.. blir bare litt overnervøs noenganger. men skal man ikke ta urinprøve hver gang man er på kontroll da? har ikke tatt det siden jeg var på kontroll i uke 20...

Tror det er vanlig å sjekke urinen hver gang. Jeg har fått beskjed om det fra min jordmor i alle fall. Så jeg stiller opp på hver kontroll med urinprøve!!! Jeg har bestandig hatt med prøven (kjøper urinprøveglass på apoteket). Er greit å få sjekka urinen jevnlig for leukocytter, proteiner o.l. . 

jeg må iallefall ta urinprøve hver gang.....vet du hva, ring, det kommer til å lette trykket!!!!
Jeg var også kjemperedd da hun begynte å snakke om at barnet var for stort, og ville ha en sukkertest. Egentlig villle hun ikke ta den før en måned etterpå, men da ringte jeg og sa at jeg hadde blitt kjempenervøs, og at jeg ville ta testen fort som mulig. Hun beroliget meg og jeg fikk komme på dagen å ta testen!!!

har du ikke med deg urinprøve da? Jeg har med hver gang, og jordmor sjekker at alt er ok...

Jeg har alltid med meg urinprøve når jeg er hos jordmor. Jordmor skal også sjekke blodtrykket ditt hver gang.  Og blodprosenten skal vel også sjekkes.

Jeg er spent selv på åssen min vekst har vert, for jeg syns ikke magen min har vokst noe i det siste.. Men det vil jo vise ser på kontroll det..
Og vi HAR nok en tendens til å overanalysere alt de sier åsså tør vi ikke spørre akkurat i øyeblikket.. Men du hadde nok blitt sendt på kontroll på sykehuset ja dersom ho trodde det var noe galt! [:)]

Back
Topp