Litt redd

Bkno4720172

Betatt av forumet
Fikk en sønn for ja 11 år siden og klarte da amme i 14 dager før jeg holdt på og dø Pga ømhet og ikke klarte mer, jeg er redd det samme skal skje igjen. Jeg skal kjøpe meg elektrisk pumpe pga jeg sitter ikke blant folk og ammer. Er ikke for meg. Men hva hvis det samme skjer igjen? Ammet jeg feil? Pga hadde mer enn nok melk men så vondt som jeg fikk gjorde at jeg ikke orket mer. Eller er det lett og få ekstremt såre bryster? Jeg fikk ingen informasjon sist. Denne gangen er jeg 29 og litt mer søkende på informasjon :)
 
Hørt at man kan begynne å trene nipplene før barnet kommer. At man drar 20 ganger i nipplene hverdag noen mnd før fødsel :p hørres veldig merklig ut men det KAN jo virke hihi


15 Mars 2015
 
Hei!

Det skal ikke være sånn som du hadde det sist. Når barnet dier med et godt dietak så vil det i begynnelsen kunne kjennes litt ømt ut fordi brystene ikke er vant til å være så hyppig i bruk men det vil gå seg til. Når det blir så smertefullt som du beskriver så er det alltid en årsak. Dette kan være forhold hos barnet- at han tar tak for langt ute på tuppen (det er veldig, veldig vanlig) eller at barnet har stramt tungebånd. Dersom årsaken ligger hos mor så kan det feks være at mor har en infeksjon på huden på brystknoppene eller at hun har overproduksjon av melk (da vil det komme så mye melk ut om gangen at barnet ikke klarer å beholde et godt tak på brystet og bare sklir av eller biter på brystknoppen for å bremse melken).

Jeg vil anbefale deg å sende en mail til ammehjelpen hvor du beskriver akkurat hva som skjedde forrige gang du ammet- fra du begynte å amme, skriv hvordan barnet lå til brystet og hva som ble forsøkt for å gi ham bedre tak. Om han var mye urolig, at du hadde mye melk osv. Ta med så mange detaljer som mulig. Når du sender mailen til ammehjelpen så vil den bli sendt videre til en ammehjelper som kan hjelpe deg med akkurat dette og du vil kunne få oppfølging av den samme ammehjelperen frem mot fødselen og etterpå.

Du sender mail her:
http://ammehjelpen.no/spor-en-ammehjelper

Masse lykke til med den forestående fødselen og ammingen :)

Med vennlig hilsen

Ammehjelper Ingebjørg
 
Back
Topp