Litt redd for å få en kjempebaby...

Haffani

Elsker forumet
Julegavene 2019
Idag var vi på 3D UL, og det var en helt fantastisk opplevelse. Knøtt var utrolig skjønn, og smilte og smattet litt <3 Men jeg hang meg litt opp i størrelsen på bebis... H*n veide rundt 1,6 kg nå og ut fra str estimerte de at termin "burde vært" den 8.des - men den er jo ikke før 17.des! Han tippet at h*n kanskje kunne bikke 4,2 kg - har ikke så lyst til det, merker jeg... :/

Storebror var 3'-400 g mindre på samme tid, men da tippet de også at han kom til å ende på rundt 3,5 og han var bare 2,9 da han ble født. Så jeg har et lite håp om at det ikke blir så ille men kjenner jeg er litt stressa...

Skjønner at du blir stressa, jeg, selvom det sikkert går bra. Venninna mi fikk ekstra oppfølgning og personell når hun skulle føde, fordi at ul sa at det skulle bli en mega-baby på nesten 5kg!!
Hehe, da han glapp ut var han riktignok 53cm, nesten, men bare 3500gram:)

Skjønner at du er stressa, ja! Jeg har ikke fått noen indikasjoner på at babyen skal bli spesielt stor, men er likevel redd for det... Jeg er litt stressa fordi termindatoen jeg har fått er en uke senere enn det som er fysisk mulig.(mannen jobber i Nordsjøen) Jeg er livredd for å gå langt over, få en stor baby og komplikasjoner under fødselen... Men vi får vel bare minne oss selv på at det ikke er så mye vi kan styre når det kommer til baby og fødsel.... Heller bare være åpne på bekymringene våre ovenfor lege/jordmor, og passe på kosthold og fysisk aktivitet! Godt å få lufte bekymringene litt her, da!

Huff, kosthold ja... Er ikke så flink der må jeg innrømme... Men det er i hvertfall helt sikkert at jeg ikke får kontrollert det som skal skje i særlig grad:) En ting som var veldig stas med UL nå, var at det hele ble litt mer virkelig. Det har skjedd så mye dette året (vi har giftet oss, og flyttet) såjeg har ikke rukket å ta inn over meg at det kommer en baby til (!). Satser på at jeg får skikkelig sjokk når jeg plutselig ligger der med en liten/stor bylt i armene:)
Snart bare 10 uker igjen!!

Jeg har født en på 3500 g og en på 4200 g. Ingen forskjell på det, så hadde ikke bekymret meg nevneverdig på størrelsen på ungen og du ikke er veldig lita selv! Regner med at denne også blir over 4 kilo men tar det med knusende ro.

Jeg har født en på 3500 g og en på 4200 g. Ingen forskjell på det, så hadde ikke bekymret meg nevneverdig på størrelsen på ungen og du ikke er veldig lita selv! Regner med at denne også blir over 4 kilo men tar det med knusende ro.
Ok, da slår jeg meg til ro med det:) Fikk bare litt fnatt for det er jo relativt stor forskjell på 2,9 som forrige var og 4,2 (!!) følte jeg...

Født en på 4120 og ei på 3500, og er virkelig ingen forskjell som sagt over her :-)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Back
Topp